Ik wil een metamorfose

Niet dat ik er slecht uit zie of niet weet hoe me hip te kleden maar ik ben nogal verknocht aan spijkerbroeken en zou graag willen weten hoe andere kleding mij staat.

Wie heeft ervaring met bedrijven die dit doen ?

Kijk eens naar What not to wear, iedere dag om 18:30 bij TLC/Animal Planet. :thumbup: Ik heb het 1 keer toevallig gezien, en ben verkocht. Zit iedere dag stipt 18:30 voor de buis, en je hoort best wel veel tips qua kleding, make-up en haar bij welk lichaamstype etc. :mrgreen:

Je hoort wat je wel en niet bij je lichaamsbouw moet dragen, hoe je probleemgebieden kan verdoezelen en wat in het algemeen goed staat bij bepaalde figuursoorten.

Er bestaat toch zoiets als een organiser voor je kast? Dan kijken ze dus juist naar wat je al hebt hangen en hoe je dat dus anders kunt combineren en geven je gelijk tips mee mbt welk ‘kleurtype’ je bent en welk soort kleding bij je past. Argh ik weet gewoon dat dat een naam heeft als beroep zijnde maar ik kom er niet op…iets met verweking van de hersenen. :wall:

Ik ken iemand die dat doet, leuk mens! Ze heeft een eigen bedrijfje daarin, is zelf ook een jonge mama. Ik weet niet meer of ze nu in Groningen of Drenthe woont, maar zal ik haar eens voor je vragen naar haar mailadres? Qua prijzen weet ik niets.

Ik las pas iets over een personal shopper bij H&M in o.a. Amsterdam.

Diegene zoekt echt kleren uit de winkel en komt vaak met verrassende dingen aan. Voordeel bij H&M lijkt me, dat als je je “gedwongen” voelt ìets te kopen, het bij H&M niet de wereld kost. Misschien leuk om een serieuze vriendin (eentje waarmee je de slappe lach krijgt is wel leuk :lol: maar niet zo praktisch) mee te nemen naar zoiets?

Sowieso vinden verkoopsters van de wat serieuzere kledingzaken het vaak heel leuk om wat voor je op te snorren wat anders is dan een spijkerbroek.

Uit eigen ervaring hoef ik geen complete metamorfose in mijn kast maar begon ik meestal klein met 1 of 2 alternatieven en bouwde ik dan langzaam op. Die spijkerbroek die altijd zo makkelijk was, dat is nu net zo vaak en makkelijk een jurkje of rok.

@Karin2 wrote:

Niet dat ik er slecht uit zie of niet weet hoe me hip te kleden maar ik ben nogal verknocht aan spijkerbroeken en zou graag willen weten hoe andere kleding mij staat.

Wie heeft ervaring met bedrijven die dit doen ?

oh mag ik mee?

Ik dacht gister precies hetzelfde namelijk!

Wil ook weleens door een ander advies krijgen. Zelf kijk ik toch niet verder dan naar wat ik altijd al aanheb :shifty: en koop dus in dezelfde stijl.

Nou ja kopen… het is al heel lang geleden dat ik voor mezelf echt ben wezen shoppen.

@Rhiannon wrote:

Er bestaat toch zoiets als een organiser voor je kast? Dan kijken ze dus juist naar wat je al hebt hangen en hoe je dat dus anders kunt combineren en geven je gelijk tips mee mbt welk ‘kleurtype’ je bent en welk soort kleding bij je past. Argh ik weet gewoon dat dat een naam heeft als beroep zijnde maar ik kom er niet op…iets met verweking van de hersenen. :wall:

Oeh, dat trekt mij eigenlijk ook wel. :lol:

Ben de laatste weken sowieso bezig met een nieuwe look. Heb een nieuwe bril (was wel noodgedwongen) en dat startte alles… Haar permanent laten stijlen, allerlei nieuwe vrouwelijke kleren (en al het oude naar het goede doel, was al m’n oude kleren zó zat)… Nieuwe sieraden, riemen en sjaals, en ben weer dagelijks make-up gaan gebruiken. Alles bij elkaar is het zo’n ander gezicht, en ben zeer tevreden :mrgreen: Het zelfvertrouwen wat je met een nieuwe look (die bij je past) krijgt is echt enorm… Maar een check-up van een prof. iemand is altijd leuk natuurlijk…

Volgens mij bedoel je een personal shopper ? :slight_smile:

@ Karin, Plak er even +de voor en dan .nl erachter, misschien is dat wat je zoekt ? :mrgreen:

Heb ik ook wel eens naar gekeken maar ik vind het echt mega duur :shifty: en ik ben toch echt niet zuunig met m’n centjes :shifty: :shifty:

Je bent minimaal een paar honderd euro verder :roll:

ik heb dat vorig jaar gedaan.

was een erg leuke dag, gewoon bij iemand aan huis.

maar heb er na de tijd niets mee gedaan. werd toen zwanger en tja dan heb je zwschapskleding aan.

maar het was wel erg leuk om een keer te doen.

zij woonde overigens in ede

Die van de H&M is zelfs gratis. Maar dan moet je wel naar Amsterdam of Den Haag…

herkenbaar dit :roll: maar denk als iemand mijn kledingkast zou bekijken, dat alles dan weg zou gaan :mrgreen:

heb zelf niet echt een eigen stijl ofzo, absoluut niet modebewust… zou ook wel eens een complete make-over willen krijgen :mrgreen:

Ik zou inderdaad wel naar een soort party gaan bij iemand thuis.

Misschien is dat hier in Drenthe ook wel, heb niet zoveel tijd om naar het west te rijden hiervoor.

kennissen van mij (en dat zijn echt stijlvolle types van zichzelf) gaan altijd naar iemand in Groningen. Ik zal even de naam voor je zoeken.

gevonden, niet in Groningen, maar in Sneek.

Nelleke Mulder. Google maar. 8 oktober heeft ze open huis.

ik heb er verder geen verstand van, ben te eigenwijs denk ik om anderen te laten bemoeien met mijn stijl, maar ik zou wel echt alleen iemand ‘inhuren’ waar je goede verhalen van kent. Iedereen kan zich shop-assistent noemen, en écht ze zitten er tussen: vrouwen die zichzelf gewoon echt niet kunnen kleden (en dan heb ik het niet over smaak (of is het altijd smaak?)) maar die zo’n overmoedigd karakter hebben, dat ze zich voor vanalles aanbieden, en dus ook als shopcoach :wink:

Deze dame staat heel goed bekend.

Ze heeft 5 vestigingen en werkt veel voor mensen die zich ook zakelijk willen leren kleden.

Sluit me verder wel aan bij fiep.

Wij hebben een keer een workshop gehad op het werk van Nelleke Mulder. Was erg nutig en leerzaam. Wat mij betreft een aanrader.

Ik heb de site van Nelleke even bezocht en dat ziet er goed uit!

Jammer alleen dat het in Sneek is, ik vind het wat ver weg. Maar goed, ik overweeg toch een metamorfose of een kleding,- en kleuradvies. Ze kunnen zelfs met me gaan shoppen, wie weet doe ik dat ook nog wel eens.

Ik ga hier even over nadenken, bedankt Lydia en dames!