"Ik hoef niet te slapen"

Kim, :-*

Hoe zijn je ervaringen tot nu toe met de mannen samen op één kamer?

Hey meiden,

Zit er een (klein beetje) doorheen wbt Jart.

Al zo’n tijd wordt ons leventje door dit mannetje bepaald.

Niet alleen door het niet slapen gaan, maar zijn hele gedrag. gehuil en uitspattingen.

Alle dagen moet ik na denken, hoe gaan we het doen, hoe kan ik dat zo aanpakken dat hij er geen last van heeft en hij het beste met ons mee werkt.

Hij heeft zo’n eigen en sterke wil.

Maar soms zijn er momenten op een dag dat hij gewoon geen “keuze” heeft en mee moet werken.

oa. het naar en van school van zijn broer.

Ieder keer is weer anders hoe hij reageert. Terwijl wij gewoon ons vaste ritme daarin hebben.

Maar regelmatig zit ik met het zweet op mijn bovenlip in de auto van of naar school.

Wij worden steeds radelozer!

Het doet me zo’n verdriet!

Terwijl het zo’n geweldig mannetje is.

We hebben ze nu met zijn 2en op 1 kamer, maar ook dit lijkt niet te werken.

De 2de avond Tijs eerst naar bed, want die maakt er nooit een probleem van, slaapt altijd meteen.

Jart daarna…ging wel liggen maar na 10 min stond alweer op de overloop. “Ik hoef niet te slapen” “Jart is echt niet moe, echt niet (GAAP)”

Gisteren was het echt drama…

Moe bij opa en oma vandaan vrijdag is opa en omadag, aan tafel begon hij al.

Niks is meer goed, gillen huilen, schreeuwen, boos.

Toen heb ik hem op gepakt mee naar boven, pyama aan, tanden gepoetst en in bed (op T zijn kamer)

Hij heeft een half uur aan een stuk hysterisch gekrijst!

Terwijl ik naast zijn bedje stond, neem van mij aan het was zooooo moeilijk en mijn moederhart brak als je kind zo huilt en zo naar zijn bedje moet.

(Terwijl je bed zo fijn kan zijn)

Uit eindelijk is hij in slaap gevallen.

Het enige wat wel lijkt te helpen…

Dit advies had ik ook weer via iemand van hier, zij had dit advies weer van de ka.

(En iedereen zal er zijn eigen mening over hebben, maar toch)

Daarom doen we het ook zo af en toe.

Een melatonine tabletje.

10 min na iname, valt hij als een blok bij mij op schoot in slaap en kunnen we hem zo in zijn eigen bedje leggen.

En als hij dan weer een paar dagen goed geslapen heeft, en zo af en toe eens een klein tukkie doet op de bank of jaja, nog in de wandelwagen.

Is het zo’n lekker ventje!!! :inlove:

Op het kdv slaapt hij wel, daar moeten ze hem wakker maken om 15 uur.

Zijn leidster gaf wel aan dat hij de laatste tijd erg moe overkomt, loopt veel met zijn duim in zijn mond.

Wil het liefste lekker op schoot.

Dat wil hij bij mij ook, we doen dat ook wel regelmatig, maar heb daar niet de hele dag de tijd voor helaas.

Kus Moon

Wat gek dat hij op het kdv wél slaapt.

Wat zou dat toch kunnen zijn he?? :think:

Je vraagt je dan toch af wat daar het verschil is dat het verschil maakt… :think: Ofwel; er zijn heel veel verschillen tussen thuis en kdv, maar welk van die verschillen maakt nu dat hij daar wel slaapt en thuis niet?

Verder komt het op mij over of hij sterk overprikkeld is.

Ik raad je aan eens in de richting van hoogsensitieve kinderen te zoeken.

Weet je dat er ook een instituut bestaat dat informatie geeft over hoogsensitieve kinderen? Dat is de LIHSK (Landelijk Instituut Hoog Sensitieve Kinderen) met een gelijknamige website…

Daar staat behoorlijk wat informatie op (en er zijn ook brochures te bestellen) waar je misschien veel aan kan hebben.

Eindelijk eens even een positief berichtje van mijn kant!!!

Hij slaapt!!

En wel in zijn bed!!

Ook gaat het naar bed brangen al 2 avonden onzettend goed.

We brengen eerst de oudste en na 15 gaat Jart naar bed.

En jaja, al 2 avonden zonder drama.

Vanmorgen moesten we ze allebei zelf wakker maken!!!

Ik ben blij en opgelucht!

Kus Moon

@gerda wrote:

hey lieverd, ik ga je pb sturen !!!

heb mss een tip voor je…

liefs

Gerda

eh, misschien is het handig om die tip gewoon hier te plaatsen, zodat andere dames die hier ook last van hebben, jouw tip ook kunnen lezen? :wink:

Hier trouwens een peuter, die 's middags makkelijk 2,5 uur slaapt, momenteel 's avonds om 19.00 uur naar bed gaat (vorige maand nog half uurtje later), en nu 's ochtends steeds om kwart voor 7 a 7 uur wakker is. Terwijl dat vorige maand nog 8 uur was :wall:

@monkey wrote:

Eindelijk eens even een positief berichtje van mijn kant!!!

Hij slaapt!!

En wel in zijn bed!!

Ook gaat het naar bed brangen al 2 avonden onzettend goed.

We brengen eerst de oudste en na 15 gaat Jart naar bed.

En jaja, al 2 avonden zonder drama.

Vanmorgen moesten we ze allebei zelf wakker maken!!!

Ik ben blij en opgelucht!

Kus Moon

wat fijn trouwens dat Jart nu wel gewoon lekker naar bed gaat, hopelijk blijft dat zo :pray:

We hebben toch even te vroeg gejuiched, helaas.

Het is ruim een week goed gegaan.

Ook daarna was het weer een drama om hem in het bed te krijgen en te blijven.

Met als gevolg dat hij zijn broer wakker hield.

Dus er voor gekozen ze weer uit elkaar te halen omdat de oudste wel zijn slaap nodig heeft.

Dus helaas weer terug bij af…

Kus Moon

he balen zeg… :hug:

Monkey hoe gaat het nu? Casper heeft ook best moeite met het naar bed gaan de laatste tijd. Ledikant hebben we al vervangen door een grote jongensbed. Dat ging welgeteld 1 nacht prima. :silenced: Nu is de avond ong zo; vast ritueel, schone luier, pyama, tandenpoetsen, verhaaltje met mama samen in bed. En dan begint het drama. Neeeee wil niet slapen, spelen, grond alle smoesjes uit het grote peuterboek komen eraan te pas. Het enige wat ik kon bedenken was consequent zijn, bij hem blijven, in bed houden, zeggen dat hij niet moet slapen maar wel onder de dekens blijven. Uiteindelijk werkt er maar 1 ding en dat is dat ik letterlijk naast hem blijf liggen tot hij slaapt. Hij heeft echt nooit moeite gehad met zelf inslapen (zonder mij erbij bedoel ik dan wel regelmatig dat hij dus zelf in bed bleef spelen tot hij zo moe was dat hij niet anders kon dan slapen) maar nu moet ik er echt bij blijven.

Hij zit sowieso in een eenkennige fase nu hij is begonnen aan de PSZ dus ik vermoed dat die beide dingen bijdragen ook aan het niet zelf kunnen inslapen (mss bang dat ik weg ga of zo?). Terwijl hij echt weet dat ik niet weg ga want hij zegt zelf ook al; papa koffie maken? Maw ja papa heeft koffie gezet en papa en mama drinken een kopje koffie en gaan dan ook slapen. :think:

Nu ja ik ben dus wel nieuwsgierig of je met J.art vooruitgang ziet en of het idd iets van een fase (langdurige vermoeiende) is of dat er meer meespeelt? Ik hoop dat het bij jullie iig ondertussen wat beter gaat.

Hey,

Rhi, Helaas nog niet veel verbetering.

Wel hebben we een vrouw laten komen die zijn kamertje heeft bekeken.

Ook heeft zij een “derek ogilvie” sessie met hem gedaan en we zijn een stuk wijzer geworden.

Wat mijn vermoeden al deed, is dus waar.

J.art ziet “spookies” en deze zijn vooral aanwezig op zijn kamer.

Ik zal mijn verhaal even kopieren naar hier.

Hey meiden,

Poeh, best een middagje wat veel energie heeft gekost.
Niet alleen bij Jart maar ook bij mama.
Toen ze met hem bezig was, om zijn aura uit te strijken...voelde ik het bij mij ook overal warm worden en tintelen.
Jart liet de behandeling heel gelaten over zich heen komen, vond het helemaal niet eng of raar.
Hij zat heerlijk met zijn duim in zijn mond.

Maar vanmiddag werd mijn vermoeden dus dan ook zeer bevestigd.
Jart ziet en voelt heel veel om zich heen.
Het is heel druk in zijn hoofd.
Dit vroeg ze ook heel duidelijk aan hem.
Jart is het druk in je hoofd?
En daar gaf hij meteen antwoord op JA!
Jart is moe...moet van het vechten tegen die energie.
Hij is bang en schteeuwd van binnen om hulp, voelt zich niet begrepen.

Beneden bij papa en mama zijn het "veilige spookjes", maar op zijn kamer is het erg zwart.
Veel te druk dus, veel aanwezige energie.
Met name van 3 kindjes(ws onze 3 ), waarvan 1 heel sterk van een klein jongetje.
(Jart had het daar ook zelf steeds over...."Er zit een kindje op mijn kamer en die schreeuwt naar mij)
En vandaag hebben we dan ook samen met jart en die Mw. de kindjes weg gestuurd naar zolder.
We moesten zijn bed anders zetten en een dromenvanger kopen.
Ook moeten papa en mama, onze 3 een ander plekje geven.
Over 2 weken komt ze weer.

Het klinkt misschien allemaal een beestje zweverig, maar voor ons wel een hoop puzzelstukjes in elkaar

Het inslapen doet hij nog steeds beneden op schoot, maar het doorslapen gaat wel beter. :dance:
Van de week zei hij tegen oma..."
"Oma als ik zo doe (schudden met zijn hoofd) en ik kijk naar mama, heeft mama een regenboog.
a.s Woensdag komt die dame weer, ben benieuwd.

Kus Moon

Zooo indrukwekkend wat je hebt meegemaakt en eigenlijk nog meemaakt. Vooral natuurlijk voor J.art. :hug: Had ze trouwens ook nog tips voor jullie om een ‘plekje te vinden’ voor de 3 kids? Hopelijk helpt dit al een stukje en voelt J.art zich ook meer begrepen. Fijn dat iig het doorslapen al goed gaat dat helpt een stukje in de zin van wat meer uitgerust zijn. Gisteren hadden we hier een redelijk goeie nacht, maar ja het telt niet echt want hij is in de auto op weg naar huis in slaap gevallen en dus niet zelf in zijn bed. Vanavond eens zien hoe het gaat. Heb zelf iig niet het idee dat er ‘iets’ is in zijn kamertje wat hem stoort of zo want hij speelt er bv ook erg graag. Denk dat als het aan zijn kamertje zou liggen dat hij er ook niet zo graag zou spelen. :think:

Ja, idd wel heftig.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar woensdag en hoe nu verder?

Moeten we hem gaan afsluiten of juist niet.

Hij is nog zo jong om hier mee “opgescheept” te zitten.

En het is ook wel belastend voor hem nu.

J.art speelt dus ook niet graag op zijn kamer.

Hij gaat hier ook niet zelf de trap naar beneden, terwijl hij dat bij de buren wel doet.

En voor Casper, ik denk dat je het juist heel goed doet.

Idd een vast ritueel en hem vertrouwen geven bij het naar bed gaan.

En even doorzetten.

Ik weet het, het is zooo moeilijk.

Kus Moon

Ja wat je al zegt soms denk je echt wat doe ik? Zoveel verdriet, al denk ik ook dat het natuurlijk wel ‘het’ moment van de dag is dat spanningen eruit komen. Wij verwerken ook alles in onze dromen dus dat zal voor kids wel niet veel anders zijn.

Als het goed is kun je J. art er ook voor het slapen gaan voor ‘afsluiten’ was iets met het visualiseren van een soort glazen koepeltje om hem heen, maar daar zul je woensdag ook wel naar vragen en hopelijk ook antwoord op krijgen. En bergkristal zou geloof ik ook kunnen helpen. :think: Verder weet ik er eigenlijk (gelukkig?) niets van.

Hahaha kindlief is nu boven in de gloria aan het zingen dat klinkt reuze schattig. :inlove: Zo maar weer halen want had even de was gevouwen en de droger weer aangezet straks even boodschappen doen en dan begint morgen de ‘drukte’ weer voor hem met de PSZ.