Ik weet het soms even niet meer...

Quentin is de afgelopen weken zó eigenwijs en zó strontvervelend, dat ik 'm af en toe wel achter het behang kan plakken… Als ik ‘Nee’ zeg, zegt hij: ‘Echt wel’. Als ik ‘Ja’ zeg, zegt hij: ‘Echt niet’… :cry:



De héle dag loop ik politie-agentje te spelen, ik vind er echt even geen bal aan… Hij heeft momentjes (hele kleine) dat hij opeens weer even heel lief is, maar dit duurt een paar tellen en ze zijn mákkelijk op één hand te tellen op een dag… :cry:



Buiten dat heeft mijn vriend het op dit moment zó waanzinnig druk, dat hij zelfs vandaag tot mínstens 18.00u moet werken… Dus net als de hele afgelopen week, sta ik er ook nú weer alleen voor… :cry:



Mijn hoofd bonkt, ik heb hem net op bed gelegd en ik ga maar even lang douchen… Ik heb rustige muziek aangezet, en ik doe even helemaal níks in huis. Alles ligt goed en de was die wacht wel…



Pfff… Ik heb echt respect voor mijn oma zeg, ‘even’ 5 kinderen opvoeden… Ze gaf de een nog borstvoeding en was ondertussen allang weer zwanger van de ander… :shock:



Ik ben er gewoon even moe van… :cry: Ik baal er zó van, ik wil gewoon leuke dingen met hem doen en hem helpen en alles. Maar het is nu alleen maar strijd, strijd en nog eens strijd… :cry:

Heel herkenbaar hoor :hug: :hug: :hug:



Hier heb ik dat gevoel ook vaak. En dan voel ik me weer schuldig erover.



Ik heb ook vaak het idee dat ik politie agentje speel.



Ik denk dat iedereen dit heeft hoor.



Ik kan me het heel goed voorstellen.

Het gaat over…Echt waar!



En tot die tijd is het echt heel erg rot…HElemaal als je het even niet kunt overdragen.



Even een :hug: voor jou.



:hug: :hug: :hug:

Sluit me aan bij de woorden bij Soleil, al ben jij er nu niet mee geholpen, het gaat echt over meid. :hug:

:hug: :hug: :hug:

ik ken je gevoel zo goed heb ook zon dag

ik koortsig ,eline al van af 6 uur wakker en dreinerig

toen was rob zn sleutel van zn auto kwijt

dacht doe gemakkelijk laat ah boodschappen bezorgen,krijgt die jongen zn bus niet open moest koevoet tussen

rob is gemiddeld de hele week om 8 uur thuis

nu ook weer weg voor werk ,en van ellende hadden we woorden vanochtend

maar eline slaapt nu

hoop die kleine van jou ook,kan je ff tot je zelf komen

wat ik nu ook ga doen :-*

ik weet niet precies hoe oud quinten is, maar ik heb tegen de meiden wel eens gezegd. ik vind er zo niks aan en ik wil heel graag leuke dingen met jullie doen maar als jullie niet willen luisteren en je gedragen… dan kan dat niet…dan is het niet leuk en maken we alleen maar ruzie…

Ik ben ook wel benieuwd hoe oud jou mannetje is…dan weet ik wat me te wachten staat :wink:



Maar goed lijkt me niet leuk…ik heb hier af en toe al zoiets van pppffff



Zoals ik hierboven lees moet het een periode zijn…dus even op je tanden bijten en vooral van je af kletsen :hug: :hug: :hug:

oh meis, ik kon het zelf wel getypt hebben, hier ook een enorme lastige peuter, met van alles gooien, alles is NEE. En hub werkt 6 dagen ind e week. Ik heb even geen werk, maar word soms stapeldol. Weet soms echt even niet wat ik er mee aan moet!!

hij is twee en zegt nee??



Het is een fase, hij is zijn eigen ik en zijn eigen wil aan het ontdekken.

Jeetje dat staat mij dus ook straks te wachten :shock:

Ik weet niet meer hoe ik het met mijn dochter oploste! dat is 9 jaar geleden dat die 2 was. En als Guus die fase voorbij is begint de volgende ben ik bang.

Hahahahaha maar inderdaad het zal wel weer overgaan.

Oh meid wat een ellende he!



Ik weet hoe het is. Heb helaas een zoon van 6 die al jaren zo is. Hij gaat iedere dag van 's morgens vroeg totdat hij naar bed gaat de strijd met mij aan.



Zeer vermoeiend, maar het begint langzaamaan te wennen.



Dikke :hug: voor jou.



:-* Gismo

hier ook zo yvette.

zeker als je zelf ff niet zo lekker in je vel zit

dan is het echt zoooo vermoeiend.



probeer toch leuke dingen te doen,

het wordt lekker weer vandeweek,

buiten kan hij vast zijn energie meer kwijt

(en jij kunt ondertussen lekker van het zonnetje genieten! :wink: )

oh ja die dagen ken ik ook :roll:



dan dnek ik , verzin iets positiefs, verzin iets positiefs en zeg het…

soms lukt het, soms niet

Wou net zo`n soort topic openen! Hier een meid van 3 en echt niet luisteren, alles is nee. Pff ik word er erg moe van. En zeker omdat ik veel alleen ben met de kids. Ze wil de hele dag de baas spelen. Ze wil mij vertellen wat ik wel en niet mag doen etc. Niks leuks aan op dit moment. :frowning:

Ik ben twee en ik zeg nee!

Ik ben drie en ik wil nie!

Ik ben vier en ik ben een klier!



Sterkte dames!!! :lol:

:roll: peuters… :roll: :? :wink:

Hier ook…zoonlief is 3 en als hij dus iets van mij moet doen (opruimen ofzo) kijkt ie me aan met die grote ogen en begint te lachen.Dus als ik na 3 keer nog eens moet zeggen dat ie op moet ruimen dan begint ie gewoon nee te zeggen.Op gegeven moment verlies ik mijn geduld en begin ik echt hard te praten tegen hem.Zegt ie makkelijk:mama,niet schreeuwen!



Op die momenten wil ik hem echt achter het behang plakken!



Of tegenovergestelde doen van wat je wil dat hij doet.Zoals niet eten voor de zoveelste keer en je nu een daad wil stellen…

“Hup naar boven,naar bed!” -“Nee.”

“Je gaat nu naar boven naar bed!” -“Neehee.”

“Als je verdorie nu niet maakt dat je naar boven gaat!” -“Mama niet schreeuwen!”



Behang plakken?Nee!Waslijntje pakken en aan de waslijn hangen!Ff uitwaaien met die temperament van hem… (van wie heeft ie dat toch? ^^ )



Dan ga ik dus naar boven zonder hem.Begint ie te gillen dat ie naar boven wil omdat ik ook boven ben.Dan zeg ik dus rustig nee,blijf maar beneden…jij wilde beneden blijven!Staat ie stampij te maken joh onderaan die trap dat ie inene wel naar boven wil!

Ik negeer hem dan ook rustig een kwartier.Dat trekt hij dus niet.Inmiddels heeft ie dat goed door.Als hij niet luistert naar mij luister ik niet naar hem.Hij begint nu te luisteren :slight_smile:

Hier ook zo’n heerlijk puberende peuter :roll: Er zijn momenten op de dag dat ze zo lief even bij je komt knuffelen en kusjes geven maar het meerendeel is inderdaad “nee” “dach u nie” “dach u wel” en ga zo maar door. Zeer vermoeiend ja. Mijn vriend is ook vaak weg en ik kan haar dus ook niet zo snel even overdragen aan hem. En ik ben gewoon blij als ze 's avonds in bed ligt :oops: Dat schuldgevoel herken ik ook ja.

Heel veel sterkte :-*



Dat rijmpje he? Betekent het dan dat ze met 5 weer helemaal “normaal” zijn :think: :mrgreen:

Och meis, wat een ellende!



Onze twee jarige peuter is gelukkig geen drama, hij zegt ook op alles NEE, maar doet het uiteindelijk wel zonder strijdt ook vaak!

Ik moet zeggen dat wij dan ook MEGA concequent zijn allebei en NOOIT “boos” worden zeg maar. We vertellen hem rustig HOE het gaat gebeuren en voeren dat ook uit op die wijze, spartelend kind in mijn armen of niet! Bij ONS helpt dit, maar das geen garante voor bij jullie hoor!



Heel veel sterkte en ik sluit me bij de andere dames aan, HET IS EEN FASE!!

Onze oudste hebben we ook die fase door gehad net als de puberteit waar ze gelukkig nu ook doorheen is!



Sterkte en af en toe hier lekker komen ventileren!

oohh als dat rijpje klopt ga ik voor een aantal jaren onder de grond wonen!!!



lucas en thomas zijn dus ook precies zo, heb het er vanochtend nog met me moeder over gehad, dat het helemaal niet meer leuk is zo…denk dan wel eens ppfff waarom wilde ik ook al weer kinderen…maar dan komt hij even later…mama ik vind jou lief :inlove: dan denk ik weer ineens , ohja daarom dus





ik ben ook dagen meer bezig met straffen, schreeuwen (want op het laatst dring je gewoon niet meer tot ze door, en kom ik aan mijn kookpunt) naar boven sturen, naar de gang sturen, kinderen uit elkaar aan het halen omdat ze weer aan het vechten zijn…ppff kan nog wel eff doorgaan!



ik zoui stiekum blij zijn als de scholen weer beginnen, dan heeft mijn man weer een dagje vrij in de week en gaan lucas en thomas naar de school en psz :dance: :dance: :silenced: :silenced: