Ik ging vanmorgen Tycho naar de creche brengen en toen zag ik het al.
Er hingen allemaal plastic zakjes aan de kapstokken.
Er is dus bij een jongetje op de groep van Tycho luizen gevonden.
Vandaar dat nu alle jassen in een plastic zakken moeten enzo.
Het is vorige week al geconstateerd, en verder is het nog bij niemand anders gevonden. Ze kijken op de creche ook iedereen elke dag na.
Maar ik kreeg gelijk jeuk bij het idee.
Waar moet ik op letten als hij straks weer thuis komt?
Natuurlijk even zijn haartjes nakijken, maar wat nog meer.
Ik heb echt nog nooit luizen meegemaakt.
Luizen komen vooral op schoon haar. Dus dat jochie is iig niet vies.
Je hebt een blonde zoon, dus als je zwarte beestjes ziet lopen weet je het.
En als hij luizen heeft, rooike even pb-en want die heeft een huis-tuin en keukentip…
Lekker gel in zijn haar doen,vinden ze vies :thumbup:
Jas idd in een zak en thuis gewoon uit voorzorg ook doen,scheelt een hoop gedoe met wassen als hij het wel krijgt.
Meestal is het op de creche allemaal voorzorg hoor,alleen maar goed dat scheelt verspreiding
Ik was al blij dat ik hem gisteravond niet in bad had gedaan, hihi.
Ja, dat wassen van alles, bij het idee alleen al wordt ik al moe.
Wat een toestand zeg, nu maar hopen, dat ik vanavond niets bij hem vind.
Mijn moeder deed bij mij altijd nenuco in mijn haar en ik deed dit ook bij mijn dochters en nu bij Benito.
Luizen schijnen het niet lekker te vinden want als andere er last van hebben zijn/waren mijn kids luizenvrij.
Baad het niet dan schaad het ook niet toch
Tycho heeft ook vaak Nenuco in zijn haar.
Vandaar dat ik toen hij thuis kwam ook niets heb gevonden, gelukkig.
Donderdag gaat Tycho pas weer naar de creche, dus ik hoop dat ze dan helemaal weg zijn.
@maria33 wrote:
Mijn moeder deed bij mij altijd nenuco in mijn haar en ik deed dit ook bij mijn dochters en nu bij Benito.
Luizen schijnen het niet lekker te vinden want als andere er last van hebben zijn/waren mijn kids luizenvrij.
Baad het niet dan schaad het ook niet toch
Wat is Nenuco?
Heb al gegoogeld maar kwam er niet uit.
Wij gebruiken altijd tea tree oil, maar dat werkt niet zo goed meer als in het begin.
Ik heb de pech dat mijn dochter erg bevattelijk is voor die krengen dus zij brengt ze meerdere keren per jaar mee naar huis.
Op school hebben alle kinderen een luizenzak voor hun jassen.
Zou blij zij als ze wat groter zijn dan hebben ze er minder last van.
gewoon dagelijks controleren… bij de kids op school hebben ze er ook regelmatig last van. Heb me geinformeerd bij apotheek en huisdokter. Er is preventief niets dat helpt. Dagelijks controleren, en vanaf het moment dat je 1 neet vind de behandeling starten. Sommige kinderen zijn er vatbaar voor, anderen weer niet…
Nenuco Agua de Colonia
ff google en dan op spanjewinkel.nl kun je ze bestellen
Komt uit Spanje,de DA verkoopt het ook volgens mij en de betere babywinkels.
@maria33 wrote:
Nenuco Agua de Colonia
ff google en dan op spanjewinkel.nl kun je ze bestellen
Komt uit Spanje,de DA verkoopt het ook volgens mij en de betere babywinkels.
Ik vind het ook zo lekker ruiken. Ik laat altijd ieder jaar iemand die naar Spanje gaat op vakantie een grote fles voor mij meenemen.
Nou Tycho ruikt vandaag weer heerlijk naar Nenuco, want het is weer creche dag. Vanavond weer grondige inspectie.