Sinds een paar dagen doe ik soms wat rijstebloem bij de fles van Nienke, maar ik snap er niets van… Ik maak eerst de melk en doe er dan een paar schappen rijstebloem bij. Gebruik een drie-standenspeen maar het gaat in het begin te hard en aan het einde te langzaam. Maak ik het in een verkeerde volgorde? Of zakt het zo snel naar de bodem?
Ik heb het met mijn zoon ook gebruikt, maar volgens mij ging dat beter.
Iemand tips?
hoe langer je het laat staan , hoe dikker het wordt… dus in het begin zal het wat snel gaan om dat het nog niet helemaal is ingedikt, maar tijdens het drinken dikt het verder in, en gaat het dus moeizamer…
Heel herkenbaar. Net als dat op de verpakking staat dat je 2 eetlepels in de fles moet doen. Maar als ik dat er in doe, word het dus echt niet dikker (ja pas als de fles weer koud is :eh: ). Doe er nu dus altijd meer in. Raar spul, dat rijstebloem :think: .
:think: ik had daar ook al last van… Ben er mee gestopt… Hij had ook zijn flesje binnen 5 minuten op… Hoestend en proestend
ALs ik het goed heb begrepen als je rijstebloem klaar maakt voor in de fles, moet je de fles warmer maken dan lost de rijstbloem beter op, en dan effe op temperatuur laten komen om te drinken, hier werkt t goed gelukkig.
Ik had eerst ook zo een laag drab van de rijstebloem onder in de fles.
Ik gaf het eerst met BV toen kon ik er 5 scheppen in doen maar werd het nooit dik! Nu met FV krijg ik dus op het einde ook drab en krijgt die kleine het niet uit de fles.
Ergens anders op het forum stond hier ook iets over en daar stond dat je het beter met gekookt water kon laten oplossen, wij doen het daarom nu als volgt:
Water koken en 100 cc hiervan in de fles doen, dan 6 scheppen voeding en 2 schepjes rijstebloem erin. Goed roeren met een vork, dan koud water erbij in tot 200cc en nogmaals goed roeren met de vork.
Dit werkt hier prima, Rick drinkt hem met de nr. 3 speen van Avent redelijk rustig leeg en er blijft geen drab onderin zitten. Succes ermme!
Je kunt ook een paar schepjes voeding aanmaken met rijstebloem tot een papje en dit met een lepel geven.
Hier geen problemen mee. We maken eerst de fles (210+7) en dan 3 scheppen erbij, effe goed roeren met een vork en klaar! Gaat schoon op.
We gebruiken de 3-standen speen van avent op stand nr 3.