AMSTERDAM - (Amerikaanse) jongens met normale namen als Michael en David hebben minder kans misdaden te begaan dan degenen die Ernest of Ivan heten.
Bezint eer gij begint: nadenken over de naam van je baby kan je veel ellende besparen.
Please Wait …
De Amerikaanse onderzoekers vergeleken de voornamen van jeugdcriminelen met die van de rest van de mannelijke bevolking. Daaruit bleek dat jongens met onpopulaire namen als Alec, Ernest, Ivan, Kareem en Malcolm meer kans hebben om in de criminaliteit verzeild te raken dan populaire namen als Michael en David.
Hoewel het duidelijk is dat de namen niet de oorzaak zijn van de misdaden, is je naam wel verbonden aan factoren als je gezinssituatie en het sociaal milieu die wel de kans op het plegen van een misdaad verhogen.
Daarnaast worden jongens met een ongewone naam anders behandeld dan hun leeftijdsgenoten, waardoor het voor hen moeilijker wordt om vrienden te maken.
Sommige jongeren met ongewone namen zullen ook rebelleren omdat ze bewust of onbewust hun naam haten. De onderzoekers menen dat dit onderzoek kan helpen om misdaadpreventie effectiever te maken.
Zo afwijkend is de naam van je zoon toch niet: C.hristan?
Ze zullen je zoontje hoogstwaarschijnlijk niet uitlachen om zijn naam hoor.
Waardoor hij anders behandeld wordt.
Dat ik het ergste vrees is natuurlijk maar een grapje
Maar Chris heeft wel een afwijkende naam. In onze omgevgin horen we alleen maar " Hoe heet hij ? Wat apart!"
Oh jee… wat heb ik me op de hals gehaald toen ik mijn zoon Joas noemde… :wall:
Ja en toen wij Youri, youri noemden.
gelukkig heet mn man Michael
Dà t is dus de reden waarom onze Michaël, Michaël heet !!!
:liar: :liar: :liar: :lol:
liefs
Gerda
Oh jee, dan zal onze Yannick ook wel ontsporen.
:think: dan toch maar gewoon een populaire naam voor onze zoon
dan roept de juf straks maar voor en achternaam op… voor de hele klas ja zegt :lol:
gelukkig is Luna in de tussentijd vrij populair geworden dus hoef ik mij ook geen zorgen om te maken :lol:
Ojee ik krijg dat ook altijd te horen over de mijn jongens hun namen… Duncan en Djanel
Hmm, dan vrees ik ook het ergste voor Kes
ik vrees het ergste voor alle 3 onze kids :?
ze hebben het alleen over jongens toch :mrgreen:
Oo oo dan moet ik hem nu al op het rechte pad houden
@Loessie wrote:
ze hebben het alleen over jongens toch :mrgreen:
:mrgreen: meisjes/vrouwen kunnen ook crimineel worden
@D. wrote:
Oh jee… wat heb ik me op de hals gehaald toen ik mijn zoon Joas noemde… :wall:
Hahahahaha…niets hoor…lopen er gelukkig zat rond! (alleen niet allemaal op dezelfde plekken…hahahaha) Zelfs nog een voetballer van MVV! No worries dus!
En m’n andere heeft als naamgenoot een bekend tekenfilmbootje en de 2e naam van een van de beroemste tekenfilmbons die er maar bestaat…
Maarre…ik vind het bericht onzin…dat ligt helemaal aan het kind en opvoeding…tenzij het kind dubbel geplaagd is en zowel een apart uiterlijk ALS een onmogelijke naam krijgt…tja…dan nog kan je het ver schoppen…
Types als Mr. Bean moeten er ook zijn…
Weet je…naast dat ik niet geloof in deze onderzoekjes…
Over 10 jaar zijn de meeste van onze kids pubers…en juist onze generatie heeft de meeste afwijkende namen…tot aan voorwerpen aan toe…dus over 10 jaar is het heel normaal dat je een “andere” naam hebt…dan gaat de vlieger van “niet-populair” worden vanwege je naam niet meer op…
Wat mij betreft weer een nutteloos onderzoek…
Als je als ouders continue openlijk zegt dat jij vind dat andere kinderen aparte of rare namen hebben,dan gaan jouw kids dat ook denken…en zo creeer je een cultuur waarin het gegeven zoals in het onderzoekje staat zelf…je kids gaan oordelen op deze namen…
Dus…zoiets hebben we echt weer helemaal zelf in de hand…