Ik voel mijn baby niet

Ik ben nu 20 weken zwanger, maar heb mijn baby nog nooit voelen schoppen of iets in die richting.

Ik voel wel af en toe een soort van plopjes, maar ook niet de hele dag door en soms zelfs een hele dag niet.

Volgens de echoscopiste heb ik de placenta aan de voorkant liggen, misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Ik maak me best een beetje zorgen. Wanneer voelden jullie je kleine voor het eerst?

Groetjes,
Evy

Hoi,

Bij mij persoonlijk was het best wel vroeg, maar er zijn meerdere dames op het forum van wie ik begrepen heb dat ze ook de placenta aan de voorkant hebben zitten waardoor ze hun kleine niet zo goed konden voelen.

Ik zo me dus geen zorgen maken, al is het wel jammer dat je hem of haar niet zo goed voelt…

Groetjes Norma

Maak je niet druk hoor. Bij mijn 2e lag ook de placenta aan de voorkant en dan voel je soms een paar dagen niets. Pas als je kindje iets groter is dan voel je het aan de zijkant of onderin.
Het duurt ook idd iets langer voordat je het echt goed gaat voelen ivm met de ligging van je placenta.

groetjes Car

Mijn placenta ligt boven/achter, en ik heb pas mijn eerste plop gevoeld met 19w6d…

Sinds vandaag heb ik mijn mannetje echt gevoeld…soort aaitjes binnenin…

Maak je geen zorgen. In de boeken staat zowiezo dat je je beeb gemiddeld zo tussen de 22 en 24 weken voelt.

En jij hebt al plopjes gevoeld, dat is toch heel wat?

Je voelt je beeb niet de hele tijd, omdat hij/zij gewoon nog te klein is en niet de hele tijd tegen je ingewanden aan het duwen is.

En het ligt er inderdaad aan waar je placenta ligt.

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar probeer te genieten van de keren dat je wel de beeb voelt. Gemiddeld slaapt hij/zij toch iets van 22 uur per dag…

Hoi,

Maak je geen zorgen!
Bij mij lag de placenta ook aan de voorkant (is inmiddels een beetje verschoven naar boven/achter), de eerste keer dat ik leven voelde was pas in de 24e week. Pas toen wist ik dat die plopjes het eerste begin was van “je baby voelen”… De plopjes voelde ik in de 21e week ongeveer. Ik dacht alleen dat mijn darmen in een wokkel lagen… ;D ;D
Verder moet je niet vergeten dat je baby nog zo klein is dat hij/zij nog alle ruimte heeft. Dus je hoeft niet constant iets te voelen…het heeft genoeg ruimte om rond te dobberen zonder dat het ergens tegenaan bots!

Geniet van je zwangerschap!

Hallo,

Ik ben nu 19 weken zwanger van mijn tweede en voel de kleine ook nog steeds niet :frowning:

Hoi

Ik ben morgen 17 weken zwanger en heb de laatste 2 weken al last van plopjes, en ook alsof er vlindertjes aan het fladderen zijn in je buik.Maar voorhet zelfde geld moet ik nog 4 weken wachten voor het gaat schoppen het ligt er zeker wel aan hoe je placenta ligt, niks om je zorgen om te maken meid.

Elly

Die plopjes, dat is hem/haar waarschijnlijk al hoor! ;D Ik voelde het al vrij vroeg, maar herkende het niet. Nu voel ik het steeds krachtiger en blijken die gekke plopjes in het begin dus ook al beweginkjes geweest te zijn.

(En… tegenwoordig ZIE ik onze kleine ook tekeer gaan in mijn buik… heel grappig!)

Komt vanzelf!