Ik Mik Loreland

@ariel wrote:

Nee hoor, maar in geval van rugzakjes kun je als school wel meedenken vind ik. En als je als school merkt dat een kind er zo bang voor is dan lijkt het me ook dat je bij de ouders of IB-er aan de bel trekt.




Ik zei dus afgezien van rugzakjes??



Want ik vind dus ook dat de leraar niet handig heeft gereageerd.



Maar ik vind dus ook dat ouders tegenwoordig te snel hun poot stijf houden met wat zij vinden dat ongeschikt lesmateriaal is.

Ze gaan niet zomaar iets aan de kinderen aanbieden zonder dat daar goed naar gekeken is. Dat het nu toevallig is is wat ook spannend is, betekent niet dat het slecht is.

Dan is mijn antwoord alleen maar: Nee hoor.



Ik ben tevreden over onze school en de lesmaterialen die ze aanbieden. Ook met de zorg die juf geeft aan mijn jongste.( Het enige wat ik jammer vind is dat we niet op de hoogte gesteld worden waarom er al een paar dagen een vervanger is. Bij een griepje hoeft dat natuurlijk ook niet maar Victor komt met het verhaal dat de papa van juf is overleden. En dat is eigenlijk iets wat ik wel wil weten ivm vragen die er van Victor komen)

Ik werd nieuwsgierig naar aanleiding van dit topic wat ze bij Anne op school kijken. Ze had nog nooit van Karbonkel gehoord, ook niet van das lettervos. Ze kijken af en toe thema filmpjes zoals bij kerst enzo. Als er, zoals laatst, juffendag is hebben ze in de middag een tarzanfilm gekeken (toen hij nog kind was), de kinderen die niet wilde kijken mochten buitenspelen.



Educatief kijken ze naar schooltv beeldbank, zoals deze:

http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20032502_oog10

En dan alleen dus als ze een nieuwe letter leren, verder geen tv kijken, wel doen ze veel op het ‘activeboard’.



Ik heb filmpjes opgezocht van oa karbonkel, idd voor enkele kinderen denk ik minder geschikt. Anne zou er geen moeite mee hebben, maar niet ieder kind is hetzelfde en daar moeten ze naar mijn idee op een school wel rekening mee houden.

Toen ik vroeger (13 jaar terug ofzo) stage liep op een basisschool keken we dit ook, het is al oud… http://www.kindertv.net/component/content/2722?task=view



Maar toen mochten kinderen die het eng vonden lekker gaan tekenen of met een letterbak spelen.

Ben het ook eens gaan navragen. Ik MIK e.d. heeft Jo nog nooit van gehoord. Ze kijken wel TV (school TV e.d.),maar dan tijdens het eten/drinken. Wel vrijwel elke dag. Tja…kan er wat van vinden,maar het gebeurt alleen tijdens het eten/drinken,kan geen kwaad dat ze dan educatieve TV kijken…als het maar niet een vol uur van de les in beslag neemt…

Nou, afgelopen vrijdag heeft hij het dus wéér moeten kijken.

De meneer kwam naar me toe en zei dat Luuk dat zelf wilde maar daar kan ik me dus echt niets van voorstellen dat hij zelf aangaf het te willen kijken.



Ik heb volgende week een gesprek met de IB-er (stond al gepland maar voor andere zaken) en dan kaart ik het bij haar eens aan wat we hiermee kunnen gaan doen.



Ik ben ook helemaal niet ontevreden hoor over de school en de aanpak en het geschikte lesmateriaal e.d.


Ze gaan niet zomaar iets aan de kinderen aanbieden zonder dat daar goed naar gekeken is. Dat het nu toevallig is is wat ook spannend is, betekent niet dat het slecht is.


Ben ik met je eens hoor, het is ook niet slecht, integendeel zelfs.
Het kan juist heel spannend zijn zoiets!
Maar ja ik heb toevallig een kind die het té spannend (eng) vindt en daar kunnen ze ook wel rekening mee houden dat er dan ouders zijn die daar iets van zeggen. En dat ze dan een reserve plan hebben om dat aan te bieden. In de zin van een ander programma misschien ik weet het ook niet.

@Rooike wrote:

Nou, afgelopen vrijdag heeft hij het dus wéér moeten kijken.

De meneer kwam naar me toe en zei dat Luuk dat zelf wilde maar daar kan ik me dus echt niets van voorstellen dat hij zelf aangaf het te willen kijken.



Ik heb volgende week een gesprek met de IB-er (stond al gepland maar voor andere zaken) en dan kaart ik het bij haar eens aan wat we hiermee kunnen gaan doen.



Ik ben ook helemaal niet ontevreden hoor over de school en de aanpak en het geschikte lesmateriaal e.d.


Ze gaan niet zomaar iets aan de kinderen aanbieden zonder dat daar goed naar gekeken is. Dat het nu toevallig is is wat ook spannend is, betekent niet dat het slecht is.


Ben ik met je eens hoor, het is ook niet slecht, integendeel zelfs.
Het kan juist heel spannend zijn zoiets!
Maar ja ik heb toevallig een kind die het té spannend (eng) vindt en daar kunnen ze ook wel rekening mee houden dat er dan ouders zijn die daar iets van zeggen. En dat ze dan een reserve plan hebben om dat aan te bieden. In de zin van een ander programma misschien ik weet het ook niet.


Heb je aan je zoontje gevraagd of hij zelf wilde kijken?
Kan zijn dat ondanks zijn angst ervoor hij het toch wilde zien (om erbij te horen, of omdat hij niet wilt missen wat de rest wel ziet, etc).

@mama van anne wrote:

Heb je aan je zoontje gevraagd of hij zelf wilde kijken?

Kan zijn dat ondanks zijn angst ervoor hij het toch wilde zien (om erbij te horen, of omdat hij niet wilt missen wat de rest wel ziet, etc).








Ja had het gevraagd.

Hij wilde zelf.

Nu vraagt hij iedere dag of hij het mag zien.

Misschien is hij over zn vrees heen?



Tjeetje dat zou wel fijn zijn natuurlijk alleen effe mee opletten hoe zijn angsten thuis zijn met naar de wc gaan en naar bed.

@Rooike wrote:

@mama van anne wrote:
Heb je aan je zoontje gevraagd of hij zelf wilde kijken?

Kan zijn dat ondanks zijn angst ervoor hij het toch wilde zien (om erbij te horen, of omdat hij niet wilt missen wat de rest wel ziet, etc).








Ja had het gevraagd.

Hij wilde zelf.

Nu vraagt hij iedere dag of hij het mag zien.

Misschien is hij over zn vrees heen?



Tjeetje dat zou wel fijn zijn natuurlijk alleen effe mee opletten hoe zijn angsten thuis zijn met naar de wc gaan en naar bed.




Nou, misschien is hij er idd overheen, dat zou mooi zijn. Ik denk wel dat elk kind een periode heeft dat het niet alleen naar boven durft enzo, maar als het naar aanleiding van zo n serie is zou ik ook mn twijfels hebben. Als hij het nu echt graag wilt zien is het goed denk ik. Misschien doordat hij een keus heeft gekregen heeft hij besloten toch te kijken, was de keus er ‘nog’ niet geweest…maar ja, wie weet…duimen voor jullie dat het goed gaat.