ik wil ook !

Mag ik ook even meeklagen??



Hier om mijn heen zie ik de ene na de andere zwanger worden.

Sommige weten dat wij ook bezig zijn,maar het ons niet echt gunnen ofzo…krijg dan van die rare dingen naar mn hoofd als;je bent toch veelste oud,en het lukt niet omdat je te dik bent…bla bla bla

Heel erg depri word ik er van…probeer me er niets van aan te trekken,maar toch…het vreet an me! :cry:

Ik ben ook blij dat ik dit forum gevonden heb!

gelukkig zijn er meer die niet 1,2,3,zwanger worden!



dus wens ik iedereen een vruchtbaar 2008!

(wij gaan gewoon voor een kerstkindje anno 2008 :mrgreen: :wink: )

wat vreselijk om zulke opmerkingen te krijgen! Zulke mensen zijn duidelijk niet slimmer.



net als al die mensen die dan gaan vertellen wat je moet doen om het wel te laten lukken. geloof dat we zelf wel een heel eind uitgeprobeerd zijn als we ivf gaan doen…

Ineke,

ik kom eigenlijk ook het vaakst op KOK als hier verandering is in de situatie of als ik het even niet meer zo rooskleurig inzie.

Dan kan het echt wel goed doen om even alles van je af te schrijven.

Het feit dat ik hier al zo lang meeschrijf, maakt het niet zo makkelijk… want de personen waar je een band mee opgebouwd hebt, zijn meestal allemaal zwanger geworden ondertussen… en die schrijven dan in een ander topic mee… Het contact verwaterd zo’n beetje…

Ik merk ook wel dat het dan ‘moeilijker’ is om steeds weer nieuwe mensen te leren kennen… want die nieuwe mensen worden ook weer zwanger en je blijft met het gevoel zitten dat je de enige bent waar geen schot in de zaak komt ( ik weet niet of ik het duidelijk omschrijf, maar misschien begrijp je wel wat ik bedoel… )

Nu ja, we houden ons maar vast aan het idee dat het ons dit jaar wel uiteindelijk zal lukken ( hopelijk )

Ja lieverd, je weet dat je niet de enige bent ookal voelt dat soms wel eens zo…en inderdaad we zullen zien wat 2008 voor ons in petto heeft!



Hoop dat je toch fijne dagen zult hebben…

door te piekeren verlies je niet je problemen maar wel je kracht voor de toekomst, je weet het he…



liefs

ineke

Die laatste zin van je… dat heb je mooi verwoord, Ineke !

Het zou zo in mijn onderschrift kunnen passen :thumbup:



Maar tuurlijk gaan we wel gewoon genieten van de feestdagen en op naar een verrassend 2008 !

haha, ik heb hem ooit eens hier van iemand ‘gepikt’, ik dacht dat hij van jou was…hihi, je mag hem gebruiken hoor!

Ik had idd zo’n ‘gelijkaardige’ zin eens staan in mijn onderschrift :mrgreen: … maar ik ben die kwijtgeraakt… maar die van jou betekent hetzelfde en is ook :thumbup:

Tja, maar ook al weten we dat deze woorden waar zijn, valt het nog niet altijd mee he? Maar ja, wanneer we weer eens in piekeren en zelfmedelijden (in mijn geval…) vervallen, moeten we maar even aan deze zin denken.

Hopen dat 2008 minder zorgen met zich mee zal brengen!



liefs

Ineke

breekt in



Zag het topic: ’ ik wil ook ’ en ik dacht effe lezen…

Mag ik ook even mijn klaagje kwijt??

Ik had gister echt zo’n vreselijke ervaring; ik lag te zonnebanken en te denken over de adoptie waar we in februari mee gaan starten en over spontaan zwanger worden…

Ineens kreeg ik geen lucht meer. Het was net of iemand zijn hand op mijn mond legde. Ik begon te huilen en kon niet meer ophouden.

Ik voelde op dat moment zo’n vreselijk groot verdriet en een pijn die heel beangstigend was. Ik heb me niet eerder zo gevoeld omtrent mijn niet zwanger worden.

Waarschijnlijk kwam ik voor het eerst echt in contact met mijn hartezeer…en de gedachte dat ik nooit geen mamma zou kunnen worden, was gewoon verstikkend.

Wilde dit eventjes kwijt…het was zo bizar…

:hug:

Pebble is niet bizar hoor. Ik kreeg het van de acupunctuur behandelingen. Die hebben ook zo’n soort effect op me. Dat er van alles ineens loskomt. En ipv dat het dus ontspannend op me werkte was ik werkelijk doodmoe als ik er wegkwam. Uiteindelijk ook mee gestopt omdat het voor mij wat verantwoorder was om dingen wat langzamer te verwerken. :shifty: En iedereen kan nog zo zeggen dat verwerken ook goed is, dat je soms gewoon even moet huilen en zo aan je verdriet te werken, ik hield geen energie meer over voor de ‘gewone’ dingen zoals huishouden etc.

En misschien speelt bij jullie ook mee dat er nu zoveel dingen bij komen? De VIA bijeenkomsten kosten ook energie en zorgen ervoor dat het adoptieproces ineens ‘echter’ lijkt en dichterbij komt. En hoe mooi dat ook is, hoe fijn het ook is dat je ermee bezig bent, je hoofd moet het ook verwerken. :-*

Ik wil ook even meeklagen!



Wil bij ons ook mar niet lukken…deze week is wel heel irri…woensdag moest ik weer ongesteld worden…nu nog steeds niet maar wel een negatieve test :cry: Maandag te vroeg testen gedaan en deze waren vaag…



De meeste vrienden om ons heen zijn zwanger of hebben 1 of 2 kleintjes.

Em vriendin van me is zelfs zwanger terwijl ze dat eigenlijk nu nog niet wilde; het lijkt allemaal zo oneerlijk…



Hopenlijk wordt 2008 voor iedereen die zwanger wil worden het jaar dat het lukt.

pffff, ik lijk steeds vaker nood te hebben aan de klaagmuur… :?

Mja, valt natuurlijk niet mee als je op je eerste werkdag opnieuw een collega moet feliciteren omdat ze zwanger is :roll:

Soms heb ik het er echt wel moeilijk mee om ‘blij te doen’ - terwijl ik dat echt niet mooi vind van mezelf :oops: Hebben jullie dat ook?

Absoluut ikke!! Heb momenteel een collega op het werk die opnieuw zwanger is…de 2e keer dat ze samen met mij zwanger zou zijn. Haar buik gaat nu ook alweer groeien enzo…pfff. Het is een schat van een meid en ze heeft ook al eens een miskraam gehad en ik merk dat ik het daardoor ietsje makkelijker vind. Ook omdat zij beseft hoe het voor mij is allemaal.



Tja, elke dag wordt je ermee geconfronteerd. Ik vind het ook zo steken wanneer ik weer van die slingers en ooievaar etc. bij zo’n huis zie staan!



Blijf hier maar lekker klagen hoor, ik blijf met je mee doen!



liefs

Ineke

Vandaag weer een collega die voor de 2de keer vader wordt; het eerste wat dan in mijn hoofd schiet is…het is niet eerlijk :cry: …en daarna ben ik zeker blij voor ze. Maar ik wil ook zo graag :frowning: