Help,
Mijn kids zijn niet zo’n fan van lange autoritten. Ik neem wel speelgoed mee, zoals boekjes en knuffels, maar die gooien ze naar een poosje weg. Tussen de stoelen in dus, daar waar ze er niet meer bij kunnen. Ik zit dus regelmatig achterstevoren om ze bezig te houden. En als bijrijder is dat niet zo erg- wel vermoeiend, maar nog te doen. Maar als bestuurder, zonder bijrijder kan dat natuurlijk niet.
Kortom, ik vraag mij af:
Vermaken jullie kindjes zich in de auto?
Bestaat er bijvoorbeeld een soort speelplateau waar ze iets mee kunnen.
Hebben jullie nog andere tips?
Oh ja, een DVD is geen optie. Daar vind ik ze te klein voor. Voor op vakantie okee, maar niet in het “dagelijkse leven”.
Graag advies!
Ik heb dat probleem ook :roll:
Nu dus van die raamstickers gekocht. Een mamaketting aan de handgreep gehangen, knuffels, drinken, eten, koekjes, speen, enz. Tis behelpen, maar t is niet anders.
liedjes zingen (daar is Tejo dol op, al mogen we niet altijd meezingen, maar moeten we wel zingen :think: )
Molens kijken (of andere dingen zien)
En tegenwoordig vind Tejo het helemaal geweldig om te bukken voor viaducten en borden die boven de weg hangen. Dus pas op dat je je hoofd niet stoot :lol: Bukken!
Allemaal tot vervelens aan toe, maar Tejo is er gelukkig druk mee.
En hij heeft een beertje van vtech meen ik, waar ook geluid uit komt. Het fijne hiervan is dat ik hem aan mijn hoofdsteun kon hangen en vanuit zijn stoel kan hij er dus bij.
Het voldoet, al zoek ik zelf ook meer speelgoed wat niet zomaar valt en dan dus zoek is, tot de volgende stop :x
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Oh lastig engel. Hier hebben de jongens eigenlijk nooit speelgoed in de auto :think: Soms een knuffelhondje, maar als die valt is het ook geen probleem. Ze zitten eigenlijk altijd heel rustig te wachten tot we er zijn. Sinds kort vermaken ze zich af en toe met elkaar. Elkaars hand vasthouden en weer loslaten en dan samen heel hard lachen :inlove:
Is een cd met kinderliedjes een optie? Wij hebben een cd van Nijntje, sommige liedjes zijn echt te flauw voor woorden maar de jongens vinden het heerlijk als deze op staat. Gaan meteen mee dansen enzo. Ik heb het zelf ook nog niet in de auto geprobeerd, misschien ook maar eens doen.
Vrienden van ons hebben zo’n knuffelachtig blad met een stuurtje erop en nog meer speeltjes, met wat geluidjes. Die maak je met een band achter de stoel vast en dan klitteband, zodat je wel je kindje er makkelijk uit kan halen. Denk dat ik die ook maar ga aanschaffen, want nu speelt ze even met het speeltje wat ik haar geef en gaat het dan op de grond gooien en dan heeft ze dus niks meer en gaat zich weer vervelen. Dat blad zit met klitteband vast (best een groot stuk wat niet meteen los is) en blijft dus hopelijk zitten.
Ze zijn te koop bij de prenatal, heeft iemand hier ervaring mee?
Dank je voor jullie tips :thumbup: :thumbup:
Kinderliedjes zingen of per cd doen we al. Dat is wel leuk! En meeswingen doen we ook. Weet je alle beetjes helpen wel, maar de lol is er zo snel af bij ze. Dus op weg naar frankrijk van deze zomer… ik denk dat we deels maar 's nachts rijden :mrgreen:
Engel
zo magisch tekenbord! komt hier alleen uit de kast voor de lange autoritten! fijn ding, kost bij de zeeman, 1,79
Daar ga ik eens even kijken dan :thumbup:
@konijn wrote:
zo magisch tekenbord! komt hier alleen uit de kast voor de lange autoritten! fijn ding, kost bij de zeeman, 1,79
is hier ook en groot succes!
Ryan vermaakt zich prima in de auto! En wij zitten met zn 2e in de auto. Van de zomer gaan we paar daagjes naar mn ouders in de zuid-eifel een rit van 4uur. En maak me daar eigenlijk helemaal geen zorgen om!
Ryan houd van mijn muziek dus dat probleem is al opgelost. Verder doen we een gekke swing als we bijv. een rode auto zien 8) En een eind verder op doen we groene auto’s en zo verder Hij heeft boekjes naast zich liggen. Die hij ook op zn gemak kijkt. (Zon vissenboek van de Action heb hem eerst een tijd in huis gehad zodat ik wist wat er op welke bladzijde te zien was) en dan vraag ik of hij de kikkervisjes ziet of de karpers enz enz…Heeft die weer wat om aan te wijzen.
Als het te lang duurt valt die in slaap en als die wakker is en we zitten dan nog in de auto dan beginnen onze spelletjes van voor af aan :lol: :lol: Meeste tijd toch wel muziek aan…
Casper kan zich redelijk vermaken in de auto. Meestal niet eens zozeer met speelgoed maar meer met kletsen, kijken, samen gekke geluiden maken, klappen op de benen. We verzinnen elke keer wat anders en het meeste bedenkt hij zelf.
Maar als we met vakantie gaan dan beginnen wij het eerste stuk van de reis ook in de nacht. Mijn man vind het niet zo erg om in de nacht te rijden en Casper slaapt nog lekker. Vanaf dat hij wakker is stoppen we toch een aantal keren. Even een schone luier, even een balletje trappen om wat te bewegen. Een kopje koffie voor papa en mama. Het allerbelangrijkste wat wij hebben is toch dat de vakantie al begint zodra we wegrijden. We hebben geen haast en als we om welke reden dan ook een dagje later aankomen is dat jammer maar geen ramp. Dus stel Casper heeft even geen zin meer om in de auto te zitten, prima, dan stoppen we bv (afhankelijk van de tijd) voor een lange lunch of wat avondeten oid.
Heb je mss de tijd om voor jullie vakantie een soort ‘bingolijst’ in elkaar te zetten? Plaatjes van rode auto’s, van een vrachtwagen, van een touringcar, een trekker, een brug bekijk je route eens door andere ogen (evt met kaart ) zodat je weet of je bv een kasteel tegenkomt om een leuke lijst te krijgen. Naar buiten kijken is leuk en leidt lekker af. :mrgreen: