wat vergeet je snel dingen weer zeg :oops:
charlotte word de 30juni 6 maand oud.
nu krijgt ze sinds een weekje s’morgens een fruithapje en sávonds een groentehapje.(gaat uitstekend) :thumbup:
voor ik hier aan begon kreeg ze 4x een fles van 210 +7 schepjes melk
(nutrilon forte)
ik kan charlotte ook echt niet vergelijken met floris aangezien charlotte echt meer drinken wegwerkt dan floris ooit deed.
nu drinkt ze eigelijk nog steeds 4x 210 +7 schepjes en dan nog eens de bijvoeding er bij…zij vind het blijkbaar allemaal prima,maar ik vind het wel erg veel zo eigelijk :think:
wat vinden jullie ? je kan geen enkel kindje vergelijken dat weet ik ook wel,maar ik ben wel benieuwd naar de reacties.ik ben nu een beetje bang dat ze echt dik gaat worden zo.
niemand?
Het is natuurlijk maar bijvoeding he, neem aan dat ze niet meteen al een heel potje opeet ?
Mocht ze wel al heel die potjes opeten, zou ik het flesje na de avondmaal vervangen door wat yoghurt ofzo :think:
want ik denk dat ze die 3de fles zo rond die avondmaal krijgt, en nu nog ervoor of erna ?
Riley kreeg precies hetzelfde, maar hij at minimaal fruit en groente dus niet leeg.
Elin kreeg met 6 maanden ook nog 4 x 210 + 7 (om 7:00, 11:00, 15:00 en 19:00). Ik ben toen begonnen met groente 's avonds en alle flessen bleven hetzelfde. (half potje van 4 maanden)
Op een gegeven moment kreeg ze fruit erbij een klein potje van 4 maanden ook en toe at ze 's avonds ook een klein potje van 4 maanden.
Ik ben op een gegeven moment met de fles van 11 uur gaan schuiven omdat ik het ook veel vond en ik ben de fles iets gaan minderen.
Ze kreeg toen om 7:00 180 + 6 +3 pap, tussendoor een halve liga met water en om 12:00 uur 180 + 6. Om 14:00 uur fruit en m 17:00 groente en tenslotte rond 18:30 weer een papfles van 180 + 6 + 3 pap).
De eerste fles was er dus vrij snel af zo en Elin deed het er prima op.
Toen ze erg benauwd werd en ik haar meer fruit ging geven en groente heb ik nog een deel van de avondfes afgehaald. Ze krijgt nu dus:
7:00 180 + 6 en 3 pap
10:30 liga en water
12:00 broodkorstje (steeds meer) en nu nog 180 + 6 (maar dit gaat straks naar 120 + 4)
15:00 6 maanden potje fruit
17:00 6 maanden potje groente
18:30 130 + 4 + 1,5 pap.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik zat wel met dezelfde vraag toen Elin 6 maanden was en had geen idee hoe ik die flessen er ooit af zou krijgen, maar het ging echt heel erg goed (en snel ook, bij Mika ging het niet zo snel).
Groetjes en succes.
Bianca