Hallo,
Ik weet niet meer wat ik nu moet denken. Ik moet even mijn verhaal kwijt.
Vorige week dinsdag was ik 7w 2d (volgens berekening 1e dag laaste menstruatie) zwanger tot ik plotseling 's ochtends wat bruin verlies kreeg. Ik erg ongerust en de vk gebeld die stelde mij gerust en vroeg gelijk hoe het zit met mijn cyclus. Nou die is erg onregelmatig van 31d tot 40d en alles er tussenin. Dus zij gerekend en het was dus ook heel goed mogelijk dat ik pas zo’n 4 weken zwanger was en het kan dus een innestelinsbloeding zijn.
De volgende ochtend (woensdag) ik naar de wc en ja hoor nu had ik wat lichtrood bloedverlies ik gelijk in de stress en gelijk weer gebeld, ik kon s’middags in het ziekenhuis langs komen voor een echo.
Wij daar aangekomen en hup de echo, de gyn zag op de echo een zwangerschap van 4 weken maar omdat ze uitging van de 1e dag van mijn laatste ongi en in combie met het bloedverlies wist ze vrijwel zeker dat het een miskraam zou worden. Ze vertelde dat ik aardig wat bloedverlies zou gaan krijgen de komende dagen, meer dan bij een menstruatie en flink wat buikkrampen. Ze had een nieuwe afspraak gemaakt voor over 3 weken (22-6) Wij in tranen naar huis en de dagen erna veel gehuild.
Nu was het vreemde eraan dat ik dus bijna geen bloedverlies heb gehad wel wat en het was wel helderrood maar ook bijna geen buikpijn wat ongi gevoel maar niks heftigs. Dat vond ik raar en heb afgelopen woensdag gelijk het ziekenhuis gebeld en kon gisteren al terecht bij de echografiste.
Ik uitgelegd van hoe en wat want ze vond het raar dat ik al zo snel terug was voor een echo ik heb pas de 22e een afspraak. Nou gekeken en gemeten en er was nog steeds wat te zien ik moest wel van het ergste uitgaan (want er was ook wat vocht te zien) maar er is zeker ook nog een (kleine) kans dat de zwangerschap doorzet aangezien mijn onregelmatige cyclus, ze kunnen niet achterhalen wanneer de bevruchting is geweest en de innesteling, ik kan dus veel minder ver zijn dan gedacht word.
Ik heb ook al mijn zwangerschaps kwaaltjes nog en ik wordt met de dag misselijker, gister ook nog een zwangerschapstest gedaan want mijn hcg zou gedaald moeten zijn maar die was gewoon positief.
Het bloedverlies is ook al gestopt sinds dinsdag heb nu heel af en toe wat bruinverlies bij het afvegen. Ik heb dus in totaal een week wat bloedverlies gehad maar geen maandverbanden vol, en wat ongi gevoel. Bij mijn menstruatie ben ik veel meer gewend.
Normaal gesproken na een miskraam en er blijft wat achter in de baarmoeder dan krijg je een curretage maar daar wil ze nog niet aan denken en wil me eerst over 2 weken terug zien voor het geval dat.
Wat moet ik hier nu van denken? Heb de hele week veel verdriet gehad (en dat heb ik nog) dit is toch een rare situatie!?
Eigenlijk mag ik geen hoop hebben omdat de kans erg klein is maar toch.
Wie heeft er nog meer zo iets meegemaakt en wil zijn verhaal met mij delen.
Groetjes Miertje
Ik heb een miskraam gehad, ging vloeien en dit werd steeds erger.
Ik zal hard voor je hopen op een goede zwangerschap
Sterkte met wachten.
Ik heb ook een mk gehad begon met 2 dagen wat licht bloedverlies en daarna ging de kraan open incl krampen die ik omschrijf als lichte weeën.
Dit heb ik allemaal niet gehad op wat bloedverlies na dan. Op de echo is alleen een klein beetje vocht te zien en een zwart kringetje (vruchtzakje?) Maar het vocht zat er precies voor dus ze kon het niet goed zien. Vandaar afwachten.
Vind het toch allemaal maar vreemd hoor.
Ik heb het (gelukkig) nooit mee hoeven maken, maar heb wel verhalen gehoord en gezien dat er vrouwen zijn die ondanks hun zwangerschap gewoon ongesteld worden, wel in lichtere mate, maar er is dan wel bloedverlies.
Ik hoop voor je dat het is blijven zitten en de verdere zwangerschap goed en zonder problemen verloopt
ik heb pas een miskraam gehad, en vind het bloedverlies minder dan bij de gewone ongi. Dan heb ik echt tampons nodig, dit keer niet. Hier een paar stolsels gehad en geen buikpijn.
ik heb ook bloedverlies gehad aan het begin en zwangerschap is gewoon doorgezet en nu heb ik een gezonde jongen