hallo iedereen,
Mijn dillema, wij hebben een vakantie turkije geboekt voor eind augustus begin sept.
Vlak daarna (zal je altijd zien) kwam ik erachter dat ik zwanger ben en dus uitgerekend 15 okt… superblij… maar nu twijfel ik enorm.
Aan de ene kant denk ik lekker zo vlak voor de drukte nog even op vakantie.
Aan de andere kant vraag ik me af of het verstandig is… 11 dagen turkije als ik 7 maanden zwanger ben.
Schiet er eens op wat vinden jullie??
Alvast bedankt
Nou…
Met 32 weken zwangerschap nemen luchtvaartmaatschappijen je niet meer mee…Dus ik ben bang dat je een probleem hebt.
Kun je nog annuleren?
Edit 14/02: ik zie her en der op de sites dat de regels veranderd zijn sinds 2003 (ik mocht toendertijd met 32 weken niet meer vliegen van Aer Lingus) en het is nu 36 weken geworden.
Volgens mij ligt het aan de luchtvaartmaatschappij of ze je wel of niet meenemen. De vrouw van een collega heeft met 34 weken nog gevlogen.
Dus je moet het sowieso even navragen bij de luchtvaartmaatschappij. Zelf zou ik denk ik niet naar Turkije gaan met 7 maanden zwanger, ik zou de rust eerder dichterbij huis zoeken. Maar ik heb geen ervaring met 7 maanden zwanger zijn
Wij gaan waarschijnlijk van de zomer (in juli) nog even naar Frankrijk in de buurt van Bordeaux.
gewoon even bij je vliegmaatschappij navragen en als het geen probleem voor hun is zou ik gewoon lekker gaan mits alles tot dan toe goed is gegaan natuurlijk!!! let alleen wel extra op hygienne dat is altijd iets minder in die landen.
Persoonlijk zou ik het niet doen als ik zo ver zwanger ben …
Als je eeder zou bevallen dan zit je daar. spreekt de taal niet en een heel andere cultuur!
en dat is allemaal super hoor! maar jij betn daar niet aan gewend, en als je man ineens weg moet gaan en jij wilt niet (bijvoorbeelt… weet niet of dat zo is maar in spanje tot kort wel) dan is je bevalling alles behalve fijn denk ik zo…
Maar ja het is je eigen keuze, zo even ertussen uit vind ik wel een goed plan! maar dan dichter bij huis :mrgreen:
ben vorig jaar ook nog op vakantie geweest naar turkije
we zijn de tweede week van mei daar geweest en mijn uitgerekende datum was 21 juli
ik zou het geen tweede keer meer doen
moest hier in nederland nog laten bellen naar de vk voor toestemming omdat ze in turkije zo streng zouden zijn.
en op de terug weg naar huis moest ik en mijn vriend op het vliegveld een verklaring tekenen dat mijn vriend hun niet aansprakelijk zou stellen mocht ik en de kleine komen te overlijden of iets dergelijks dat stond er.
dus mijn advies ik zou het niet meer doen.
hier in ieder geval geen tweede keer
groetjes tamara
Wij gaan naar Portugal als ik 31 weken zwanger ben. Ik moet wel een zwangerschapsverklaring van de verloskundige meenemen (dat ik zoveel weken zwanger ben en dat alles goed gaat).
Ik zou het niet doen als ik jou was. Toen ik 7 maanden zwanger was zat ik daar ook niet op te wachten, lang wachten op het vliegveld…slepen met spullen…ander eten…diarree. Nee, ik zou thuis blijven. Maar ik ben ook niet zo’n avonturier dus wie weet durf jij het wel aan.
Succes met je keuze en met je zwangerschap!! Word vast een mooie mnaand oktober
bedankt voor jullie reacties, geloof inderdaad dat het verstandig is te annuleren, dan maar niet naar turkije.
we kunnen ons vast in drenthe ofzo ook vermaken
Was bij beide zwangerschappen ruim 32 weken zwanger tijdens de vakantie…beide keren werd ik pas na het plannen van de vakantieperiode zwanger…maar gelukkig nog niets geboekt…
De eerste keer zijn we met de auto naar de Ardennen geweest. Ik kon ivm bekkenklachten toch niets meer,dus het zou zonde geweest zijn in een lekker warm land te zitten en NIETS te kunnen…dus gewoon toeren door de Ardennen dus…
2e zwangerschap zelfde verhaal…weer ruim 32 weken tijdens de vakantie. Maar dit keer hadden mijn ouders ons en mn broers e.d. al uitgenodigd om een week mee naar eurodisney te gaan…op hun kosten.
Dus…we zijn gegaan. Ik heb zelf nog een groot deel van de trip gereden,omdat ik het fijner vond zelf te rijden dan gereden worden…
Na de 4 dagen Euro Disney (in een rolstoel) zijn wij zelf nog een weekje aan de belgische kust gegaan op de terugweg…
We hadden de kans met m’n ouders mee te gaan naar Italie na Eurodisney,maar dat trok ik niet…zou dan echt vastzitten in het appartement…voor Joas ook niet leuk…
Dus…ik zou gewoon in de buurt op vakantie gaan…maar buitenlnad kan best hoor!
(ps…mijn idee was ook dat ik niet aan de andere kant van Europa wilde zijn als er iets mis zou gaan en ik in het ZH zou belanden…in Belgie e.d. ben je nog dicht bij huis…en verstaanbaar! Hahaha…)…
Je kunt gewoon op vakantie gaan!
Luchtvaartmaatschappijen nemen je namelijk mee tot de 36 e week en anders op basis van een doktersverklaring.
Ik werk in de luchtvaart en weet zeker dat je gewoon nog lekker naar Turkije kunt gaan!
Veel plezier, als je gaat!! :mrgreen:
Ohw, nog iets:
mocht je besluiten wel op vakantie te gaan, maar je krijgt zwangerschapskwalen zoals o.a. bekkenklachten, kun je indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten bij boeking van de reis de reis alsnog annuleren.
Bij mijn zwangerschap van Jelte* was ik 6 maanden zwanger toen we 2 weken naar Portugal gingen. De vakantie is mij super bevallen.
Overigens begonnen mijn bekkenklachten toen te komen, al wist ik toen niet dat de pijn daardoor kwam.
Een maand later… ff terugdenken hoe het toen ging :think: Ik werkte toen ook nog 40 uur in de week, maar wilde wel minder gaan werken (alleen deed het alsmaar niet, pas de laatste 2 weken :doh: )
Volgens mij had het toen ook nog best gekunt. Er ff lekker tussenuit, heerlijk.
Het is natuurlijk ook wel afhankelijk van hoe jij je er zelf bij voelt om dan nog weg te gaan. Als de zwangerschap al niet lekker loopt, zou ik lekker in de buurt blijven. Als jullie op vakantie gaan om lekker van de zon te genieten… tja… ik vond de warmte met name helemaal niets tijdens mijn zwangerschappen.
Of een drukke planning met wat je allemaal wilt zien…lijkt mij ook niet handig.
Wat betreft die verklaring. Dat rade de verloskundige mij ook aan om mee te nemen. Maar dat is alleen maar om aan te tonen hoever je bent enzo. Soms kun je aan de buik gewoon niet goed zien hoever je bent en dat willen ze dan misschien gewoon checken.
Ook had ik alle papieren die ik ook steeds meenam naar de verloskundige bij mij me. Mocht er iets zijn of gebeuren, dan heb je in elk geval je eigen dossier mee
En check van te voren ook ff op internet waar een engelstalige dokter ed zit. Mocht je het nodig hebben (waar je natuurlijk niet vanuit gaat) dan is dat toch wel prettig.
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik zou het ook niet doen. Niet alleen vanwege het oncomfortabele van 7 maanden zwangerschap en de afstand, maar ook i.v.m. de hitte.
Persoonlijk zou ik het ook niet doen. Misschien kun je het omboeken en eerder gaan of naar een andere bestemming??
Succes ermee.
Tis een topic uit 2008 :shifty: Ik denk dat de topicstarter al lang en breed bevallen is :lol:
:lol: :lol: :lol: echt waar!!! :shock: :mrgreen: Dat was mij niet eens opgevallen zeg…