Ik weet dat het BIJvoeding is, maar...

Hoi Hilda,

Ik zou geen adviezen kunnen geven; elk kind is tenslotte totaal anders. Kai is wat dat betreft wel 'n hongerlap, maar slaapt ook nog es veel!

Hier ons ritme (alles met 'n +/- ervoor!!):

7.30 wakker en een fles (dat alleen als wij de wekker zetten, anders is 't gauw 'n uur later :shock: )

9.00 uur 1 potje fruit

slapen

11.30 180cc water met 6 scheppen Omneo en 6 scheppen rijstebloem naturel

13.30 slapen

16.00 1 potje groente en 'n fles 180cc + 6 scheppen Omneo

19.30 fles 180cc + 6 scheppen Omneo

Slapen :zzz:

Tegen 18.00 uur is bij ons wel altijd 'n onrustig moment, Kai houdt 't dan haast niet meer vol om wakker te blijven, moppert dan, maar in bed gaan slapen tot de fles van 20.00 uur wil hij echt niet. Als we kunnen, eten we dan zelf bij tijds en gaan dan nog even 'n stukje wandelen. Vaak valt ie dan in de wandelwagen in slaap en is 't wel goed!

Er zijn ook dagen dat hij rond 19.30 nog steeds gezellig is, ik laat 'm dan ook zelf aangeven wanneer hij de fles wil. 't CB adviseerde om de laatste fles om 20.00u te geven, dan zou hij door mogen slapen tot 's ochtends. Hij haalt dat dus niet altijd, dus doen we op ons gevoel dat gewoon eerder (of rekken met wandelen of badje!).

Je vroeg hoe zwaar en lang Kai nu is. Ik had op 7 mei 'n afspraak bij 't bureau, hij was toen bijna 5 maanden. Toen was zijn gewicht 7300g en lengte was 69cm. Hij woog met 4 maanden 7220g… :eh:

Begin juni gaan we weer wegen, ik ben dus benieuwd wat 't dan is geworden!!

Finn is idd 'n lekkere brok! Wat was eigenlijk de reactie van 't cb, over zijn “ritme”?

Goed dat je je verhaal ook ergens anders plaatst, soms kan je zoveel leren van anderen hun ervaringen!

Groetjes,

Kaat

Hoi!

Bedankt toch even voor het plaatsen, wat slaapt Kai goed zeg! Dat is wel fijn natuurlijk.

Van anderen heb ik bij flesvoeding ook nog reacties gehad en gelukkig waren daar ook kindjes die ineens met acht maanden gingen doorslapen. Het liefst wil ik namelijk dat hij zelf door gaat slapen, ik hoop nl niet dat het nu gewenning is.

Hier even een fotootje van Finn, hij heeft vooral flinke bovenbenen, haha. Verder vind ik het wel meevallen en vind ik hem niet overdreven stevig.

Sinds twee dagen zitten we wel op schema 7 - 11 - 15 - 19 - 23 - 3, dus dat probeer ik er zo in te houden en dan hoop ik dat de nachtfles er binnenkort toch afgaat. 's Ochtends krijgt hij fruit en vanaf twee dagen rond 17 uur nog groente. Wij gaan om kwart over zes / half zeven ook nog wel eens even te wandelen (zeker met het mooie weer en is de hond er ook gelijk uit!), dan red hij het mooi tot 19 uur.

Nogmaals bedankt voor je reactie, is toch leuk om even te zien wat een ander kindje van dezelfde leeftijd zoal krijgt en wat het ritme is!

Groetjes Hilda