Ik snap er niets meer van... Of toch wel: Zwanger!!

van mijn lijf!

Dit is de vierde ronde met hormonen.

Nu blijft mijn temperatuur hoog, al 20 dagen.

Dus dan zou je zeggen, er is een eisprong geweest. Normaal goed te zien op mijn temperatuurlijstje, maar door een ooronsteking is dit niet meer goed af te lezen.



Ik heb een test gedaan. Die gaf negatief aan. Deze test heb ik zaterdagochtend gedaan.



Qua kwaaltjes kom ik niet verder dan misselijk zijn. Maar misselijk ben ik al een ruime tijd, dus ik denk dat dit een bijwerking is van clomid. Ook ben ik moe, maar we zijn ook aan het verbouwen en ik werk soms meer dan fulltime per week. Dus moe zijn is zo gek nog niet.



Ik zit nu op dag 40 dus vergeleken met de andere rondes (zie mijn onderschrift) overtijd.



Herkent iemand deze onzekerheid? Vind het best spannend, want herken dit niet.

Moet ik eerst afwachten of toch maar de gyn bellen?

Wat spannend zeg.

Met welke testen heb je getest?

Misschien was je iets te vroeg met testen?

Als je weer gaat testen en deze is weer negatief, zou ik denk ik een bloedtest aanvragen.

Niet fijn om in de onzekerheid te zitten :hug:

Weet je zeker dat je een eisprong hebt gehad? Heb je ook echo’s of een bloedonderzoek gehad om dat te controleren? Het kan namelijk zijn dat Clomid niet meer goed aanslaat, terwijl dit eerst wel zo was. Temperaturen is niet echt betrouwbaar als je hormonen gebruikt of als je ziek bent, dus daar kun je het niet echt duidelijk aan zien. Kwaaltjes zoals misselijkheid en moeheid kunnen inderdaad een bijwerking van de Clomid zijn.



Als je geen eisprong hebt gehad, kun je wel eens heel erg lang moeten wachten totdat je weer ongesteld wordt. Geen eisprong betekent vaak ook geen menstruatie. Dan heb je een Primolut/Provera-kuur nodig om het op te wekken. En die kun je alleen via de gyn krijgen.



Ik zou het ziekenhuis even bellen en om raad vragen. Dan weet je waar je aan toe bent. Succes!

Ik heb hele goedekope testen via l10, internet dus.

Maar zat al te denken of ik testen zal halen bij kruidvat.

Maar hier kennen ze me en voorlopig kom ik niet ergens in een ander dorp/stad.



Jippie: ik weet bijna zeker dat ik een eisprong heb gehad. Mijn temperatuur blijft namelijk hoog en dat is in mijn geval altijd na een eisprong. Voor clomid had ik zelden een eisprong uit mijzelf, en daar werd mijn temperatuur niet eens hoog bij. Dan was ik zomaar ‘opeens’ ongesteld.

Ik krijg geen echo’s nog (pas bij IUI), dus kan best zijn dat het nu anders is gegaan en geen eisprong heb gehad. Maar dan verklaar ik niet de hoge temperatuur. (om en nabij de 37,0, terwijl ik anders zou blijven rond de 36,3 want mijn normale temperatuur is)

Ik moest trouwens wel blijven temperaturen, ze zei alleen, door de oorontsteking is het niet meer betrouwbaar geweest rond die tijd. Voor de rest was het elke maand echt goed af te lezen wanneer ik een eisprong had. Stond er de eerste maand van op te kijken :lol: En heb mijn lijstje dolblij laten zien aan mijn moeder :lol:



Primolut ken ik wel, al eens gehad, helemaal aan het begin, twee jaar terug ofzo.

Ik wacht woensdag af en dan ga ik het ziekenhuis bellen. Dan zit ik er al te lang over vind ik.

Volgens mijn gyn. volgt een menstruatie altijd op een eisprong… vrouwen die 1 keer per jaar ongesteld zijn, hebben 1 eisprong, etcetc.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, anders inderdaad een bloedtest…



Waar heb jij Primulot voor geslikt?

Een menstruatie volgt niet altijd op een eisprong. Ik ben daar het levende bewijs van :lol:



Ik moest toen primolut slikken omdat ik na het stoppen van de pil paar maanden niet ongesteld was geweest. Ik vond dat raar en heb toen een verwijzing naar de gyn gevraagd. Ik zat toen al aan de 4 maanden en eer ik terecht kon en primolut geslikt had, was ik bijna een half jaar verder. Het is een middel om je menstruatie op te wekken. En meteen goed hoor, wauw liep leeg. Daarna is het niet meer gebeurd, zo lang niet ongesteld geweest :thumbup:

Okay, dankje! Ik vroeg me dat af, want ik heb ook een onregelmatige menstruatie (2 maanden, 4 maanden etc), mijn gyn zei dus dat ik hoe dan ook een eisprong heb, en krijg binnenkort een middel om mijn menstruatie op gang te helpen zodat deze weer regelmatig wordt. Maar als ik dan geen eisprong heb, heb je ook niets aan een regelmatige menstruatie :think:



Hoop in elk geval dat jij snel meer duidelijkheid hebt…

@Mutsie86 wrote:

Een menstruatie volgt niet altijd op een eisprong. Ik ben daar het levende bewijs van :lol:



Ik moest toen primolut slikken omdat ik na het stoppen van de pil paar maanden niet ongesteld was geweest. Ik vond dat raar en heb toen een verwijzing naar de gyn gevraagd. Ik zat toen al aan de 4 maanden en eer ik terecht kon en primolut geslikt had, was ik bijna een half jaar verder. Het is een middel om je menstruatie op te wekken. En meteen goed hoor, wauw liep leeg. Daarna is het niet meer gebeurd, zo lang niet ongesteld geweest :thumbup:




Helemaal waar!

Ik ben ook met clomid zwanger geworden dus herken wel een een en ander!

Ik zou toch voor de zekerheid ff bellen naar je gyn. Ik weet niet hoe dat bij jou gaat maar bij ons was dat geen probleem. Ik legde het uit aan de assistente en die vroeg het aan de gyn. Of ik werd dan gebeld door gyn of door assistente over hoe en wat verder!

Ik heb eigenlijk nog nooit hoeven bellen , ja toen de clomid op was en voor nieuwe afspraken.



ik heb opnieuw getest :eh: Of het is een indrooglijntje of een hélé vage tweede streep :pray: Maar wel zo vaag dat je echt heel goed moet kijken :shifty:

Echt!!

Oei das spannend!!!

Oeh!!



Nog Een Keer! Nog Een Keer!!!

Oh…



heb er nog 1 gedaan…,



weer een vaag streepje, oh ik kan wel huilen van de spanning!!!

Foto?? :inlove:

Spannend meis :pray: .

@Rooike wrote:

Foto?? :inlove:


Ik krijg het niet voor elkaar, nu ben ik al niet zo’n fotograve :mrgreen: laat staan iets heel vaags op de foto krijgen :?



Ik heb even wat nieuwe testen besteld, morgen in huis, (als TNT niet blijft staken :mrgreen: :wink: ) dan kan ik donderdagochtend weer opnieuw testen :pray:

we duimen meid!!!

Sjee spannend meis, klinkt heel hoopvol :pray: :pray: :pray:

Ik hoop het zo voor je!

Gisteren kreeg ik het vage streepje er niet goed op.



Vandaag weer een test gedaan (nu zijn ze op :oops: )

En het streepje is iets donkerder geworden.

Maar al met al nog geen duidelijke vette streep.

Wat moet ik hier van denken?



oh ja mijn temperatuur was vonochtend 37,1 :shifty: