Ik twijfel, misschien dalijk geen keus meer; update pag. 3

Debbie :hug: je stelt je niet aan joh. Je bent echt geen zeikerd hoor meid als je ermee zit moet je erover praten en niet zelf mee blijven zitten.

Vind het erg moeilijk voor je wat je nu moet doen ik zou gewoon met de ha overleggen wat hem dan het beste alternatief lijkt.



Ennuh hier mag je altijd komen klagen over kleine maar ook grote dingen :-*

Debbie, ik was even benieuwd of je al met de dokter gebeld hebt en wat hij zei! Doe je rustig aan?? :hug:

Haha rustig? Ik ben vannacht om half 4 wakker geworden door mijn ergste nachtmerrie.



Bijna niets klopte aan mijn droom, mijn schoonmoeder was een andere vrouw, Don zijn vader is overleden, maar in mijn droom had hij een vader en ook nog een zus, terwijl hij enigskind is.



Maar goed, ik droomde dus dat Don vreemd ging. Toen ik antwoord probeerde te krijgen klapte hij dicht en het enige wat ie zei was, je krijgt weer je woede-aanvallen terug :wall: (gek he :? ) Verder zei hij: dat komt door je bm-ontsteking, nu krijg ik geen sex :wall: (is ie vent nou zo dom :think: :evil: ) Maar geen enkele verklaring waarom hij vreemdging. Toen heb ik Lana opgepakt en ben ik weggegaan. Maar het gevoel wat ik daarbij had :cry: Op dat moment wist ik het zeker, het was voorbij en helemaal over. Ik had geen fut meer om nog een keer te vechten (zoals ik vorig jaar heb gedaan).



Toen werd ik wakker, ik lag 1 minuut heel erg stil, durfde me niet te bewegen, toen ik eenmaal omdraaide naar mijn rug ben ik in janken uitgebarsten :cry: Dat laatste gevoel was ZO aanwezig, heb 2 koppen water gedronken, ben gaan roken en nog huilde ik. Don was ondertussen wakker geworden en heeft me getroost. :cry:



Ok uhmm, dat was niet de vraag :mrgreen: moest het alleen even kwijt. Tis ook gewoon alles bij elkaar. Vorig jaar rond deze tijd begonnen de problemen + bm-ontsteking + de onzekerheid omtrent een 2de kindje…



Maar goed, ik heb de dokter gebeld, kreeg de assistente, een en ander uitgelegd dat ik toch een beetje twijfelde, maar zij zei ook dat de symtomen (kweet niet meer hoe je dit schrijft :? ) echt bij een bm-ontsteking horen. Morgen moet ik terug bellen omdat de huisarts vandaag er niet is.



Ook gelijk uitgelegd dat ik twijfel of dat spiraaltje eruit moet en zo ja, welke anticonceptie ik dan moet gaan gebruiken. Ook uitgelegd dat op de dag van vertrek op vakantie de kuur is afgelopen en dat ik bang ben dat het op de vakantie terugkomt.



Zo, tis weer een heel verhaal op de vroege ochend :oops:

ik heb je verhaal gelezen en jeetje, je maakt wel heel veel mee he… kan me voorstellen dat je verscheurd wordt door je gevoel!



Maar wat ik alleen niet begrijp, je zegt heel stellig dat je misschien geen keus hebt straks omdat je niet tegen anticonceptie kan en dat jullie weigeren om met condoom te vrijen.

maar kun je je antipathie tegen condooms niet heel even opzij zetten als je er nog niet uit bent of je het nu al weer aan kan om zwanger te worden?

Beter safe than sorry. Straks raak je inderdaad zwanger en blijk je het helemaal nog niet aan te kunnen. Misschien dan toch even condooms gebruiken tot je wat meer rust hebt in je hoofd en in je lijf?

Lijkt mij redelijk, maar goeed, ik ben natuurlijk maar een buitenstaander.



succes meid! :hug:

Jeetje Debbie,



ik kan je niet echt tips of advies geven. Maar echt, ik vind het zo rot voor je.

Ik heb ook een rotzwangerschap gehad qua relatie (hij is vreemdgegaan) om dus over de periode erna nog maar niet te praten :cry: en ook ik kan me zo goed voorstellen dat je die angst hebt.



Ik wil je heel veel sterkte wensen, en ik hoop voor je dat je kan kiezen voor je tweede kindje, wanneer je eraan toe bent.

Heel veel beterschap!

Hee, dit is jouw topic, daar mag jij alles in kwijt! Dat heet geen zeuren of klagen, dat heet ehhhhh ‘uiten’. :mrgreen:

Heel veel sterkte met het nemen van een beslissing, wat die dan ook wordt. :hug:

Allereerst :hug:… allemachtig, wat een rotnacht heb je gehad. En beterschap met die ontsteking. Debbie, hoe sta je tegenover natuurlijke anticonceptie, dus met temperaturen en beoordelen van vloeien, aangevuld met Persona…? Het is niet zo waterdicht als bij een pil of spiraaltje, maar met een enigszins normale cyclus kun je dat ‘erbij’ doen, dat je zéker een paar dagen per maand aan geheelonthouding doet op basis van eigen kennis van je cyclus :think: ?

Pfff…niet lekker geslapen dus :frowning: . Je bent er veel mee bezig hè? Ik kan me voorstellen dat het een hele moelijke beslissing is, die wij allemaal niet voor jou kunnen maken, maar het moet natuurlijk niet je leven gaan overheersen, dus daarom, probeer een beetje rustig aan te doen en aan jezelf te denken. Belangrijkste is nu wel dat die ontsteking verholpen wordt!



:hug: :-*

lieve Debbie,

Je bent geen zeur hoor, echt niet !!!



Al dan niet een tweede kindje is een beslissing dat je niet zomaar neemt en zeker niet na al wat je al meemaakte.



Je droom beschrijft mijn inziens veel angst, dus verwerk je nog één en ander vanuit het verleden via dromen. Op zich is dat goed natuurlijk, maar het gevoel bij het ontwaken kan wel heel emotioneel zijn hé meis.



Ik wil je een dikke knuffel geven, hierbij :hug:



liefs

Gerda

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden :-



Jet, het voelt voor mij heel onprettig aan met condoom. Het doet gewoon pijn ook met glijmiddel, vandaar hier geen condooms :wink:



Jassie, daar zeg je zoiets :think: Ik weet van de vorige keer dat ik een goede regelmatigecyclus heb. Dus dan moet ik alleen kijken wanneer ik mijn eisprong heb. Hmmm je brengt me op een idee. Weliswaar niet geheel zeker, maar als het nog een paar maanden zo kan uitgesteld worden dan ben ik dik tevreden. Thanks :-




Elsevier, ja ik ben er heel erg mee bezig (blijkbaar :mrgreen: ) en ik denk net zoals Gerda, dat ik nu echt bezig ben met dingen verwerken. Tis niet zo gek ook. Het is op de week af een jaar geleden toen alles begon. Eigenlijk had ik wel een beetje verwacht hoor.



Ik weet wel dat als Don en ik een 2de kindje hebben gekregen, dat bij 1 van ons een operaie wordt uitgevoerd. Misschien vinden jullie me te jong (bijna 27) maar ik weet gewoon dat ik niet meer kindjes wil en daar komt bij dat we dan echt helemaal krom moeten liggen omdat we meer dan 2 kindjes hebben.

@Debbie & Lana wrote:

Hmmm je brengt me op een idee. Weliswaar niet geheel zeker, maar als het nog een paar maanden zo kan uitgesteld worden dan ben ik dik tevreden.
Met een regelmatige cyclus (en regelmatig testen, observeren en meten) heb ik dit jarenlang gedaan. Ben er ook zo een die niet tegen de pil kan en spiraaltje wilde ik toen nog niet. Persona en “natuurlijke planning” zoals dat zo mooi heet heeft hier prima gewerkt. Garantie is het niet, maar beter dan helemaal niks. Succes met je beslissing(en)!

He Debbie, ik lees net dit topic. Ik kan me je twijfels zo ontzettend goed voorstellen. Ik kan me nog zo voor de dag halen wat voor een rotzwangerschap jij hebt gehad (ik ben die van mij ook nog niet vergeten :think: ) en dan wat er daarna allemaal gebeurd is en nog steeds.

Zolang je nog niet voor honderd procent zeker weet of je het echt nu al wil moet je het gewoon nog niet doen.

Ik wil, hoewel hier ook regelmatig kriebels zijn, echt nog wachten totdat alles wat makkelijker gaat en ik lichamelijk en geestelijk weer toe ben aan een tweede zwangerschap. Terwijl ik op andere momenten echt zo kan verlangen naar het zwanger zijn en het krijgen van nog een kindje.

Ik zou er voor Esmee eerlijk gezegd niet teveel tijd tussen willen hebben maar m’n verstand houdt me nog tegen.

Ik ben net als jou erg bang voor de impact die een zwangerschap en ‘eerste-jaar-met-baby’ heeft op mezelf en onze relatie. Wil gewoon even zeggen dat ik precies snap hoe je je voelt.

Ik kan je geen advies geven mbt de keuze voor een tweede kindje…maar ook wij gebruiken geen anticonceptie, behalve voor het zingen de kerk uit. En dat heeft altijd prima gewerkt…En je kunt dan inderdaad extra voorzichtig zijn rond je ei-sprong…Sterkte!

Zit er steeds harder aan te denken om hem eruit te laten halen. Heb er nu weer last van :frowning: Niet zo hevig als van de week, maar toch.



Cathyenne en Peetje, bedankt voor jullie steun :-*



Jassie, ik weet dat het niet 100% is, gewoon extra voorzichtig doen en alert blijven.

Vanmiddag om 12.20 uur moet ik bij de ha zijn. Ben benieuwd :?

succes Debbie :-* :hug:

succes meisje !



:hug:



liefs

Gerda

Succes zometeen! (waarschijnlijk ben je al weg… :wall: )

Nou ik ben terug. Ze heeft 4 kweekjes afgenomen. Dinsdag kan ik terugbellen voor de 1e uitslagen en donderdag voor de eventuele laatste uitslagen. Mocht daar iets uitkomen, dan wordt het spiraaltje verwijderd. Ook wordt het verwijderd als ik na het weekend nog steeds last er van heb.



Ze vond het wel vreemd dat ik nog steeds last van steken heb en niet van afscheiding meer.

Even afwachten dan maar…



En hebben jullie het gehad over anticonceptie?