Ik maak me zorgen

Hoi,

Ons ventje is een slechte drinker, maar hij dronk toch elke keer 70cc flesvoeding op. Nu krijg ik er met pijn en moeite 50cc in, dit is toch veel te weinig?

Lars valt ook tijdens het voeden in slaap en ik heb dan de grootste moeite om hem wakker te krijgen.

Heeft iemand tips en kan iemand me vertellen of ik me zorgen moet maken?

Groetjes,

Judith

Hoi

misschien een speen met een groter gaatje proberen?

Dat was hier de juiste oplossing, hopelijk bij jullie ook!

Groetjes,

Heleen

Ons meisje dronk ook altijd heel weinig in de eerste weekjes dronk ze ook maar 50cc en toen ze een maand oud was dronk ze nog maar 70cc per fles ze kreeg toen 6 op een dag.

Ik zou eerst een speen met een groter gat proberen zoals Heleentje zegt maar misschien heeft hij hier genoeg aan.

Succes

Hoi.

Heeft hij veel(genoeg) plasluiers?

Dat is eigenlijk het belangrijkste.

Misschien moet hij te hard zuigen aan de speen waardoor hij snel weer moe is.

Dus wat de andere meiden al zeiden mischien een andere speen.

Maar soms vallen ze ook door de warmte in slaap.

Kietel hem onder zijn voetje om hem wakker te krijgen.

Leg een grote kussen tegen de armleuning van de bank leg hem daarop en voed hem dan eens zo.

Dan is het minder warm als tegen jou aan.

Ik legde het kussen altijd tegen de armleuning en een deel over mijn been heen.

ons meisje at toen op die leeftijd ook ineens minder.

wij hebben de difrax fles gehaald en die gaat het beste

Heb net even een stukje gekopieerd uit ons eigen topic…hopelijk vindt Judith het niet erg.

He meiden,

Lars ligt dus wel in het ziekenhuis. Hij krijgt nu via een sonde voeding toegediend. Hij was aan het uitdrogen, maar was gelukkig nog niet suf.

De oorzaak van het niet willen drinken was spruw. Niemand heeft dat herkent, ik ook niet, want kende het verschijnsel niet.

De spruw zit doorgaans op het tongetje van een baby, maar kan ook het hele maag/darmkanaal besmetten en dat is dus gebeurt bij Lars. Daarom wou hij niet drinken, alles deed pijn, zuigen en slikken. Daarom spuugde hij ook veel uit, want ook zijn maagje is besmet. Al met al zijn we er dus net op tijd bij geweest.

We komen net uit het ziekenhuis en het geeft ondanks alles toch een goed gevoel dat hij daar is. Ze weten wat ze moeten doen en hij is daar in goeie handen.

ik las het net bij de oktober mama’s

echt sneu dat het zo slecht ging met hem gelukkig waren ze er snel bij en is het niet nog erger geworden.

jammer dat ze hier niet schreef dat hij zoveel spuugde want dat is niet goed bij zo’n kleintje anders hadden we wel ander advies gegeven maar gelukkig word er nu goed op hem gelet.

@chantal!! wrote:

jammer dat ze hier niet schreef dat hij zoveel spuugde want dat is niet goed bij zo’n kleintje anders hadden we wel ander advies gegeven maar gelukkig word er nu goed op hem gelet.

Hoi hoi!

Dat komt omdat hij dat toen nog niet zoveel deed. Hij gaf wel een mondje terug, maar geen hele golven. Dat is pas sinds gisteren het geval.

Maar toch heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!

Enne Kers, geen probleem hoor, dat kopieren!

Groetjes,

Judith

:-* :-* :-*

Ik hoop dat hij gauw weer beter is

:hug:

Heel veel beterschap!

Groetjes,

Heleen

Sterkte en beterschap.

Hopelijk is hij snel weer thuis.

groetjes,

Linda

Heel veel beterschap gewenst. Toen ik het eerste berichtje las dacht ik eigenlijk gelijk aan spruw aangezien Nathalie dit ook heeft gehad en toen veel minder dronk. En nu blijkt het ook zo te zijn.

Geef de kleine maar een dikke :hug:

Marieke