Kom ik net thuis, schijnt er een “klein ongelukje” gebeurd te zijn op het KDV…
Tim is gebeten door een jongetje van 4! :evil:
In zijn neus, de tanden staan nog in zijn neusvleugeltjes. Het is helemaal paars, dus het kindje heeft behoorlijk gebeten.
En weet je hoe ze reageerden???
Tja, Tim vond het niet zo leuk! :shock:
HALLO, DAT LIJKT ME NIET NEE!!! :wall: :wall: :wall:
Hubbie was te verbouwereerd om te reageren, maar ik ga dus morgen even bellen he.
Oeh, wat ben ik kwaad zeg!
Ik snap best dat ze niet alles kunnen tegenhouden, maar Tim is verdorie net 6 maandjes oud!
Moest even mijn verhaal kwijt… :shifty:
Wat doen kinderen van 4 bij baby’s op de groep?? En hoe kan dat kind dan in hemelsnaam jouw kind bijten :think: :think: ? Ik vind het ook niet normaal en zou er zeker werk van maken. :snooty:
Auw wat zielig voor zo’n klein ventje! :hug:
:-* op z’n neusje!
jeetje is te gek voor woorden,kleintje van 6mnd hoort niet zonder toezicht bij oudere kinderen te zijn.
zielig hoor zo’n kleintje sterkte met hem
en inderdaad het er niet bij laten zitten.
Aaaa gossie arme ventje.
Vind de opmrking van de leidsters ook erg koud.
Zou het er zeker niet bij laten zitten…sterkte
@ICL wrote:
Wat doen kinderen van 4 bij baby’s op de groep?? En hoe kan dat kind dan in hemelsnaam jouw kind bijten :think: :think: ? Ik vind het ook niet normaal en zou er zeker werk van maken. :snooty:
Verticale groep??
Wat sneu zeg, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent!
Maar, ik ben het niet eens met de reacties die ik hier lees dat een kind van 4 niet bij een kind van 6 maanden in de buurt mag komen. Ik weet niet hoe jullie kdv werkt, maar die van Laura heeft een open deuren beleid, wat betekent dat de kinderen van de ene naar de andere groep kunnen lopen. En juist de oudere kinderen vinden die kleintjes vaak heel interessant.
Ook zijn er vertikale groepen met kinderen van alle leeftijden bij elkaar (Laura zit nu sinds kort in zo’n groep, zij is de oudste, maar er zijn dus ook baby’s van 4 maanden).
Dus dat zoiets kan gebeuren vind ik eigenlijk niet zo raar.
Wel heel zielig hoor, daar niet van, maar het lijkt me zo moeilijk om te voorkomen.
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat ze elkaar bijten, maar ja, je kunt als leidster toch niet alle kinderen tegelijk in de gaten houden, en zoiets gebeurt natuurlijk in een fractie van een seconde.
Ik zou wel even navragen of dat bewuste kindje vaker agressief is of andere kinderen heeft gebeten, want als dat zo is, vind ik wel dat ze dat specifieke kind wat beter in de gaten moeten houden.
Maar als het een keer een incident is, dan kan het kdv daar misschien niet zoveel aan doen.
Ze hadden overigens wel wat meer begrip mogen tonen naar jullie toe vind ik.
Ja, hier hebben ze een verticale groep…
Ik snap ook best dat ze echt niet alles tegen kunnen houden, dat verwacht ik ook zeker niet. ( Hoewel ik het heel graag zou willen, want dit is voor het eerst dat iemand Tim bewust pijn heeft gedaan, en wat een &***& gevoel is dat zeg )
Vind alleen dat de leidster zo kil heeft gereageerd.
Tim heeft verdorie de tanden nog in zijn neus staan, en zij doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ik ga dus morgen wel even bellen en vragen wat er nou is gebeurd. :think:
Jee ik lees dit nu pas :shock: :hug: arme tim net 6 maandjes oud en al gebeten in zijn neusje :hug:
Heb je al gevraagt hoe dit heeft kunnen gebeuren ? ook voor jou :hug:
Is het niet ingedeeld qua leeftijd dan op een kdv ? :think:
Mejis ; opendeuren beleid? wat moet ik me daarbij voorstellen, dat alles door elkaar loopt ?
Mijn kindje gaat niet naar een kdv vandaar dat ik het niet weet
Ik zou ook woest zijn hoor :oops:
gr melanie
Mejis ; opendeuren beleid? wat moet ik me daarbij voorstellen, dat alles door elkaar loopt ?
Ja, zoiets ja.
Je brengt en haalt je kind op de eigen groep, en daar brengen ze ook ongeveer de helft van de tijd door, daar eten en slapen ze (er is bij dit kdv een babygroep, een peutergroep en een vertikale groep).
Maar een aantal uren per dag zetten ze alle deuren open (bij mooi weer naar buiten toe, en bij slecht weer naar binnen toe, naar de centrale hal), en dan kunnen de kinderen (degenen die al kunnen kruipen of lopen) dus zelf naar een andere groep toelopen als ze dat willen, of samen in de hal gaan spelen.
Zo hoorden we van de leidsters dat Laura regelmatig op bezoek ging bij de babygroep, want ze vond de baby's zo lief, en ze hadden daar een leuke poppenhoek om te spelen.
Andersom kwamen veel andere kindertjes weer naar Laura's groep toe, want die hadden juist een mooi keukentje om te spelen.
Maarre, beetje meer on-topic: hoe gaat het nu met Tim? En met zijn mama? Alweer over de ergste schrik heen?
Oh wat sneu voor je ventje zeg ik zou zeker even bellen jah, zou wel ff een uitleg willen van hoe het gebeurt is enzo… sterkte met je ventje :hug:
Hier op het kdv ook een open deuren beleid, ze hebben elk een eigen groep maar de deuren staan gewoon open. Yeline gaat dus ook heel vaak na de babygroep omdat ze dat geweldig vind :inlove:
Ja, het gaat weer een beetje met me… :shifty:
Was gewoon zo ontzettend boos. :oops:
Ik heb gisteren gebeld, en even een duidelijke uitleg gevraagd. Meteen aangegeven dat ik best begrijp dat niet alles kan worden gezien, maar dat als er een bijtertje in de groep zit ( jongetje bijt blijkbaar regelmatig… :roll: ) ik wil dat ze Tim dan beter in de gaten houden.
De tanden staan er nu nog steeds in! Hij heeft dus echt heel hard gebeten. :evil:
Ook gezegd dat ik de reactie van de leidster erg kil vond, en dat zou worden doorgespeeld. :thumbup:
Dank jullie wel voor de lieve reacties!!! :-* :-* :-*
Dit soort dingen gebeurd nou zo vaak he.