ik wil SLAPEN

hoihoi

Ik ben nu 33 weken zwanger en kan niet meer slapen. Vaak is het half 3 voordat ik in slaap val en dan vaak om 6 uur weer wakker. Een paar nachten is niet erg maar nu wordt ik er echt gek van. Wie o wie heeft de gouden tip.

anijsmelk en plantidorm heb ik al geprobeerd

groetjes

marlies

Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij mij was bevallen het enige dat hielp…

:hug: Heel veel sterkte met de laatste loodjes…

Ik zie dat je precies de tijden weet…heb je al eens geprobeerd je wekker om te draaien? Klinkt heel raar en heel simpel maar bij mij heeft het wel eens geholpen. Ik nam een boek mee en keek niet meer op de wekker en dat scheelde me flink wat frustraties. Je kunt nl jezelf en je lichaam niet ‘dwingen’ om te slapen. Je gaat ook pas naar je slaapkamer wanneer je voelt dat je wat meer moe wordt. Als je eenmaal in je bed ligt (evt na een wandeling voor het slapen gaan, warme douche etc) ga je vanaf je tenen tot je hoofd eerst je spieren aanspannen en daarna bewust proberen te ontspannen. Als er veel dingen door je hoofd spoken (hmm niet helemaal onlogisch als je al zover zwanger bent en bang bent dat je van alles vergeet mede met dank aan de dementie 8) ) de dingen die door je hoofd spoken opschrijven. Zo maak je je hoofd wat leeg waardoor soms het slapen ook beter gaat.

Iig vooral niet in bed blijven liggen wanneer je echt niet kunt slapen en je zo jezelf alleen maar opwindt over het niet slapen. Dan kun je beter weer je bed uitgaan, beker melk drinken (helpt ook wanneer je bv rusteloze benen hebt), wat internetten oid en dan een uur later weer naar bed gaan. Succes en sterkte.

De gyn heeft mij slaaptabletjes voor geschreven…Is dat anders niet een idee? Uitgeput aan een bevalling beginnen kan natuurlijk ook niet…

Hier ook een slaap probleem. Al vanaf februari…

Ik val als een blok in slaap, maar tegen een uur of 1 of 2 wordt ik wakker en dan weer slapen?? ho maar… Af en toe dommel ik effe tien minuten weg maar helaas echt slapen is er niet meer bij.

En nu is mijn lichaam echt op… Merk het aan alles. Maar ja ik weet niet meer wat ik er nog aan kan doen. Afgelopen Maandag moest ik weer op controle. Daar zat ik in tranen. Maar ja er was volgens haar weinig tot niets wat er nog te doen was. Aangezien ik nu net verlof heb, dus overdag meer rust kan nemen (dochter lief gaat net sinds week of 2 naar school) hoopt ze min of meer dat dat nog invloed heeft op mijn nachtrust. Alhoewel ik er echt een hard hoofd in krijg probeer ik weer positief te blijven.

Ik heb al van alles uitgeprobeerd.

Maar het houd wel een keer op…

Ben je aan het piekeren? Last van maagzuur? Of lig je niet meer lekker?

hoihoi 'het probleem is opgelost ik ben bevallen van een meisje. 6 weken te vroeg en het gaat redelijk met ons.

groetjes marlies

Gefeliciteerd!!

Tja, zo kan je natuurlijk het probleem ook oplossen :wink:

Hoi,

Als eerste gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje. Gelukkig gaat alles goed met jullie.

Wel een radicale beslissing hoor :wink:

Mag je meisje al met jullie mee naar huis of moet ze nog in de couveuse blijven???

:shock: :shock:

Jeetje! Dat is denk ik behoorlijk onverwacht!

Van harte gefeliciteerd.

Ik hoop dat jullie het goedmaken!

hoihoi

Ze ligt nog in de couveuse en ik ben ook nog in het ziekenhuis dus van slapen komt nog niet veel :smiley:

maar dat heb ik er graag voor over.

groetjes

marlies

Marlies, gefeliciteerd!

Volgens mij ben je dan de eerste die bevallen is van de meiden die voor oktober zijn uitgeteld toch? Ik hoop dat ze snel naar huis mee mag.

Groetjes,

Kelene

Tja Moosje zei het al ‘’‘het enige wat helpt is bevallen’’’ :mrgreen: Nou dat advies heb je dus opgevolgd, welliswaar 6 weken te vroeg, maar jij slaapt!

Gefeliciteerd met de kleine!!! :clap: :clap: :clap:

@Moosje wrote:

Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij mij was bevallen het enige dat hielp…

:hug: Heel veel sterkte met de laatste loodjes…

same story here! Ik heb ook maanden wakker gelegen… tot oververmoeid aan toe… overdag ook niet kunnen slapen, terwijl je zoooo ontzettend moe bent…

En toen ik eenmaal bevallen was, heeft het probleem zichzelf opgelost :mrgreen:

Van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje, wat een mooie naam :inlove: wel wat vroeg, maar dat komt vast helemaal goed. Geniet maar lekker met elkaar! :-*