*ik heb hier een sproetje* plaszakje

Ik hoop dat dit hier even mag blijven staan, even maar…



Onze meid is nu al 6 dagen behoorlijk ziek.

Het lijkt op een RS- virus, maar de arts gaf vandaag aan dat er ws meer onder zit.

Ze krijgt nu een ab-kuur, dit moet morgen, hooguit vrijdag aanslaan, zo niet dan terug komen, daarnaast moeten we urine gaan opvangen :think:

dit om blaasontsteking uit te sluiten.



Nu komt het, onze dochter is dus nog niet zindelijk en een luier uitwringen gaat niet, want zoveel zit er niet in, helaas.

Nu heb ik 2 plaszakjes meegekregen die moet je bevestigen op haar plasser, nu plast ze al weinig, dus vandaag niks opgevangen, of ernaast, morgen nog 1 poging, maar dan wil ik echt wat anders.

Die plakstrip is lastig te verwijderen en omdat ze al constant auw zegt, vind ik dit ook wel heel zielig.



Mijn vraag;

  • Hebben meer kindjes last van zere buik en wat zou dat kunnen zijn.
  • wat kan ik doen om op een andere manier urine op te vangen? (potje

    wil ze niet)



    Het is echt zielig, ze huilt nooit, nu de hele dag door. zo moe van alles, maar slapen wil mevrouw niet.





    Thanx Jen

He wat vervelend… Ik heb alleen ervaring met plaszakjes en jongens…Dat is makkelijker…



Ik kan je helaas niet meer dan sterkte wensen…

Hier jammer genoeg veel ervaring met urine opvangen bij een kleine meid.

Het enige dat je kan doen is inderdaad de plaszakjes opplakken, maar het gaat hier ook regelmatig fout waardoor je weer die rot plakker erop moet plakken (en ja, het doet echt pijn :cry: )

Wil ze misschien op jouw schoot zitten en kan ze aangeven dat ze moet plassen? Dan kan je snel een potje pakken of iets wat ze niet zo erg vind. Je kan ook proberen om het potje op jouw schoot te zetten…



Allemaal trucjes, maar uiteindelijk werkt het plaszakje het beste (is ook het sterielste)



Heeeel veel sterkte voor jouw en je kleine meid!

Normaal vind ze het ptje heel leuk, nu dus niet :cry: , ze wil nix!



Ik weet ook dat ze plaszakje het beste werkt, alleen moet het wel werken.

En inderdaad voor jongetjes lijkt mij dat ook makkelijker :think:

Nu hoorde ik net dat je ook plasstrips hebt?

Die kun je door de luier halen???



Hebben jullie kids dan ook last van blaasontsteking?



Alvast thanx

Ik heb maar één keer ervaring met een plaszakje (gelukkig, klopt hard af), en ik weet dat er echt maar heel weinig in hoeft te zitten. Ik zou het dus toch nog een keertje proberen, zakje op, luier erover heen, en dan regelmatig spieken of er wat in zit. Echt, een beetje is al genoeg.



Hug voor je arme zieke meisje… :hug:

hallo,



in het verzorgingshuis leggen we ook wel eens zo,n strip op een goede volle inco(luier).

bel anders morgen de dokter en vraag of het zo, niet kan want als het je kindje zoveel pijn doet :hug:

zielig hoor heel veel beterschap :pray:





gr melanie

ja kan voor het strippen van urine de luier gebruiken om dit na te kijken voor een blaasonsteking, als het opvangen moeizaam gaat.

moet er een kweek opgevangen worden ja dan moet het dus met het zakje.

dat ik de plaszakjes gebruikte deed ik dit `s ochtens om en liet hem daar mee lopen en toen kwam het zakje wel vol. als ik het in bed om deed dan lukte het opvangen niet.





heel veel beterschap :hug: :hug:

Ik heb 1 drup :think: :frowning:



Probeer morgen nog een x-tje… anders toch maar zòn strip!



Thanx veur de steun



Ze ligt nu vanaf 18.00uur op bed, nog steeds is het auw auw auw :cry: , gelukkig maakt een :hug: voor even wat goed

Lieve Jen,



Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel even heel erg veel sterkte wensen en je een knuf geven :hug: :hug: !



Uiteraard ook een hele dikke knuffel voor je meisje :hug: :hug: :hug:



Liefs,

Juud

tis gelukt, tis gelukt, tis gelukt!



We hebben 3 druppels opgevangen, naar de arts gebracht en de uitslag gekregen.

Onze meid heeft bovenop haar vage virus ook een blaasontsteking :cry:

Gelukkig is er medicatie, kunnen we morgen ophalen. Ab moet eerst volstaan.



kwout toch nog even met jullie delen :lol:

Joepieeeeeeeeeeeeeeeee, het is gelukt :dance: :dance: :dance: !



Fijn dat je nu weet wat het is, niet zo fijn dat ze blaasontsteking heeft. Hele dikke knuffel van mij!



:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :-*

:-*



als ze net als haar moeder is, zal ze erg nog wel meer last van krijgen, ik hoop het niet, ik was er ook altijd gevoelig voor.

maar gelukkig ben ik er een hele grote meid om geworden :lol: 8)

Beterschap!

Fijn dat het toch nog gelukt is zeg! Beterschap voor je arme meisje! :hug: