Ik vroeg me af...

Ik stond een fles pap klaar te maken voor Kimberly en vroeg me af: als je begint met flesvoeding, moet je bijvoorbeeld 180 ml water erin doen.



Waarom staat er dan op geen enkele fles de maat aanduiding van 180 ml??



hier schieten alle flesjes van 150 naar 175 en dan door naar 200 :?

Verder spoor ik wel hoor :wink: :mrgreen:

:think: bij mij staat op iedere fles gewoon 180ml hoor



Wat voor flessen heb jij dan ???





:-*

Van Etos, Kruidvat, 2 van Avent en 1 uit Orlando. :smiley: :-*

:think: bij mij op de avent flessen staat gewoon 180 ml

hier op de difrax flessen ook ":smiley:

en hier op de etos ook :oops: :o

ow wacht, ik heb nog een grote van de Efteling ( ook geen 180 erop) en die van avent zijn de kleine flesjes, daar past geen 180 ml in :oops:

Maar die grote flessen daar staat nergens 180 op. Toch maar es nieuwe flessen gaan scoren dan :wink:

ik gebruik nog altijd die van avent, en daar staat het echt wel op, op die van de etos ook… :think:

hier difrax en staat het wel op.

Missschien doet een opticien wonderen bij je :silenced: :silenced: :lol: :lol: :lol:

@schoen wrote:

hier difrax en staat het wel op.

Missschien doet een opticien wonderen bij je :silenced: :silenced: :lol: :lol: :lol:




hahahha





hier zijn de flessen inmiddels taoe maar moet je zeggen dat ik kwa water echt niet precies ga opletten hoor een beetje extra water is altijd goed

Inderdaad, op de Difrax flessen staat het gewoon hoor! :thumbup:

OP de mijne ook… :think:

180 ml water afpassen in een maatbeker, in de fles gieten, met permanent stift streepje op de fles zetten?

@mv2kids wrote:

ik gebruik nog altijd die van avent, en daar staat het echt wel op, op die van de etos ook… :think:




Nou sorry hoor, maar die ik heb daar kan maar maximaal 150 ml in. Moet jij me eens uitleggen waar die 180 dan staat, in de schroef ofzo?



En die fles van Teigetje die is ook van de Etos.



@schoen wrote:
hier difrax en staat het wel op.

Missschien doet een opticien wonderen bij je :silenced: :silenced: :lol: :lol: :lol:






Maargoed, ik zal wel voor bewijs zorgen en macro foto’s van de flessen maken.



Zullen we es kijken wie er naar de opticiën moet :wink: :mrgreen:

Oke, zoek de 180 ml aanduiding:

deel 2:

Het Teigetje flesje van de Etos zit in de vaatwasser, dus dat komt morgen opd e foto.





Ik heb 2 Aventflesjes, maar ook bij deze geen 180 ml te vinden: :wink:

Ja, maar van Avent zijn dat de kleintjes! Heb je geen grote?

Op de Difrax flessen staat het echt wel!

Even wat aan toevoegen, op de lange, smalle Difraxfles staat 150-170-190 enz.

Maar het streepje voor 180 zit wel precies in het midden van 170 en 190.

Dus nog even hahaha, het staat er niet in cijfers, maar het 180 streepje is er wel!

Maar ik heb dus geen difrax flessen. Misschien mocht er ooit een broertje of zusje voor Kimberly komen dat ik dan difrax flesjes in moet slaan.



Ik heb alleen die van de Efteling, Orlando en die van de Etos met Teigetje erop en die 2 kleine Avent flesjes :mrgreen:



Bij het Seaworldflesje staat het streepje precies tussen de 200 en de 150, wat dus bij deze flessen 175 ml is en geen 180 ml. :wink:



( 200-150=50

50 : 2 = 25

15+25=175 of

200-25=175 ml )



Bij het Eftelingflesje staat de streep tussen de 175 en de 200ml.

200-175=25

25:2=12,5

175+12,5=187,5 ml



Inmiddels heb ik de 180 ml eigenlijk niet meer nodig, ze krijgt gewoon 200 ml melk met 6 schepjes Nutrix, maar het ligt dus gewoon toevallig aan mijn flesjes :smiley: