Ik sluit me bij jullie aan

Hoi Meiden,



Vandaag ben ik voor het eerst naar de gyn geweest.

Wij hebben een derde kinderwens maar na 1 jaar is het nog niet gelukt zwanger te raken/blijven.



Ik heb een inwendige echo gehad, die helaas niet helemaal goed was.

Het slijm bij mijn baarmoeder is te dik en ik heb een cyste op mijn linker eierstok.

Nu willen ze dus in de baarmoeder gaan kijken en curreteren. En als ik dan toch onder narcose lig, neemt ze ook gelijk mijn buik mee (eileiders e.d.)

Makkelijk gezegd van haar, vind je ook niet?



Oeps, dat is even schrikken.

Dat zag ze en nu mag ik eerst 10 dagen PRIMOLUT nemen. Hierdoor schijn ik een hevige menstruatie te krijgen. Zoals zij het vertaalde:

een chemische curretage.

Ik hoop dat het helpt.

Ik moet over 3 weken terug en dan kijken ze weer d.m.v van een echo.

Ik krijg dan ook gelijk de uitslag van het uitstrijkje.



Heeft er iemand ervaring met primolut?



Maris

Hoi Maris,



helaas welkom hier. Ik heb geen ervaring met Primolut maar ik zag dat je al een aantal reacties had gehad bij zwanger worden. Hopelijk heb je daar iig wat aan.

Verder hoop ik voor je dat de Primolut iig genoeg is om je baarmoederslijm weer op de rit te krijgen.

Al met al is het meestal idd nogal makkelijk gezegt van een gyn want die hoeft niet onder narcose. Het enige voordeel wat het heeft is dat ze letterlijk een aantal andere zaken kunnen uitsluiten. Endometriose, verklevingen en zo kunnen ze inderdaad ook de doorgankelijkheid van je eileiders nagaan. En vooral dit laatste schijnt niet echt een pretje te zijn zonder narcose zelfs als ze wel goed doorgankelijk zijn. Ikzelf zou het ook niet weten hoe het voelt want ook bij mij is het onder narcose gedaan want er was al bekend dat ik heel grote kans had op verklevingen. Dit bleek ook na de operatie en mijn eileiders waren beide dicht. Maar bij mij is dit alleen maar zo doordat ik 13 jaar geleden een ernstige ontsteking heb gehad en komt gelukkig maar zeer zelden voor. Tijdens mijn laatste operatie 22 december bleek zelfs dat er flink veel verklevingen aan mijn darmen vastzaten en heeft de gyn mijn eileiders volledig afgesloten met clips aangezien telkens mijn eileiders vol liepen met vocht.

En weet je, ik kan niet anders zeggen dan dat beide operaties (eerste in 2003) me reuze zijn meegevallen! Zeker wanneer (en dat is meestal) met buisjes geopereerd wordt is het herstel vaak erg snel. Ik was diezelfde avond al weer thuis en na 2 dagen liep ik weer zonder klachten en het enige waar ik meestal wat last van heb is het gas wat ze gebruiken om je buik bol te maken voor het zicht van de gyn. En ook dat is met een week volledig over. Al met al vind ik zelf dat de baten opwegen tegen de narcose en zeker als je bedenkt dat verklevingen bv op echo’s niet zichtbaar gemaakt kunnen worden.



Laat je nog weten hoe het is gegaan met de pilletjes en hoe het er daarna uitzag? Succes met het traject waar je in bent gerold, en bedenk altijd dat JIJ de baas bent. Als jij niet geopereerd wilt worden dan hoeft het niet, heb je ergens meer tijd voor nodig geef dat aan bij je gyn. Jij bepaald het tempo al lijkt het niet altijd zo.

Hoi Rhiannon,



Bedankt voor je (toch wel) positieve reactie.



Het is inderdaad heel makkelijk gezegt van zo’n gyn.

Ik dacht echt dat ik met hormoonpillen wel weer een regelmatige cyclus zou krijgen en dus meer kans zou maken op een zwangerschap.



Dan valt deze uitslag me erg rauw op mijn dak.



Ik begrijp van jou dat alles mee kan vallen.

Gelukkig!

Maar ik maak me echt zorgen over de narcose. stom hè!

Lijkt me zo eng. Ze zijn dan met de bezig en jij heb niets door.

Om rillingen van te krijgen



Ik ben blij dat ik het eerst met primolut mag proberen.

Ik hoop echt dat dit voldoende is.



Maris

Wie weet zit het allemaal mee en kom je er straks toch uit met Clomid en de Primolut.



Narcoses blijven altijd een beetje eng en van mezelf weet ik dat het vooral ligt aan het alles maar dan ook alles uit handen geven. Het is niet zo dat je controle hebt over wat er gebeurd, maar wie weet is je gyn zo dat ze je de mogelijkheid van een ruggeprik geeft? Als je jezelf daar prettiger bij voelt zou ik zeker vragen of dat ook kan.

Zelf vind ik het slapen fijner, juist omdat ik dan niets meekrijg van wat er allemaal gebeurd. Ook is het zo dat de tijd dan veel sneller gaat. Nu ja gaat het niet natuurlijk maar ik krijg er iig niets van mee. Ook moet ik je er wel bijzeggen dat ik nooit last heb van narcoses in de zin van misselijkheid etc (waar trouwens ook wat tegen te krijgen is hoor!) en het voor mij dus echt alleen ‘maar’ slapen is voor mij.

Sowieso is goed overleg met je gyn heel belangrijk, een goede uitleg over de operatie, wat er gedaan wordt en hoe dat gedaan wordt. Voor iedere operatie krijg je nog een uitgebreid gesprek met de narcotiseur en ook die zal je uitleg geven en alle tijd nemen voor evt vragen en je kunt een rustgevend middel krijgen voor de operatie.

Ik ben nogal een vragensteller tijdens overleg met een gyn en gooi ook echt alles eruit wanneer ik daar zit. En tja ik ben ook degene geweest die heeft aangedrongen op de laatste operatie die ik heb gehad :shifty: ook nu we kort voor onze volgende IVF poging staan heb ik wat ‘dingetjes’ op mijn lijstje staan die ik graag voor elkaar krijg…gelukkig heb ik een gyn getroffen die heel goed is in luisteren en wanneer ze iets echt nonsens vind zal ze me dit keurig uitleggen en niet alleen maar zeggen dat het niet kan. Daar heb ik het wel heel erg mee getroffen dus ik hoop dat het voor jou ook geldt.



Nu ja nogmaals succes en houd ons een beetje op de hoogte hier :wink: niet iedereen zal hier altijd reageren maar ik weet zeker dat er mensen meelezen!

Ik heb met mijn 1e ivf behandeling ook primolut geslikt.!

Maar ik heb er heel veel last van gehad opvliegers,nerveus angst

Daarna was het ook weer over hoor toen de menstruatie er door was.!

ik hoop dat jij er geen bijwerkingen bij hebt meid.!!!

ieder lichaam reageert er anders op hoor.!



heel veel s6.!



kuss beertje

Hoi,



Ik zit sinds kort op deze site en heb (gelukkig) tot dusver nog geen ervaring met al die termen die ik hier lees!

Ben net gisteren naar de huisarts geweest dus het begint nog maar net bij ons.

Ik wil je gewoon even heel veel sterkte wensen met alles! Inderdaad goed dat je goed verzekerd bent, ik ben nu ook wel even anders naar mijn polissen aan het kijken. Wel vervelend dat je niet gewoon weet wat je nodig bent.



Groetjes Ineke

Hoi Beetje,



Ik heb tot nu toe nog geen bijwerkingen.

Ik hoop dat het ook zo blijft.



En Ineke,



Bedankt voor je reactie.

Jou en je partner wens ik heel veel succes en vooral veel plezier met het zwanger raken.

Bij onze onze eerste 2 kid waren we binnen 2 maanden zwanger. Nu zijn we alweer 13 maanden bezig.

Ik hoop niet een hysteroscopie en laperoscopie te krijgen. Dit gaat echter wel gebeuren als de primolut niet goed zijn werk heeft gedaan.

Brrrr…onder narcose. niks voor mij, dus!



Groetjes van Maris

Na 10 dagen primolut te hebben geslikt is (inderdaad) na 3 dagen de :twisted: menstruatie gekomen.

En hoe!

Hevige krampen en vreselijke pijn in mijn buik. :frowning:

Ik voel echt dat dit een stuk heftiger is dan normaal.

Ik weet dat dit de bedoeling is, dus ik hoop dat de baarmoeder nu goed samentrekt en het te dikke slijm verwijderd.



Blehhh, wat een rot gevoel.

Ik ben blij dat ik dit niet elke menstruatie voel.



Ik weet dat het voor een goed doel is, maar toch…die krampen en pijn.

Getver!



Maris