Ik liet haar vallen...

Oooh, ik ben er nog shaky van. Lissa had geplast terwijl ze geen luier om had en ik wilde haar snel even douchen. Samen onder de douche (is ze niet gewend, ik ook niet, maar een heel bad vol laten lopen leek me wat te gortig), inzepen terwijl ze stond en ze vond het helemaal niks, die douchekop. Dus snel opgepakt om haar af te spoelen en ze glijdt zo weg. Eerst naar links, richting douchedeuren en ergens heb ik haar gegrepen waardoor ze de andere kant optuimelde en met haar hoofd tegen de muur aanknalde. Gelukkig raakte ze de kranen niet. Gelukkig begon ze gelijk te huilen. Maar oh god, ik raak dat gevoel niet kwijt dat ze wel heel erg ongelukkig had kunnen vallen. Dat het mijn schuld is dat ze haar hoofd zo zwaar stootte. Hoe gaan jullie hier mee om?

Jemig wat zal je geschrokken zijn!!!



Maar het gebeurt meer van ons hoor! En ze houden nog net zo van na een ongelukje… Ik heb mijn jongste van de tafel laten vallen, de oudste is (echt per ongeluk) door papa tegen de tafel geduwd (wel naar de eerste hulp) en beide zijn al eens van de trap gevallen, omdat we niet in de gaten hadden dat de deur naar de trap openstond!



Knuffel haar morgen een beetje extra! Maar ga jezelf niet te schuldig voelen, je maakte een keuze, die was goed! Neem een lekkere pot thee, dit maakt je niet tot een slechte moeder!!! Knuffel!

:hug: wat zul je geschrokken zijn!

maar denk dat je niet de eerste bent die zoiets gebeurd, al kan ik me je gevoel wel voorstellen…

heb eigenlijk geen tips hoe wij hiermee omgaan, omdat we daar gelukkig nog nooit mee te maken hebben gehad… :hug:

Wat een schrik he.



Maar ik zou niet te streng voor jezelf zijn. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Niet bedenken dat ze nog naarder heeft kunnen vallen maar bedenk je dat je blij moet zijn dat ze niet zo naar is gevallen.



Natuurlijk is schrik je en kan je jezelf wel voor je kop slaan, maar maak je het nu niet iets te groot voor jezelf?

Schrikken maar niet te streng zijn voor jezelf hoor!

Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal met spartelende kinderen.

Zo zou Maaike al eens zelf uit de cabine stappen op vakantie terwijl ze van mij moest wachten. En daardoor deed ze gek, gleed uit en kwam precies met haar vagina op de rand…

Dus allemaal bloed :cry: . Je denkt dan inderdaad van ‘ik had haar vast moeten houden’ ofzo maar je kunt ook gewoon niet alles voor zijn.

Het is goed gegaan moet je maar denken! :slight_smile:

Thanks. De ergste bibbers zijn voorbij en ik heb me ook bedacht dat ik niet de eerste zal zijn die dit overkomt. Maar als je kleintje zo’n pijn heeft en zo ligt te huilen in je armen… dat moment dat ze alle kanten opglibberde en ik echt zo schrok dat ze verkeerd terecht zou komen… bah. Het is de volgende dag, nieuwe ronden, nieuwe kansen. Gelukkig heeft ze geen hersenschudding, daar ben ik alweer erg blij om!

Ohh jee das echt schrikken…



Ik heb het vroeger eens gehad met het kindje van een vriendin. Zij was 18 toen ze beviel en die kleine sliep ik de weekenden dan geregeld bij mij.

Hij was 3 maand denk ik ong en samen onder de douch en toen ging hij kheel erg bewegen en toen schoot hij ook uit me handen.

Ohh weken lang heb ik me zo schuldig gevoelt terwijl idd zoals iedereen zegt dat dit soort dingen wel gebeuren.



Met veron durfde ik eerst niet eens onder de douch. Maar toch gedaan al was t alleen om de schrik een plekkie te geven.



Neem het jezelf niet te veel kwalijk hoor. Kan gebeuren :hug:

ohhhh wat zul je geschrokken zijn :hug:



ik heb een keer gehad dat ik op de bank lag met tygo op mijn buik

en dat ik inslaap ben gevallen en tygo in ene van me buik was gerold :shock:

ben me toen rot geschrokken en idd gelukkig huilde hij ook meteen

maar je hart zit in je keel

Oeh, wat zul je geschrokken zijn! Maar een kind is idd ook heel erg glibberig onder de douche! Zeker als ie ook nog tegenspartelt… Maar je hebt toch heel goed gehandeld?



Wel zou ik proberen zo snel mogelijk weer met haar te douchen, desnoods met papa erbij voor je gevoel, of het hem laten doen. Want je hebt kans dat ze het nu eng vind, en als ze ziet dat er eigelijk niks aan is, is ze het ook zo weer vergeten…

Nou, da’s het volgende punt dus. We zijn met Lissa eigenlijk altijd in bad gegaan. Haartjes wassen vindt ze niks, want dan krijgt ze water over haar gezicht, vandaar dat ze die douchekop ook niks vond. Vanavond was het baddertijd en ze wilde niet gaan zitten in het water. Nu heeft ze deze week heel veel gelopen voor het eerst, dus dat kan er ook nog mee te maken hebben (stilzitten wil ze niet, tenzij ze in de kinderstoel zit), maar hoe krijgen we haar over haar douchekop-/water-over-het-hoofd-angst heen? Gewoon maar doen, afleiden zoveel mogelijk en als de paniek toeslaat laten gillen? Geleidelijk mee laten kennismaken?



Oh heerlijk, het opvoeden is begonnen! :wink: :slight_smile:

@Carenza wrote:

Nou, da’s het volgende punt dus. We zijn met Lissa eigenlijk altijd in bad gegaan. Haartjes wassen vindt ze niks, want dan krijgt ze water over haar gezicht, vandaar dat ze die douchekop ook niks vond. Vanavond was het baddertijd en ze wilde niet gaan zitten in het water. Nu heeft ze deze week heel veel gelopen voor het eerst, dus dat kan er ook nog mee te maken hebben (stilzitten wil ze niet, tenzij ze in de kinderstoel zit), maar hoe krijgen we haar over haar douchekop-/water-over-het-hoofd-angst heen? Gewoon maar doen, afleiden zoveel mogelijk en als de paniek toeslaat laten gillen? Geleidelijk mee laten kennismaken?



Oh heerlijk, het opvoeden is begonnen! :wink: :slight_smile:




Hahaha ja dat opvoeden pfff

Hier moet hij gewoon zitten onder de douch ik zet hem echt 10000 keer neer in 5 a 10 min maar nu begint hij het langzaam te snappen eindelijk :wink:

Ik doe als ik zijn haartjes heb gewassen idd gewoon de douchkop eroverheen hoor. Anders maak ik drama met hem eronder zetten enz enz en met de kop erop is het in 3 sec klaar.



succes :thumbup:

De oudste maakte er ook altijd een probleem van, maar die liet ik gewoon alleen staan onder de douche, en dan hield ik de douchekop vast. De straal kwam dus niet verder dan zijn hals/nek, en zijn gezicht deed ik met mijn handen. Daarna geleerd dat hij zijn hoofd achterover moet doen met haren wassen, dus dat is ook geen probleem meer.



De jongste heeft er nooit eepunt van gemaakt (gelukkig)!

@Carenza wrote:

Oooh, ik ben er nog shaky van. Lissa had geplast terwijl ze geen luier om had en ik wilde haar snel even douchen. Samen onder de douche (is ze niet gewend, ik ook niet, maar een heel bad vol laten lopen leek me wat te gortig), inzepen terwijl ze stond en ze vond het helemaal niks, die douchekop. Dus snel opgepakt om haar af te spoelen en ze glijdt zo weg. Eerst naar links, richting douchedeuren en ergens heb ik haar gegrepen waardoor ze de andere kant optuimelde en met haar hoofd tegen de muur aanknalde. Gelukkig raakte ze de kranen niet. Gelukkig begon ze gelijk te huilen. Maar oh god, ik raak dat gevoel niet kwijt dat ze wel heel erg ongelukkig had kunnen vallen. Dat het mijn schuld is dat ze haar hoofd zo zwaar stootte. Hoe gaan jullie hier mee om?




Oh ja wat zal je geschrokken zijn meid…

maar het overkomen meer moeders hoor!

ik heb met mijn dochter ook eens gehad dat ik haar aan het verschonen was op de bank… ik draai mn hoofd 3 sec om, om de luier weg te leggen en hops daar lags ze… gelukkig lagen er kussens op de grond en moest ze ervan lachen… ze dacht zeker dat het een leuk spelletje was haha…

Maar kan me heel goed de schrik en het schuldgevoel voorstellen…



Ik zet esmee vaak onder de douche in zo’n stoeltje…

misschien een idee? kunnen ze niet wegglippen en zelf heb je de handen ook vrij…

Ik heb begin februari ryan van de commode aflaten vallen. Wilde iets onderuit de commode pakken er draaide iets weg (omdat ik extra moet opletten met mn knieen op een bepaalde manier draaien) Maar in die periode was die zo bezig met niet-stil-liggen op de commode dus hij is der vanaf geklettert. Voelde me zoo schuldig had de tranen in mn ogen maar buiten dat en een blauwe plek bij R. Was er daarna niets meer aan de hand.



Over dat douchen…Met babyzwemmen doen we: met je eigen hand water ‘pakken’ en over het hoofdje van de kleine heen zodat ze druppels door het gezicht en over het hoofd krijgen. (ryan vind dit niet meer leuk aangezien hij toch gewend is te douchen) En dan steeds uitbreiden…Je kan het dan ook gaan doen met bijv. een bakje.



succes :shifty:

Jeetje, dat is zeker schrikken! Maar inderdaad, dat soort dingen overkomt meer ouders. Vorige week is Mirthe van de trap gevallen, ze had gelukkig helemaal niks! Maar ik ben wel gillend naar beneden gerend, zo schrok ik. Traphekje zat niet strak genoeg, en eígenlijk wist ik dat, maar ja hoe gaan die dingen hè? Je denkt elke keer ‘moet ik snel wat aan doen’, maar doet het niet. Diezelfde avond nog heb ik 'm weer strak gezet (hoe zat dat ook alweer met dat kalf en die put? :oops: ).



Wat bad betreft: beide kinderen hebben vanaf dat ze in het grote bad konden, in een badring (soort stoeltje) gezeten, ideaal! Mirthe zit er nu nog in. En ook zij heeft van die periodes gehad dat ze geen haartjes wilde wassen. Toch elke keer snel en voorzichtig gedaan en nu gaat het weer prima. Ze doet nu zelfs d’r grote broer na en doet dus d’r hoofd netjes achterover :inlove: .

Ik begin een beetje genoeg te krijgen van mijn buikje en zou best een paar kilo af willen vallen.



Als je wilt afvallen, welke oefeningen kan je dan het beste doen ?