ik stond versteld ( en papa en mama ook )

Gisteren kocht ik bij de kruidvat een kinder scrabble, erg leuk, ik dacht die gaan we morgen doen met de kids ( vandaag dus)

Gidion bleef er maar 10 min bij toen was de conxcentratie weg, logisch want er is weinig aan als je r nog niks van snapt en kent, de letters herkent hij en legt hij op de goede plek maar benoemen niet ,…

( hij is overigens nu 4 net)

Wendy zit net in de klas leren schrijven en lees dus al boekjes zelf ( geen idee hoe het met de avis zet maar echte verhaaltjes leest ze al) 7 is ze net

M… meisje op wie ik pas is 5 …

jemig ik schrk er van zit in de 2e klas basisschool ( kleutergroep) en kon gewoon alle letters benoemen, dus de e ( uitgesproken e en niet ee… maar op gegeven moment las ze ook de woorden…dus ik dacht ja scrabble staan plaatjes bij dus zal ze herkennen maar ook met woorden met

eu sch enz las ze gewoon ,

dus ik en ronnie woordjes maken met de letters en ze las het gewoon ook boekje van de bieb van wendy las ze een aantal woorden uit ook met de ie oe eu eu enz en de sch enz zo erg leuk dus ik zei tegen mama je dochter kan ja lezen nee zegt ze paar woordjes ik zei nu M wil je mama laten zien pakte ze boekje en las zo stukje ( wel hakkerig als een beginneling maar toch ze is 5

Das toch erg knap zonder dat het haar aangeleerd is

Da’s zeker knap!

Wat knap zeg!!! :mrgreen:

Niels had in groep 1 en 2 ook letter van de week en daar leren ze (zeker als ze het leuk vinden) ontzettend veel van. Niels kon ook al lezen toen hij naar groep 3 ging

Dat is zeker knap. Maar wat bedoel je met dat het niet aangeleerd is? Hier word dit in groep 2 wel aangeleerd.

hier ook hoor kids uit groep 2 kunnen al aardig woordjes lezen en duco begint nu ook al dus heb hem vast een paar boekjes voor zijn verjaardag gegeven met maan roos vis woordjes avi 1

en letters hij is een kei hij weet er al heel vel nog niet allemaal maar voor groep 1 vind ik dit al best knap

en letter grepen klappen van groep 2 hij is de beste en zit in groep 1

het lukt hem om lettergrepen te klappen van 6 stukjes

we zijn begonnen met 2 maar het ging in een testje van 10 min al van 2 naar 6

als ik het zo bedenk wat word hij groot

nog even en hij leert straks echt lezen hele stukken