Ik voel me echt niet meer serieus genomen...

Al sinds december 2006 (Jim was toen 3 maanden oud) lopen we met Jim zijn gezondheid te kwakkelen. Hij is toen verkouden geworden en dat is hij, met korte tussenposes dat het wat beter ging, nog steeds. Ook had hij heel veel problemen met slikken. Nadat we van december tot en met april steeds maar door de huisartsen naar huis gestuurd werden (steeds een andere ha ook) dat het heel normaal is dat een beeb zo lang achter elkaar verkouden is en ligt te stikken in zijn eigen slijm hebben we er op gestaan dat we doorverwezen werden naar een kinder- of KNO-arts. We waren allebei echt kapot, stonden iedere nacht een paar keer met hem op omdat hij het vastzittende slijm niet opgehoest kreeg. Het werd de KNO-arts en die constateerde dat Jim zijn neusamandelen veel te groot waren en verwijderd moesten worden. Omdat we hem toen nog te klein vonden hebben we daarmee gewacht tot afgelopen augustus.

Een week na de operatie was hij al weer verkouden en begin oktober was ik op een donderdag weer met hem bij de ha om zijn longen te laten luisteren. Nee hoor niks aan de hand en weer naar huis. Op vrijdag werd toch benauwd dus naar de hap en daar vond de ha het toch wel ernstig genoeg om een ab kuur te geven.

Afgelopen dinsdag was ik weer met hem bij de ha op advies van het kdv die vonden hem toch wel erg zagen dus weer longen luisteren en nee hoor dat was goed. Ook even oortjes gekeken en zijn rechter oortje was ontstoken. Omdat hij op dat moment geen koorts had (wel het hele weekend hoge koorts en daarna hoge verhoging van 38.3) vond de ha het niet nodig om een ab kuur te geven. En daar ging Suusje weer met lege handen naar huis. Vannacht werd Jim dus helemaal overstuur en compleet hysterisch wakker. Ik heb een paar uur met hem rondgelopen en hij liep maar met zijn hoofdje te slaan en zichzelf te meppen. Hij heeft in augustus ook een zware oorontsteking gehad met een trommelvlies dat op springen stond en nu gedroeg hij zich net zo. Ik denk dus dat het dat geweest is. Net de ha gebeld omdat ik toch wel wil dat er even gekeken wordt of het niet over is geslagen naar het andere oor (was de vorige keer ook toen hij zo’n pijn had). Zegt de ass. dat ze toch niks kunnen doen als hij oorontsteking heeft :wall: en dat de pijn nu vast minder wordt omdat de druk er af is. Ik heb mijn poot stijf gehouden en mag nu om 11.55 uur even langskomen.



Ik word er zo moe van dat ik sowieso bijna onaardig moet doen tegen sommige assistentes voor ik eens langs mag komen, dat ik bijna nooit mijn eigen ha zie omdat die parttime werkt, dat er dus nooit iemand weet hoe de situatie is omdat ze me kennen, dat ik altijd maar weggestuurd wordt terwijl ik wel hoor en lees dat er kindjes zijn met dezelfde klachten die gewoon een ab kuurtje of ventolin of zo krijgen… Ik voel me echt niet meer serieus genomen op deze manier :cry:

jeetje meis



ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt.



ik vind dat huisartsen tegenwoordig veel te makkelijk doen en je vaak erg lang laten doorlopen.



ik hoop dat je huisarts je straks wel serieus neemt!!



veel sterkte!!! :-*

wat vervelend allemaal zeg…

Jammer dat je je niet serieus genomen voelt… :hug:



Ik denk zowiezo dat er een nieuw beleid is voor oorontstekingen want een paar maanden geleden had ik het zelf ook en normaal kreeg ik ook altijd gelijk medicijnen en nu heb ik zowat moeten smeken om iets te krijgen… :cry:

Men ooooh men wat doet dat zeer zeg… :cry:



Wat ze mij aanraden wat neusspray omdat dan de buis van eustachius open gaat en daardoor de druk in het oor afneemt… Hopelijk helpt dat wat bij Jim…



gr patricia

wat betreft verschillende huisartsen heb je helemaal gelijk.

Maar medisch gezien gaat 80 % van de ooronstekingen vanzelf over zonder AB, en een kindje dat na het knippen van amandelen juist vaker verkouden wordt in het begin komt ook regelmatig voor.



Echter jouw verhaal lezende, zou ik in jouw situatie toch eens gaan kijken naar een andere huisarts.

He bah, wat een rotsituatie zeg! Ik herken het wel; ik moet ook altijd aandringen voordat de ha me gelooft, terwijl ik zelf weet dat als ik bel, er ook echt iets aan de hand is… het zal denk ik wel komen doordat er ook mensen zijn die wel voor elk wissewasje bellen, die verpesten het dan voor de rest…



Hoe dan ook, als ik je verhaal lees kom ik daar wel wat dingen in tegen die kunnen wijzen op een onderliggend probleem. Veel kindjes die vaak verkouden zijn, hebben last van een minder goede darmflora. Ook dat hij al antibiotica heeft gekregen, kan daar een reden voor zijn.



Een goede natuurgeneeskundige kan je hier meer over vertellen, misschien is het een idee om daar een keer langs te gaan?

Ook de oorontstekingen kunnen hieruit voortkomen; het is wat ingewikkeld om het hier uit te leggen maar zoals ik al zei, een natuurgeneeskundige kan je er meer over vertellen… wat overigens niet betekent dat antibiotica af en toe gewoon nodig zijn; maar daarmee is het onderliggende probleem niet opgelost.

lieverd ik deel je zorgen :?



hier nog eentje



inderdaad je moet bijna boos worden als je afspraak wilt …

waarom betaal je nog verzekeringen…



Mijn zoontje is nu bijna 1 maand non stop verkouden en flink hoesten…

vorige week had hij bijna 1 week koorts en dan praat ik over bij de 40…

AB kuur gehad leek goed te gaan…

Hoesten heb ik een drankje voor gekregen gebruik ik nu 1,5 week…

Gaat wel iets beter maar nog niet goed genoeg voor mij…



Hij heeft nu weer voor de 3e dag koorts…

Is maar moe

Alles doet pijn…



Mijn kind die om half 8 zegt mama ik ben moe ik wil naar bed…

Nou dan is er iets niet goed hoor…

Dus half 8 naar bed heb hem er net om half 10 uitghaald…

Gaat op de bank liggen en doet niks meer



Eten gaat matig

drinken gaat redelijk…



Alles doet pijn…

als ik heb optil is het au

als ik achter op met hem op de fiets over een hobbel ga dan is het AU

als ik hem kietel dan is het Au



en de huisarts maar volhouden er is niks hij is gewoon ziek…



YEAH RIGHT



ik heb nu om 10 voor 12 een afspraak en ik ga niet eerder weg tot hij een verwijskaart heeft voor het ziekenhuis



Gewoon eisen stellen hoor…

Je weet als moeder goed genoeg als er iets mis is…



Sterkte :-*

Hoi meis



Kan me zo voorstellen dat je je niet serieus genomen voelt.

Het is niet leuk omsteeds zo te moeten vbechten voor je gelijk zou niet moeten hoeven :naughty:



Kwa ooronsteking fransje heeft dit nu al 3 keer gehad de afgelopen maanden. Heb nu standaart zijn bedje aan het hoofdeinde met 10 cm. verhoogt dit helpt tegen het verstoppen van die buis van eustagius.

Je kan met of neusdruppes of spray zijn neus en buis open proberen te houden. En evt. insmeren met luuf kwa verkoudheid.



Kwa ab kuren daar moest ik ook wat meer achteraan kreeg dat dus ook niet gelijk maar zodra fransje de kuur kreeg merkte je al verschil binnen 1 dag.



Je zal wel moe zijn van al die slapenloze nachten steeds ? :hug:



Is het geen idee om evt. eens rond te kijken naar een andere huisarts want zo blijf je slecht behandelt worden

Jij ook sterkte! Dat klinkt ook niet leuk zeg! :hug:



Het is zo dat ik al een aantal malen ook bij het CB dingen heb gezegd waar niks mee werd gedaan die achteraf wel bleken te kloppen. Bijvoorbeeld met het slikken, werd bij het CB afgewimpeld dat hij dat nog moest leren/oefenen. Toch naar de ha en zelfs gevraagd of ik niet met een logopedist in contact kon worden gebracht. Werd er doodleuk gezegd dat die niet bestaan voor beebs. Mooi dus wel! Dus maar via de fysio geregeld, die kende er eentje :snooty: En die slikproblemen bleken dus gewoon te kloppen en is achteraf gezien iets wat in verband staat met vergrote neusamandelen, gewoon op het net terug te vinden. Als je dus die problemen naast elkaar legt had er al veel eerder een conclusie getrokken kunnen worden. Dat zal ook te maken hebben met steeds een andere ha…

Ik bel op en dan vertel ik nieteens waarvoor ik een afspraak wil. Uiteraard wel voor wie, maar niet met welke reden en dat wordt hier gewoon geaccepteerd.

En misschien dat een oorontsteking vanzelf over gaat, maar ze kunnen dan toch op zijn minst er even serieus naar kijken vind ik. Desnoods een kinderpijnstiller voorschrijven ( als huisartsen dat nog doen trouwens) of advies geven.



Beterschap en sterkte. :hug:

Hoi



mijn oudste was een echt KNO kindje die had om de 6 weken middenoor ontsteking en was megavaak verkouden

Eerst zijn de amandelen verwijderd maar ook dat hielp niet veel

ze heeft toen buisjes in de oren gekregen en sindsdien gaat het stukke beter (hooguit 2x oorontsteking per jaar)



misschien zijn buisjes een optie?



heel veel suc6 en laat je vooral niet afschepen!

ow wat moet jij moe zijn. Oorontsteking na ontsteking, pfff het lijkt het verhaal van mijn kleine man wel (toen hij babytje was).

Ik kreeg ook geen ab, maar hij heeft er wel 8 in 1 winter gehad (hij was nog net geen jaar oud toen).



De assistente kan wel zeggen dat ze er toch niks aan doen, maar als de huisarts diverse oorontstekingen gediagnostiseerd heeft (alleen het verhaal van een mama is blijkbaar niet altijd genoeg), moet hij je doorsturen!

Kijk ff hier: http://nhg.artsennet.nl/uli/?uli=AMGATE_6059_104_TICH_L1240708839 Het is een pfd, dus je moet adobe reader hebben ofzo.



Kijk ff op pagina 3, daar staat consultatie of verwijzing (klein hoofdstukje). Er staat als een kind meerdere recidieven heeft dat het reden is tot doorsturen.



Het zijn de richtlijnen van de nederlandse huisartsengenootschap. Lees ze rustig door, en sla hem er desnoods mee om de oren.

Oorontsteking is zo pijnlijk, en je bent als mama zo machteloos als je kind zo ziek is. Je huisarts moet je echt serieus nemen.

Als je vragen hebt over moeilijke termen in de pdf, stel ze maar hoor.



Het zijn iig de richtlijnen waar de huisarts zich aan moet houden. Als hij je niet serieus neemt, kan je hiermee iig zien waar je staat.



Succes, en ik hoop op hele snelle beterschap!

hmm ik ben te laat vrees ik.

Ik hoop dat je gehoord bent, en dat je mannetje snel beter word!

Ow Suus, wat erg!

Je zult die doktoren en assistentes soms toch achter het behang plakken :evil:

Goed dat je op je strepen bent blijven staan :thumbup:

Beterschap voor je kereltje en dikke knufff voor jouw :hug:

Bedankt voor alle lieve reacties en tips! Doet me echt goed!



Ik ben dus inmiddels geweest, deze keer had ik een ha waarvan ik weet dat die heel goed is. Die heeft me ook netjes te woord gestaan en de tijd genomen. Jim zijn linkeroor is nu ook ontstoken en op zijn rechtertrommelvlies zit een blaar (kan je zien als een brandblaar). Moet zeer pijnlijk zijn en komt met vlagen. Vanochtend is hij de hele ochtend goed te spreken geweest en heel vrolijk maar het kan dus zo weer omslaan. Ab zou niet meer helpen nu daarvoor is het eigenlijk al te laat zoals ik het begreep. Ik mag hem nu 4x per dag paracetamol gaan geven (dus eentje meer dan eigenlijk mag) heb oordruppels die verder niks doen, maar wel pijnstillend werken. Ik had al neusdruppels (Xylometazoline) die ook voor middenoorontsteking gebruikt worden dus die blijf ik ook gewoon nog gebruiken en dat combineer ik met zoutoplossing. Als het zaterdag of zondag nog niet naar mijn zin is ga ik gewoon naar de hap en dan zal ik waarschijnlijk wel een ab kuurtje krijgen…



3 december gaan we sowieso voor nacontrole van zijn neusamandelen naar de KNO-arts en daar ga ik alles ook nog eens goed voorleggen!



Ik ben zelf ook niet lekker en doodmoe, dus heb besloten me voor morgen een dagje ziek te melden en dan voor Jim ook een dagje thuis. (Die mag niet met paracetamol naar het kdv en daar geven ze het alleen als je hem binnen een half uur komt halen.)

Oh Suus wat een gedoe allemaal… Arme Jim… en arme Jij…

Fijn dat je nu gehoord bent, wat frustrerend moet dit voor je zijn zeg… :hug: Jij bent zijn mama jij weet het het beste!! En daar moet een ha gewoon naar luisteren!

bah wat een nare situatie

hoop dat je kleine mannetje snel weer is opgeknapt



hier trouwens ook 1 die niet hoefd te vertellen aan de ass. waarom ik een afspraak wil

maak er gewoon 1 en zij vult het in de computer en krijg dan ook nog eens keurig netjes een uitdraai mee of thuis gestuurd

heb nu alleen een nieuwe huisarts, geen idee hoe die is

tis iig nu een vrouw, altijd een man gehad en het idee vind ik al wennen :?

Ja, dat verbaast me dat ze je vragen waarvoor. Ik heb al heel wat huisartsen gehad de afgelopen 15 jaar en ik heb nog nooit mezelf hoeven verantwoorden tegenover de assistent. Ik maak gewoon een afspraak en de huisarts hoort vanzelf waarover het gaat.



Heel veel sterkte met je kleintje tante soesa!! Ik hoop dat het snel toch wat beter met hem gaat.

Hier doen de assistentes dat altijd ik denk om te kijken of iets spoed heeft of niet. Zodat niet iedereen met iets kleins om het minste geringste bij de dokter komt of zo…

Lieve Suus,



Heel goed hoor dat je op je strepen staat!!! Blijven doen, want het gaat om JOUW kind!

Ik heb er zelf geen ervaring mee (Aron is zelden verkouden), maar mijn neefje heeft het wel. Daar zijn ze dus ook zo met hem omgesprongen (ondanks dat mijn schoonzus op haar strepen stond) en dankzij een verwaarloosde oorontsteking is hij doof geworden :cry:

Ook was mijn andere neefje vaak benauwd…‘hoort er allemaal bij mevrouwtje!’…jaja, hij heeft dus een zware vorm van astma en zit inmiddels aan de pufjes.



Dus echt: volg je gevoel en ik hoop dat je serieus genomen wordt.



Liefs, M-tje

ik heb dit ook gehad met mijn jongste (ook met mijzelf)



Wij bedie zijn zwaar astma patienten en ieder keer gaf ze ons maar anti-biotica of prednison… Ik wilde dat neit meer.

Ik heb gewacht op een andere huisarts en toen was ik zo in het ziekenhuis…



Volhouden meid.,. het gaat om je kind… Sta op je strepen inderdaad…



Succes ermee

Kus celes