ik slaap in jouw bed, oke?

jeetje, mijn eerste vraag hier in dit topic, zal ik er wat cliches tegenaan gooien, zoals dat de tijd zo hard gaat en zo??

alleszins, zoals de meeste wel hebben gelezen heb ik er in oeganda een potje van gemaakt met de opvoeding van mijn kind. In nederland vol goede moed (en een stok achter de deur want mijn eerste dag hier was 1 januari, schone lei dus) geprobeerd mezelf weer op te waarderen tot een goede ouder. En dat ging me aardig af: nano zeurt niet om cola, ik hoef mezelf niet elke avond in zijn ledikantje te proppen om hem in slaap te krijgen, en het is gelukkig ook afgelopen met de hele dag dat gebedel om zijn speen.

Een dingetje heeft ie mer moeite mee: als ie ‘s nacht wakker wordt, wat gelukkig niet elke nacht is, en soms is het tegen zes uur, maar soms ook rond 2 uur, dan wil ie niks anders dan bij mij in bed. Hoe gezellig dat ook is, ik ben er niet zo’n voorstander van. Al is het maar omdat ie dan altidj helemaal overdwars gaat liggen, zodat ik mezelf ergens in het voeteneind moet zien te voegen. En zoasl we in een ander topic hebben kunnen lezen hebben peutertjes zo hun eigen kijk op de wereld en dus gaat nano mij als ie bij mij te logeren is doodleuk vertellen dat ik niet op mijn rug mag liggen en dat soort ongein. En dat soort gevechten ga ik eigenlijk liever niet aan in de tijd van mijn nachtrust…

maar ja, als ik niet toegeef, zet meneer het op een huilen, of nee; op een krijsen en gillen. Al s een enorme driftkikker doet ie alsof het grootste leed hem wordt aangedaan. En dat vind ik toch een beetje vervelend voro mijn buren (mijn buurvrouw hoorde ik gisteren nog tegen haar man roepen ’ je houdt niet meer van me, he, geef het maar toe’ ; wij kunnen dus prima genieten van elkaars geluiden…), en ook voro mezelf. En dus ben ik nogal geneigd om maar gewoon toe te geven. Maar zeker als ie zo tekeer gaat, voelt het behoorlijk als pedagogisch falen om hem zijn zin te geven.

zijn er supermama’s met tips?

Ik herken het wel,Mees is ook steeds om 6 uur wakker en weigert dan ook te slapen en krijst ook de boel bij elkaar,ik heb de buren ingelicht dat ik er niets aan kan doen.Nu heb ik een lampje op een tijdklok gedaan en als het aangaat mag hij komen,dit werkte wel even maar nu is hij weer vroeg wakker maar krijst niet meer alles bij elkaar.

succes

:hug: leuk he opvoeden? :hug:

hoe zeer ik je ook begrijp als je nu gewoon toegeeft het verwatert ook vanzelf weer(kinderen zijn vreemde wezens :mrgreen: )

sil heeft jaren bij ons in bed geslapen als ie weer eens wakker werd snachts maar … het was altijd maar tijdelijk! het varieerde van een week tot 4 weken achtereen en dan weer een poos niet, en nu hij vind ons veeeeeel te warm dus hij vertrekt altijd vanzelf weer met zijn kussen en honderd knuffels naar zijn eigen bed :inlove:

dus geen tip ik heb er gewoon nooit te moeilijk over gedaan en ik zeg maar zo … hij doet het vast niet meer als ie 16 is en ik heb dus gelijk gehad en zowaar nog 10 jaar vroeger ook :mrgreen: :wink:

ja opvoedkundig is het misschien niet het beste maar wij nemen Yuri ook bij ons als hij 's nachts wakker wordt en de boel bij elkaar krijst.

Gaan er ook vanuit dat hij het niet meer doet als hij zestien is haha.

Hij gaat met slapen wel altijd eerst in zijn eigen bed! Dan behoudt je in elk geval je privacy :wink:

Over pedagogisch falen moet je niet nadenken. Je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt…

Eerlijk gezegd is mijn idee: Lak aan de buren als jij niet meer wilt dat hij bij jou in bed ligt :slight_smile:

Na een paar nachten van krijsen houdt ie uiteindelijk vanzelf wel op…

Als goede buur zou je je buren ff van te voren kunnen inlichten natuurlijk :slight_smile:

Als je het echt niet wilt dan zou ik hem gewoon laten huilen.

Ga even bij de buren langs en vertel ze even dat het een paar dagen kan duren.

Heb ik ook gedaan toen wij zijn verhuisd.

Sinds 3 week word mariano ook vaak wakker omdat hij dan een hoestbui heeft en wij leggen hem dan wel bij ons in bed.

Het worde een ander verhaal als hij gewoon niet meer in zijn eigen bed wil slapen,dan laat ik hem wel huilen.

het arme schaapje was vandaag te laat…wer die wakker om 8 uur, stond ie alweer klaar met zijn twee knuffels in zijn hand om bij mij in bed te kruipen. keek ie me toch een potje beteuterd dat ik er al niet meer in lag…wat een schatje he :inlove:

Maar uh, ik laat het idd denk ik maar gewoon zo. zal um niet bij de eerste piep eruit halen, maar het gaat wslk toch vanzelf wel over…

Oohh dat doet Luuk ook wel eens. Wij zijn er ook niet zuulke voorstanders van. Mn man meer dan ik. Ik laat hem wel eens slapen. Omdat ik wel weet dat hij het niet elke keer doet. maar ja je gaat wel denken van straks gaat hij het nromaal vinden en wil hij het vaker.

Kijk als het 6 uur is mag hij dat wel. Maar als hij al om 1 uur komt dan sturen we hem wel vaak terug. En dan word het huilen. Niet echt schreeuwen. Een voordeel is dat wij een vrijstaand huis hebben. Maar ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind als je buren het duidleijk kan horen ja. Dan wil je wel eerder teogeven. Zo ben ik ook.

Ik heb geen tips. Dus ik lees even mee.

Ik zou willen dat mees bij mij in bed slipe hier was het vanmorgen 5 uur en hij wilde nit meer slapen,hij heeft nog nooit bij ons in bed geslapen,hij gaat alleen maar keten.

fiep klophout wrote:
het arme schaapje was vandaag te laat...wer die wakker om 8 uur, stond ie alweer klaar met zijn twee knuffels in zijn hand om bij mij in bed te kruipen. keek ie me toch een potje beteuterd dat ik er al niet meer in lag....wat een schatje he :inlove:
quote]
:inlove:

Maaike gaat niet slapen als ze bij ons in bed komt. Die gaat mij in mijn rug duwen en allemaal eisen stellen (Nano ook geloof ik :wink: ).
En wordt zo steeds wakkerder, en mama ook. En dan gaat ze met het lichtknopje spelen en dan is mama echt chaggie.

sindsdien dus niet meer in bed.
Alleen als ze heel ziek is en we weten dat we dan hoe dan ook toch niet slapen (omdat zij niet kan slapen van het gehoest).