ik twijfel wat ik nu zal doen

Heb onze frietpan te koop aangeboden op mp voor 25 euro.

Is een frietpan, van tefal waar je het vet in kan filteren (nieuwprijs 100 euro). We gebruiken hem amper omdat die filterfunctie niet aan ons besteed lijkt, we hebben al 3 avonden staan boenen in de bijkeuken omdat we het te vroeg of te laat liepen doorlopen of het klepje niet goed hadden staan en dus alle vet op de grond liep.



Nu is er iemand die hem over wil nemen, maar nu twijfel ik weer. Vind zelfgebakken frietjes wel het lekkerste (sterker nog die van de friettent waren vorige week gewoon niet te eten) en voor 25 euro heb ik niet een nieuwe pan. Vind het dan ook wel weer een flinke afschrijving voor een goede pan die we hebben terwijl ik er toch dan ook wel weer een terugwil.



Dus nu zit ik weer zo te twijfelen of ik hem dan wel echt wil verkopen. Vriend heeft al gezegt dat hij geen frietvet meer van de vloer gaat halen :shifty: Dus tja, wat zal ik doen…

Voor 25 euro heb je dus wel een nieuwe pan :angel:



Ik heb al 5 jaar een tefal coolwal simpel model friteuse, gewoon zo’n witte…



Niks uitneembaar, maar hoewel hij toch wel wekelijks gebruikt word en ik mijn frietjes zelf maak dus ook meer kruimel in de pan heb, krijg ik hem toch nog elke keer schoon met een brillo sponsje en 1x in de 6 maanden es een uurtje boenen.



Ding was 24,95 in de abo.



Ga binnenkort weer dezelfde een keer halen… kan vast wel weer 5 jaar mee…

echt ja? Wij hadden er vroeger een van philips, zo’n witte, maar weet wel dat ie echt smerig werd van het vet, en ik met wibra ontvetter er echt tegenaan moest om hem schoon te krijgen en de binnenbak gewoon missie hopeloos was. Deze bak van de pan die ik nu heb (en dus heb aangeboden) is van rvs en kan in de vaatwasser (voor zover een vaatwasser dat kan hebben) die blijft wel mooi schoon.



Hou jij jou bak wel schoon van binnen dan? Ik vond dat echt vies op den duur en ben daarom toen overgestapt op die ik nu heb staan.

wij hebben voor 25 euro een frituurpan van princes, helemaal uit elkaar te halen en in de vaatwasser, met uitzondering van het warmingselement, een super fijn ding!

Tja deze wil je toch echt wel kwijt als ik je zo lees. :wink: Kan je alleen de tip meegeven van de actifry. Super veelzijdig apparaat, maakt bv wat ons betreft echt de heerlijkste eigengemaakte shoarma van ongepaneerde schitzels wat shoarmakruiden en verse paprika en ui en wat je er allemaal nog meer door zou willen doen. :drool: Maar ook frietjes kan ie heerlijk bereiden en bij de kant en klare vriezerfrietjes hoef je er zelfs geen druppel vet aan toe te voegen. :thumbup:

Maar hij kan echt nog veeeeel meer en hier wordt ie zo ong elke week minstens gebruikt. :mrgreen: Ok het kost wat maar als ik kijk wat ik alleen al bespaar aan het gebruik van vet, geen geknoei met schoonmaken want het kan zo de vaatwasser is en het is nog gezond ook nog. :lol:

ow die van princes fijn dan toch ja? Dan toch eens het overdenken waard…



Ja die actifry die sprak me toen ook, was toen net op de markt maar waren ze ook demo’s mee aan het geven en ik vond die friet niet zo lekker. Misschien lag het aan de kok, maar smaakte niet naar friet maar gegaarde aardappel…

Klopt het rhiannon dat de frietjes anders smaken of hebben we toen gewoon een slechte demonstatie gehad?

Gegaarde aardappel? Brrrr mss dat het echte ‘verse’ frietjes waren geen diepvries? Als je friet bakt van verse aardappels moet je ook altijd 2 x frituren dus wellicht is dat het probleem geweest? Bij diepvries is dus die eerste x ‘voorbakken’ al gebeurd vandaar dat je dus ook geen extra vet hoeft toe te voegen. En yep ze smaken wel iets anders dan uit de frituur en sommigen ‘knakken’ ook door het rondraaisysteem helaas maar het beste resultaat krijg je met van die mooie dunne franse frietjes is mijn ervaring. :thumbup: :wink:

Heb je een combimagnetron?



Ik ben in het verleden veel kilo’s afgevallen en sindsdien wil ik geen frietpan meer in huis. Toen we nog geen kids hadden, aten we alleen friet als we uit eten gingen.



Na een dag kdv zijn de kids wat moeilijker in hun voedselkeuze en eten we vaak wat makkelijk of lekker is. Tegenwoordig doen we dan wat ovenfriet (van Aviko) is de hetelucht functie. Op het rooster past ongeveer 750 gram (1 zak) en voor 2 volwassen en 3 kids (misschien 10 frietjes p.p) is dat net voldoende met wat groente en vlees erbij.

Het smaakt best wel lekker en niet vet en dus een stuk gezonder.

ja dat klopt idd dat het gezonder is, maar ook deze heb ik ooit geproeft en herinner me dat ik het niet zo lekker vond (nou ja, prima te eten maar vond het niet echt friet friet laat maar zeggen, ik ben echt van de frietjes helemaal zelf maken, echt heerlijk :drool: )



Ben er nog steeds niet uit, neig nu toch naar het toch maar te houden van onze pan :oops:

dat goedkope ding van Princess hebben wij ook…

goed schoon te maken en als ie TE smerig is… halen we een nieuwe.

:oops: :oops:

Bij twijfel weet je het antwoord al :wink: Houden die pan!

Princess! Ik vind het een prima pan. En kan goed schoon.



Hoe oud is je andere frietpan?

Ik vind 25 euro niet echt veel als hij 100 nieuw heeft gekost.

Ga je hem nog verkopen?

hij is nog geen jaar oud en echt maar 10 keer gebruikt ofzo.



ik blijf twijfelen, maar denk dat ik hem gewoon hou. Vriend heeft gezegt het vet niet meer op te ruimen, wat ik wel snap, dus zolang ik zwanger ben doe ik er niks mee, maar daarna ga ik hem gewoon weer gebruiken. Kan toch niet zo zijn dat mijn broers hem met zoveel plezier en zonder problemen gebruiken en wij er niet mee om zouden kunnen gaan? Gewoon domme pech, die pan blijft hier voorlopig lekker staan is mijn besluit… (al blijf ik wel twijfelen hoor, maar goed)



Ow enuhm, ik was vorige week zo pissed off, kan je je voorstellen dat iemand dan gewoon 5 euro bied op zo’n pan? :twisted:

Ik heb me beheerst en gereageerd dat in de advertentie staat 25 euro en dat als ze echt interesse had ze het maar moest laten weten, maar kon haar wel wat doen (mailen of ze gestoord geworden was ofzo :twisted: :silenced: )