Ik wil thuis bevallen alleen de verloskundige werkt niet mee

Ik heb vanaf de eerste keer dat ik bij de verloskundige kwam aan gegeven dat ik thuis wil bevallen.



mijn tweede bevalling is heel erg snel gegaan alleen zat mijn dochter klem met haar schouder dus werd me na de bevalling gezegd dat ze niet wil dat ik nog thuis beval.



een jaar later was ik weer zwanger en mijn zoontje is in het ziekenhuis geboren en die bevalling ging zonder problemen.



nu kwam ik twee bezoeken geleden bij de verloskundige en ik zei dat ik thuis wil bevallen en zei zei meteen dat zij het hier niet mee eens was want ja die bevalling van mijn dochter.



nu lees ik een hoop op internet want ik wil me goed in lezen en nu lees ik genoeg vrouwen die gewoon thuis bevallen zelfs na een vacuum bevalling.



ik wil echt pertinent niet naar het ziekenhuis als het niet hoef want de vorige keer is me totaal niet goed bevallen en ik wil alleen als het echt niet anders kan naar het ziekenhuis toe ik woon op nog geen 5 minuten afstand van het ziekenhuis af dus dat kan het ook niet zijn.



en als er een vacuum aan te pas moet komen of wat dan ook dan moet je ook op de gyno wachten.



wie heeft dit ook mee gemaakt /??? en hoe is het afgelopen ???

:think: Ik heb hier geen ervaring mee, maar vind het eigenlijk maar raar dat de verloskundige al gelijk Nee zegt.

Meestal hoor je juist dat verloskundigen zich afvragen waarom je in het ziekenhuis moest bevallen en niet thuis bevallen bent. :wink:



Ik zou ook graag thuis willen bevallen, maar daar ik een medische indactie heb om ingeleid te worden en dit niet thuis kan moet ik naar het ziekenhuis.

Mijn verloskundige dacht juist met mij mee en stelde voor om aan de gyneacoloog te vragen of we het thuis mochten proberen door indien mogelijk thuis de vliezen te breken. Ze gaf wel aan dat haar collega verloskundigen daar dan ook mee moesten instemmen.

Dit voorstel omdat bij de 2de het inleiden heel snel is gegaan nadat de vliezen waren gebroken.



Helaas is de gyneacoloog hier niet voor, maar vind het wel goed om mij van te voren te strippen.

Dat is misschien mijn enige mogelijkheid nog, of de kleine moet uit zichzelf al komen voor het inleiden, maar daar hoop ik maar niet op. Die kans is zo klein.



Is er bij jou overleg geweest hierover met de gyneacoloog? De verloskundige zou dit voor je kunnen doen. Of ik zou tenminste aan haar vragen waarom ze nu precies zo’n bezwaar heeft. Ik zou geen genoegen nemen met als reden de 2e bevalling.

Ik zou dan ook willen weten wat eventueel complicaties zouden zijn.

Alsnog naar het ziekenhuis is geen pretje, maar je geeft zelf aan dat je dat risico wil nemen (risico alszijnde, niet leuk voor jou, maar misschien zitten er wel ook nog andere risico’s aan?)



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

mijn eerste bevalling eindigde met een vaccum én een tang verlossing + hellp,



voor bevalling 2 had ik geen bijzondere medische indicatie om niet thuis te mogen bevallen, dus weer thuis geprobeerd, thomas bleek vast te zitten met zijn schouders achter mijn bekken, na veel geduw en getrek, is hij gewoon vaginaal geboren



ook voor bevalling 3 had ik geen medische indicatie…mocht dus wederom thuis bevallen



uiteindelijk ben ik wel met alle 3 bevallen in het zienhuis…voor de 1ste ivm hellp, bij de 2e omdat de ontsluiting te lang duurde, en voor bevalling 3, ze had in het vruchtwater gepoept

Bij de 1e ben ik ook in het ziekenhuis bevallen met een vacuum, bij de nacontrole heb ik aan de gyn gevraagd of ik het bij een 2e weer thuis mocht proberen en dat was geen probleem. Annemieke is dus gelukkig ook thuis geboren.

Ik zou het gewoon even met de verloskundige/gyn van het ziekenhuis overleggen die er de vorige keren bij zijn geweest.

ik had vorige week bij een controlle thuis om dat mijn bloeddruk enorm laag was een vk die hoofdzakelijk alleen bevallingen doet en zij was voor een thuis bevalling en zei meteen oooooo ik ben daar niet moeilijk in maar die ik bij die bevalling had zei meteen nee.



ik ga het hier over twee weken weer over hebben want als er geen mediche reden voor is wil ik gewoon thuis blijfen ik denk dat mijn bevalling dan veel sneller gaat dan in het ziekenhuis.

als nog ging het snel hoor want mevrouw was er toen uit na 2 uur weeen en 5 minuten persen alleen had ze even klem gelegen.



ik ga het hier vanavond ook met mijn doula over hebben gelukig hebben wij een ziekenhuis waar je in bad kan bevallen maar toch.

nu lees ik een hoop op internet want ik wil me goed in lezen en nu lees ik genoeg vrouwen die gewoon thuis bevallen zelfs na een vacuum bevalling.


Ja hoor...de eerste was een vacuum ,toen lag ik al in het ZH omdat ik voor poliklinisch koos,maar de 2e is gewoon thuisgeboren....
(kneep hem wel even toen ook bij nr. 2 de hartonen wegvielen..tja in mn huisje lag geen vacuumpomp). Maar dat bleek even een moment te zijn (mijn lighouding).

Nu kwam de 2e ook wel redelijk onverwachts snel ter wereld...(na urenlange weeen, schoot hij ineens door).
Dus de VK kwam ook binnen met het idee dat we meteen met zn allen door zouden rijden naar het ZH,maar ik wilde niet meer mee....

Mijn eerste is ook met de vacuümpomp geboren in het ziekenhuis. Mijn tweede en derde gewoon lekker thuis in mijn eigen bed, ondanks dat ze allebei een sterrenkijkertje waren.