Mijn zoontje is vrijdag 10 weken en tot twee dagen geleden ging de borstvoeding echt geweldig om de 3 uur kwam hij voor eten en sliep daarna lekker kort om totaal geen reden tot klagen maar sinds gisteren is het een ramp.
hij komt om het uur a twee uur en tussen door huild hij steets.
ik ben iemand die haar kind niet kan laten huilen maar ik heb nog drie kinderen en ik kom nergens meer aan toe.
ik weet ook echt niet wat het is ik dacht meschien een regeldag maar het zijn er nu dan al twee a drie achter elkaar.
mijn borsten ploffen ondertussen uit elkaar door de hoe veel heid melk om dat hij gisteren steets aan de borst zat en soms een half uur lang.
maar nu kom ik gewoon nergens meer aan toe ik heb gisteren de hele strijk en was latten liggen wat me nu dus twee dagen gaat kosten om bij te krijgen niet dat dat me voor 1 dag uit maakt maar het zijn er nu dus al twee a drie en ik ga dit echt geen week vol houden.
wie weet wat dit kan zijn ???
Het zijn waarschijnlijk wat regeldagen, rond de 10 weken komen die meestal voor. Bij sommige 1 dag…bij andere wat meer. Ik zou er gewoon aan toegeven…laat even de boel de boel of vraag wat hulp. Je kindje is de productie aan het opvoeren dat is hartstikke :thumbup: , je voelt zelf ook al dat het werkt :thumbup: .
Over een paar dagen gaat het vast wat beter, hier moet je even doorheen. Misschien je zoontje bij je dragen in een draagdoek zodat je toch even je handen vrij hebt voor je andere kinderen en om de was in de trommel te gooien of wat te strijken.
maar ik heb nu in die twee weken tijd al vijf keer regeldagen gehad dat lijkt me toch niet te kloppen ???
ik kijk het vandaag nog wel even aan.
Regeldagen kun je vaker hebben, is geen vaste standaard voor, op zich is het een goed teken want zo raakt je BV goed afgestemd op vraag en aanbod… :thumbup:
Gewoon elke keer laten drinken dan ben je er het snelste doorheen.
Ikzelf heb er ook meer gehad dan standdard staat aangegeven zeg maar, maar op een gegeven mooent had ik het eigenlijk niet meer zo in de gaten…
komt weer helemaal goed hoor!
Ja maar vorige week was het warm weer en dan drinkt je kindje ook weer meer dus vorige week kan je eigenlijk niet meetellen.
Mijn dochter drinkt ook flink meer met dat warme weer (om het uur) en dan staan mijn (.)(.) ook weer op ontploffen :?
Er zijn ook kinderen die maken er een regelweek van…dus het kan echt wel meerdere dagen duren.
Als je er nu aan toe geeft regelt het zichzelf weer snel en kom je vanzelf weer in een ritme. Niet teveel op de klok kijken helpt hier goed. :hug:
Maar als je nog drie kinderen heb en het is nog eens vakantie ook en die zijn echt niet te houden.
dan gaat dat heel erg moeilijk hoor moet ik je zeggen ik speel steets politie agent.
hij heeft net een kwartier geleden eten gehad en huilt nu al weer ik heb me nog niet eens kunnen doechen de kinderen heb ik gewassen en hebben gegeten en kleren aan maar meer heb ik vandaag niet kunnen doen ja op de pc hangen om dat hij toch aan de borst zit.
ik ga het op deze manier echt geen week vol houden want ik kom nergens meer aan toe.
Ja, ik begrijp dat het dan moeilijker is… :hug:
Heb je geen draagdoek om hem bij je te dragen? Ik neem aan dat hij wel stil is als hij dichtbij mama is.
@Pupke wrote:
Heb je geen draagdoek om hem bij je te dragen? Ik neem aan dat hij wel stil is als hij dichtbij mama is.
Gouden tip! Echt waar.
Ik heb 5 kinderen, en ik heb mijn jongste ook lange tijd in de draagdoek gehad.
nou ik heb net even kunnen doechen en hij is nu al een uur stil ik ga me snel aankleden en wat in huis doen ik heb idd een draagddoek en als hij vamidag weer begin stop ik hem in de trico
Succes Mamadidi, ik hoop dat jullie snel weer in het oude ritme komen!
Hallo mamadidi
Lastig he dat ze niet kunnen praten. En als je er dan nog drie hebt rondlopen dan wordt het niet makkelijker. Wat mij zo te binnenschiet is het volgende. Je moet zelf even kijken of dit op jullie van toepassing kan zijn. En ik ga je een heleboel vragen stellen.
Hoe zit het met zijn plasluiers en poepluiers? Heeft hij minstens 6 natte luiers per dag?
Je zegt dat hij een half uur aan de borst hangt. Normaal was dat korter? Drinkt hij ook een half uur effectief, dwz hoor je hem regelmatig slikken? Hoe voelen je borsten aan na de voeding, zijn ze slapper en soepeler dan voor de voeding? Je tepels doen geen pijn?
Ik vraag dit allemaal om een aanlegprobleem uit te sluiten. Stel dat hij slordiger is gaan drinken dan kan het zijn dat hij minder binnenkrijgt en hij gewoon honger heeft. In dat geval zal je extra kunnen letten op het aanleggen, dat hij een goede grote hap neemt, dat het onderlipje naar buiten gekruld is, en dat je tepel goed ver in het mondje gaat, tegen het gehemelte. Hij moet een groot deel van de tepelhof in zijn mondje hebben. Meer info vind je hier
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/als-je-aanlegt.html
Andere mogelijkheid…
Het is goed mogelijk dat hij een of twee regeldagen had en door het warme weer ook nog vaker kwam. Jouw lichaam is veel melk gaan aanmaken en je zegt dat je borsten vol zitten. Komt het er ook heel krachtig uit en verslikt hij zich? Daardoor kan hij namelijk veel lucht binnenkrijgen en dat veroorzaakt weer kramp. In dat geval kun je hem tijdens de voeding meerdere keren laten boeren zodat die lucht weg kan.
Als je heel veel melk hebt, dan krijgt hij relatief veel voormelk binnen en dat kan ook kramp veroorzaken. Heeft hij groene luiers of gele? Bij groene weet je dat het een voormelkprobleem is.
Als dit het geval is, dan is het belangrijk dat hij per voeding de borst goed leegdrinkt. Je kunt hiervoor tijdens het drinken borstcompressie toepassen, vooral aan het einde van de voeding van de eerste borst
Hier vind je een handleiding
http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstcompressie-2.html
Verder kun je bij heel gespannen / volle borsten de druk er voor de voeding wat afkolven. Als je 20 of 30 cc kolft voor de voeding dan zal de melkstroom minder krachtig zijn en is het voor hem waarschijnlijk makkelijker te behappen.
Ik hoop dat je hier mee verder kunt. Succes, en anders gewoon vragen!
Hallo allemaal
het gaat hier gelukig reuze goed nu hij drinkt nu weer een kwartier en drinkt gulzig en goed.
hij slaapt weer normaal en we hebben nu weer een normale tijd gelukig ik ben blij dat we die twee dagen door zijn gegkomen maar opgeven doe ik echt niet ik moet en ik zou het half jaar vol houden en daarna een jaar.
ik had nog wel even een vraagje klopt het dat je als je borstvoeding geef dat die vitamnine d bij geven onzin is ???
Fijn dat het weer helemaal goed gaat!! Het lijkt altijd even zwaar op die regeldagen maar daarna gaat het weer makkelijker!!Goed gedaan!
Ik ga hier ook voor minstens een jaar :thumbup: .
Vit D bijgeven is niet helemaal onzin alhoewel het ook wel in je melk voorkomt. Belangrijk is dat je kindje voldoende buiten komt zodat hij zelf genoeg vit D aan kan maken.
Lees ook maar eens op borstvoeding. com klik
Dan kun je zelf bekijken wat je doet. Ik sla het zelf vaak over op dagen dat we veel buiten zijn…zeker nu in de zomer met mooi weer.