Mijn meisje is geboren met 38 weken zwangerschap.
de eerste weken gingen heel goed , ze sliep veel, kwam keurig om de 3 uur voor voeding. Ze heeft een nachtje in het zkh moeten verblijven vanwege koorts, ook daar sliep ze van voeding naar voeding.
Sinds 2 weken is ze heel onrustig , zodra ik haar wegleg voor eten en met Ivan spelen is het krijzen. Bij mama of papa is het goed (liefst mama) dan valt ze ook wel in slaap maar zodra we haar in bedje leggen is het weer mis. In de box liggen wil ze ook niet.
Gister is de fysio langs geweest die ziet geen aanleiding om haar door te sturen naar een manueel therapeut of osteopaat. Ze is heel sterk met haar nekje en rugje en heeft genoeg beweegelijkheid.
We weten inmiddels dat ze reflux heeft en daarvoor hebben we nu zantac dit lijkt wel te helpen.
Maar ik weet het echt niet meer. ze wordt zelf zoo moei van het huilen
Kan het een sprongetje zijn
Dat herken ik ook wel van Marijne (ook geboren met 38 weken, maar ik denk niet dat dat van invloed is geweest).
Wij hebben haar ingebakerd met een hydrofiel luier: in een driehoek vouwen, baby er op leggen met voetjes in de punt en dan de twee punten erom heen en onder haar rug wegstoppen.
Ze had vaak wel een paar minuten huilen nodig om n slaap te komen.
Maar de eerste 2-3 maanden was vooral drama vanaf 17.00 uur…no way dat ze dan even ergens wou liggen zodat wij konden eten :roll:
Maar nou weet ik niet of dat inbakeren mag met de reflex? Ook niet als het dus geen volledige bakerzak is?
Is het alleen 's avonds of gedurende de hele dag?
Ze wil natuurlijk wel graag bij jou zijn dat is duidelijk :hug:
Wij hebben ook lang een enorm slechte slaper gehad die ook erg onrustig was. Ik stond op het punt om naar zo’n osteopaat te gaan want ik was ten einde raad (persoonlijk houd ik daar eigenlijk helemaal niet van). Inbakeren hielp iets, maar ook niet veel. Pas na een paar maanden kwamen we bij de kinderart en bleek meneer allergisch voor vanalles en nog wat. We kregen druppeltjes en dieetadviezen en binnen 2 weken sliep ie door!
herkenbaar, mijn mannetje was ook zo rond die leeftijd, heb toen mn verhaal op het cb gedaan, ik moest toevallig en ik kreeg dat boekje mee van ria blom
rust en regelmaat`, die mw van het cb zou me na een week bellen hoe het ging, overigens heb ik het boekje wel gelezen maar niet gebruikt,
het was ineens over :o , dus houd moed het gaat over :hug:
Ik zou bij reflux zeker niet zomaar gaan inbakeren zonder overleg met je ka (en persoonlijk ben ik sowieso niet zo’n fan van ria blom :shifty: ). Het klinkt mij “gewoon” als dat ze nog last heeft van de reflux. Mijn dochter krijste ook alles bij elkaar als we haar neerlegde (geen wonder als dan het maagzuur omhoog komt) . Bij mij in mn armen of in de draagdoek (misschien idee, dan heb je je handen iig vrij) vond ze het prima, dan had ze niet zo’n last van het zuur.
Gebruik je alleen zantac of ook motilium en nutriton?
Heb je het idee dat ze helemaal niet meer zuur is, want anders zou je met je arts kunnen overleggen of je misschien aan de losec of nexium over kan gaan (zantac is zuurremmer, maar meer zoals rennies zorgt tijdelijk voor minder zuur. Losec en nexium, zijn zuurremmers die je 1 a 2x per dag neemt en die ervoor zorgen dat het maagzuur zelf minder zuur wordt. Beetje moeilijk uitgelegd, moet je maar ff googlen). Mijn vriendin gaf haar dochter zantac, dacht ook eerst dat het beter ging, maar dat was niet zo, ze ging op de losec over een na een weekje of 2 (als de slokdarm geirriteerd is moet dat ook weer genezen) had ze weer een vrolijk gezellig meisje terug.
Heb je ook alles al omhoog staan, bedje, box etc, zodat als je haar neerlegt ze niet helemaal plat ligt?
En allergieen kunnen het eventueel ook nog zijn, merkte bij mijn dochter dat ze het eerste uur na de voeding heel veel last van de reflux had (slikken zuur etc) en na een uurtje ging het over in pijn in haar darmen van de allergieen en dat ging dat net zo lang door tot het weer tijd was voor de volgende voeding en de pijn in haar slokdarm weer begon.
Ik zou echt de draagdoek even proberen (en de arts weer bellen) zodat ze toch een beetje aan haar rust toe komt en jij je handen vrij hebt.
Iedereen bedankt voor de antwoorden
Vrijdag zijn we bij de kinderarts geweest. We hebben nu losec gekregen en we zien al behoorlijk verbetering. Slaapt zonder problemen boven in haar bedje. Vind de box prima en is veel meer aan het lachen :inlove: OVer 2 moeten we weer terug komen bij de kinderarts
Ze ligt 's nachts ingebakerd als ze overdag slaapt dan in een slaapzakje