ik heb stress

ik moet over een week weer beginnen met werken en ik zie erg op tegen het kolven…en eigenlijk gewoon alles.

Corné drinkt nog niet regelmatige tijden en soms ook nog niet na 3uur pas,dus soms wel om de 2uur.

Overdag zit er een redelijk ritme in maar s’avonds is het een drama…de ene keer wil hij maar 1keer maar de andere keer hangt hij de hele avond aan de borst.

ik werk avonddiensten dus dat gaat nog wat worden.Ze zullen van 0930 tot 1730 op het kdv zijn.

Ik wil het liefst een ritme gaan aanwennen maar als hij niet meer wil,wil hij niet meer,gaat dan alleen maar spugen en moeilijk slapen maar ik ben bang dat hij straks te weinig binnen krijgt.

Ik ben zelf pas om 23.30uur weer thuis dus hij moet er echt aan wennen dat ie niet de hele avond kan drinken.

Ik wil graag ervaringen en tips vragen aan jullie want ik ben momenteel zo gestresst ervan,ik lig te malen in bed snachts,zie het echt niet meer zitten met de bv,raak geirriteerd enz enz,ben in staat er mee te stoppen,gewoon omdat het makkelijker lijkt om kv te geven.

sorry voor mijn klaagzang maar ik zit er echt mee.

groetjes schaapie

Schaapie allereerst natuurlijk :hug: :hug:

Probeer het een beetje los te laten en te accepteren: zelfs met een soepel lopende borstvoeding en een geweldige baan is het niet leuk en hartstikke moeilijk om weer aan het werk te gaan. :hug:

Door het piekeren kan je bv ook teruglopen. En ik merk altijd bij mezelf, dat je soms enorme problemen maakt in je hoofd, terwijl het misschien in werkelijkheid meevalt :oops: . Jullie zullen allebei aan de nieuwe situatie moeten wennen.

Zit je echt vast aan de avonddiensten? Hoeveel zijn het er per week? Kun je misschien met je werkgever overleggen dat je ze langzaam opbouwt? :think:

In een ritme dwingen helpt inderdaad niet, hoe graag je dat ook wilt. Je kunt het alleen stimuleren maar als hij niet wil , houdt het op. Het KDV is waarschijnlijk wel gewend aan jonge bv-kindjes die nog geen ritme hebben. Heb je al een voorraadje gemaakt? Kunnen ze kv geven als Corné toch nog meer wil?

Ik neem dat hij 's avonds bij papa is? Misschien wil hij hem in een draagzak doen, dan heeft hij in ieder geval wel lekker lichamelijk contact.

Maar goed, even diep ademhalen, rustig proberen te blijven, dit is gewoon geen gemakkelijke tijd.

ik heb genoeg voorraad om 6dagen helemaal weg te zijn,ik heb gespaard :mrgreen:

hij komt bij mijn schoonzusje in de groep en dat zit allemaal wel goed en ook het werk heb ik wel zin in,ben er wel aan toe.

ik werk 3dagen in de week.

tis gewoon het idee dat hij daar ook zo moeilijk drinkt en boert enz.

daarbij komt dan het kolven,ik moet 5-6keer kolven als ik het op gang wil houden want zovaak drinkt hij nog tussen 9en2100uur,daarna gaat hij voor de nacht.

ik zie dat gewoon niet zo zitten,1of2keer oke maar niet zovaak.

ik zit helaas vast aan de avonddiensten omdat ik smorgens de jongens weg moet brengen.

ik geef 5voedingen bv en 1of2kv voedingen mee zodat er zeker genoeg is.

ik ben bang dat ik door te weinig kolven straks niks meer heb en zit er gewoon sterk aan te denken om 2voedingen gewoon te stoppen en te vervangen voor kv.

maar ik weet niet hoe en waar ik goed aan doe…ik ben mezelf gek aan het maken…

groetjes schaapie

Toen ik ging werken, merkte ik dat de kinderen minder dronken dan aan de borst. Sven hing 's avonds ook vaak aan de borst, maar als ik ging werken haalde hij dat in als ik thuis kwam. Dan liet ik hem lekker drinken zodat hij met een volle buik de nacht in ging. Ik werkte toen 2 avonden. Misschien moet je het gewoon op je af laten komen en kijken hoe het gaat. Lukt het wel met kolven, prima, lukt het niet kan je altijd nog overstappen. Succes!

Als je dat doet bouw je (langzaam aan ) de bv af, dus ik zou dat zeker niet gaan doen.

Ik denk eigenlijk dat het allemaal best goed zal gaan. Als ik het zo lees doet je kleintje het lekker toch, rommelige avonden/weinig ritme hoort er gewoon bij. Hij is nog zo klein!

ik kan me wel erg goed voorstellen dat je geen zin hebt om zo vaak te kolven, maar kan je ze niet later wegbrengen dan? Van 9-23u niet bij je kleintje is wel heel erg lang (en niet nodig lijkt me, ik ga er vanuit dat een avonddienst ook gewoon 8u is).

Kindjes zijn heel flexibel vaak he, wie weet vindt hij het ritme op het kdv prima.

ikzou even uitzoeken of je echt avond diensten meot gaan draaien. Volgens mij zijn daar wel regelingen voor als je net bevallen bent en bv geeft…

Anders mag je 1/4 van je werktijd kolven dus dat zou ik lekker doen :thumbup:

Best wel herkenbaar… ons meisje dronk als ze thuis was overdag om de 2 uur. Nou ik zag er zo tegenop want hoe ging ik dat doen. En straks dronk ze niet genoeg… uiteindelijk teert ze op het kdv op 2 flessen van 150cc (ze begon met 100cc). En ze hoeft ook echt niet meer. Wel is het zo dat zodra we thuis zijn ze direct aan de borst wil. Nou ja prima toch.

Wat betreft het clustergedrag in de avond, ik zou dat ook spannend vinden maar als je kindje doorheeft dat je er toch echt niet bent die misschien ook wel wacht totdat jij thuis komt? En dan een keer extra komt in de nacht?

En kv tsja is dat de oplossing? Als het gedrag in de avond echt clusteren is dan is het niet alleen honger naar melk maar ook gewoon mamahonger denk ik. En door kv te geven verandert dat denk ik niet.

Oh ja en over het kolven. Ik heb overdag mijn kindje vaker aan de borst dan dat ik kolf. Ik kolf 2x per dag en daar kolf ik dan net 2 voedingen voor het kdv mee. En omdat het maar 2 dagen zijn red ik het prima met mijn productie op pijl te houden. De andere 5 dagen hangt ze toch minimaal 8x per dag aan de borst :slight_smile:

Wat dat betreft regelt het zichzelf allemaal wel weer hier.

Hopelijk kun je er wat rust in vinden. Ik kan me deze onzekerheden allemaal heel goed voorstellen. Het is gewoon hartstikke lastig :frowning:

ik zit eraan te denken om corné smorgens nog thuis te houden,dan kan ik hem nog 2voedingen thuis geven en hoef ik idd maar 1of2x te kolven.

word dan wel verwarrend voor de oudste die wel al smorgens gaat maar dat zien we dan wel.

ik benbenieuwd wat betreft het clusteren want hij doet dat normaal tot 2100en dan gaat hij slapen en meestal ook de nacht door.

misschien moet ik me er niet zo druk over maken maar ik vind het vreselijk als dat kind of zijn vader helemaal gestresst zijn omdat ik er een avond niet ben.

tja, ik denk dat je er gewoon op moet vertrouwen dat het goed komt. Als je er over gaat stressen breng je dat ook over op je kind.

Maar het is natuurlijk wel zo dat het zo kan gaan… Ik ben gestopt met werken destijds omdat onze zoon het echt niet trok, die brulde alleen maar. Maar ik denk dat het wel uitzonderlijk is hoor.

En je oudste, die kan je toch ook gewoon thuishouden?

de oudste heeft het onwijs naar zijn zin op kdv,daarbij heb ik dan mijn handen goed vrij voor corné,dan kan hij even ontspannen drinken,dat is nu ook niet altijd mogelijk.

ik ga het idd maar even aankijken en dan maar zien hoe het gaat.

stoppen met werken zal niet gaan helaas anders wist ik het wel hihi