Wie van jullie heeft de ‘Ik leer lezen’-koffer van Jumbo? Adviesleeftijd is 5-6 jaar, maar ik zit hier met een jongetje van bijna 4 dat een dringende behoefte heeft aan uitdaging dus ik zoek wat educatieve spellen voor hem. Hij kan al een beetje lezen en letters schrijven, maar ik vraag me af of dit wel leuk genoeg is, als je bijna 4 bent.
Iemand ervaring mee?
Mijn zoon heeft dit koffertje gekregen op zijn derde verjaardag. Hij heeft er altijd fijn meegespeeld. Nu nog steeds. In het begin samen met mij of met papa, Maar al snel lukte hem dit alleen… Dit is ook veel beter dan op deze leeftijd al beginnen met schrijven. Dus als hij echt behoefte heeft aan leren lezen, schrijven en het bezig zijn met letters, is dit ideaal…
Mij leek het ook erg leuk voor onze dochter.
Ik twijfelde erg tussen ‘ik leer lezen’ en ‘ik leer schrijven’.
Denk dat ik toch maar eerst de lezen-versie koop…
wij kregen dit voor onze 2e en die vond en vindt het dus niks… maar die heeft zichzelf met boekjes etc leren lezen. Of tenminste… hoe dat nou precies gaat in het hoofd van zo’n kind weet ik niet .
Die was wel ontzettend met letters en lezen etc bezig, maar vond die koffer niet leuk.
Nummer 3 vindt het nu wel erg leuk met zijn net 3 jaar, maar speelt er nog niet echt mee zoals het ‘hoort’.
Ik heb het koffertje indertijd gevonden bij de kringloop met het idee van: leuk voor straks (ze was toen net 3 denk ik), maar ze ging er meteen mee aan de gang. Gewoon lekker met de lettertjes puzzelen en dat werd vanzelf letters herkennen. Dus ik denk: doen. Zeker als hij een uitdaging zoekt.