Ik heb het! Ik breng hem 's nachts!

Ja ik heb het ik ga Dennis 's nachts naar het KDV brengen…



Haal ik Dennis op: oh we moeten hem even wakker maken hij heeft hier zo lekker geslapen…



en nu zit ik hier dus Dennis is al wakker vanaf 1uur al 2 uur een huilend mannetje zodra ik hem op bed leg of naast mij in bed leg. Nee meneer is wakkker en wil spelen :? maar mama is moe en wil :zzz: . En als hij nou gewoon 1x een avondje wakker was ok… Nee hij heeft nog nooit 1 nachtje door geslapen, en ik dus ook al een maand of 6 niet meer -zucht- gaat dit ook weer goed komen?



Maar ineens dacht ik als ik hem nou 's nachts naar het KDV ga brengen, dat is de oplossing want daar slaapt hij altijd zo lekker…

:roll:

:lol: :lol:



wat een ellende aan de andere kant. Zo lang al niet goed geslapen hebben, dat vreet je toch op op een gegeven moment? (Zit nu ook sterk te denken aan Tante Soesa met haar slapeloze jaren door de jongste :hug: )



Ik hoop dat je nu nog even heerlijk aan het slapen bent. :zzz:



:hug: :hug: :hug:

k zit hiern og niet aan die tijd van jou, maar hier sinds zijng eboorte meerdere keren per nacht eruit. Lig er s avonds ook vroeg in. Die optie had ik ook al gezegd hier, nie tomdat hij lekker slaapt daar, maar zodat ik op kan laden :roll:

Hier al ruim 3 jaar niet doorgeslapen :wink: Dus ik weet hoe je je voelt!

Ha, ik win met 5 jaar :mrgreen:



Maar alle gekheid op een stokje, wat is de reden dat hij niet doorslaapt, in elk geval niet echt genoeg slaapt?

Want een kindje van 5 maanden vind ik niet raar dat die nog niet doorslaapt. Komt hij voor een fles?



Hou het wel in de gaten.

Onze oudste van 4 slaapt dus ook nooit door. Ik zit inmiddels thuis omdat ik lichamelijk en geestelijk even niet meer trek,en het slapeloze is daarvan mede de reden.



Als het je echt te gek wordt, misschien toch een nachtje logeren… :think:

:hug:

Ik vind dat je het al lang volhoudt. Onze meid is pas 7 weken en wij gaan dit weekend voor het eerst weer met zijn tweetjes weg om weer eens een nachtje door te kunnen slapen :angel:

weet van nummer 2 en 3 nog heel goed dat ik rond 5 maanden ook even compleet totaal er doorheen zat… na een tijdje werd het wel weer beter en was mijn lijf er aan gewend ofzo.



Het duurde bij nummer 3 ruim 1,5 jaar voor hij doorsliep.

Doordat ik van zw.schap in baby in niet doorslapende dreumes in zw.schap ‘viel’ had ik tot 7 week terug niet meer echt doorgeslapen vanaf half 2005 ongeveer… zat best eens een nachtje tussen… maar nooit 2 of meer achter elkaar.



En nu… hebben wij een knul van 3,5 maand, die dus doorslaapt vanaf 7 week. Inmiddels geloof ik het wel, maar vind het nog steeds bizar om te beseffen dat we een baby hebben die doorslaapt, had me zo ingesteld op weer 15/18 maand nachtvoedingen en troosten en weet ik het allemaal nog meer.



en mensen om ons heen die weten dat ik nummer 2 en 3 lang bv heb gegeven gaan er bijna allemaal vanuit dat ik inmiddels over ben op de fles omdat hij dus doorslaapt… nee dat doet hij op bv :slight_smile:

@Reat wrote:

Ha, ik win met 5 jaar :mrgreen:




Ik span lekker de kroon :stuck_out_tongue: :wink:,

al bijna 7 jaar geen enkele nacht echt door geslapen!

En als ik dan eindelijk een keer alleen ben dan word ik uit mezelf wel wakker :roll: , en dan slaapt 1 kant van mn lichaam. :stuck_out_tongue:

Maar ik klaag niet, het gaat nu al zoveel beter 8) .



Maar hopelijk vannacht een veel betere nacht!

Als ik Dennis om 23uur een voeding geef BV (ga vanavond flesvoeding voor hongerige baby’s proberen, pap wil hij niet) word hij wakker zo rond 2uur dan wil hij drinken, daarna word hij dan wakker rond 4uur dan wil hij soms wel drinken maar soms ook niet zo niet dan is hij ook klaar wakker. Valt hij wel weer in slaap wordt hij vaak tussen 5 en 6uur weer wakker.



Ook overdag slaapt hij niet langer dan 2uur achter elkaar (vandaag op het dagverblijf ook niet trouwens :roll: ) En dat terwijl hij overdag 2 a 3 slaapjes heeft.

En het kan best normaal zijn en ik vind het ook niet erg, maar heb soms gewoon even een dag ertussen dat ik het niet zie zitten. Weet dat het lang kan duren maar ook dat het ineens van de een op de andere dag over kan zijn. Ik zoek ook niet echt een oplossing, maar wilde gewoon even van me af schrijven.

@mallivy wrote:

Ik zoek ook niet echt een oplossing, maar wilde gewoon even van me af schrijven.




herkenbaar hoor… soms is het gewoon even NET teveel… en dan wil je ‘gewoon’ een normale nacht kunnen slapen (al valt dan die ene nacht doorslapen weer erg tegen, omdat je idd zelf wakker wordt omdat je lijf er zo aan gewend is :roll: ).

Het is trouwens heel herkenbaar.

Zo was mijn zoon ook, zeker het 1e jaar.

Maar het gaat over, nu is hij, over het algemeen, een goede slaper!

:hug:

Heel herkenbaar meis dat je even van je af wilt schrijven! Ik wil je dan ook gewoon even een knuffel geven. :hug:



Zou je mannetje misschien een avondje over willen nemen voor je? Dan geef jij Dennis nog een keer bv voordat je naar bed gaat en dan kan je mannetje eventueel een FV doen midden in de nacht?

Mallivy, heel herkenbare nachten … helaas :?



Mijn jongen slaapt dan nog eens dutjes van een 20min-half uurtje :roll:

En soms terugleggen na half uurtje omdat hij niet uitgeslapen is 8)

heel vermoeiend :hug:

Haha, ik vond je titel en je eerste stukje wel grappig, maar wat erg meid dat je al zolang slapeloze nachten hebt, ik heb niet de ultieme tip maar wil je toch wel een dikke knuffel geven! :hug: :hug: :slight_smile:

:lol: :lol: :lol:

Ja dat is DE oplossing :lol: , toch weer jammer dat ze snachts dicht zijn :wall:

Nee maar ff serieus wat super balen dat hij t verkeerd om doet of in ieder geval niet slaapt snachts :frowning:



Ik kan van “geluk” spreken dat T. Van 8 weken tot 3 maanden doorsliep :doh: Sindsdien ook zo’n drama, ook bv kindje en geen idee hoe we t kunnen oplossen. Gelukkig spookt ie niet zo, maar wil hij alleen veel drinken bij mama en in t ergte geval ieder uur. Wij hebben gedacht om als oplossing eens voor de nacht fv te geven(genoeg) evt als slaapmutjse als hij niet in slaap valt bv als slaapmutsje en de rest afkolven en dan hopen dat hij dan echt genoeg heeft gehad en doorslaapt, maarja dat komt meer omdat T vaak komt om te drinken en ik idee heb dat ie miss niet genoeg drinkt. Maar heb t dus nogniet yitgeprobeert zo.



Ik probeer nu overdag de voedingen met een half uur/ uurtje en soms met een kwartiertje maar hoor, de voedingen uit te stellen in de hoop dat hij leert grotere hoeveelheden te drinken en dat dan ook savonds gaat doen.



Maar nu ligt meneer net weer voor t eerst sinds half 8 te snurken, en slaapt nog steeds, ben benieuwd hoelaat ie komt :think:





Maarja miss heb je wat met mijn ideeen of probeersels, hoop in ieder geval dat t snel beter gaat! :-*

Weet er alles van dat slaaptekort, begint na 3 maanden al aardig op te breken :zzz:

Lara gingdoorslapen ergens tussen 6 en 7 maanden en ik weet nog dat ik rond 6 maanden echt helemaal erdoor heen zat. Dan slaap je al zó lang niet…

Tessa maakte het vel bonter, die sliep pas met anderhalf jaar door. Ze werd altijd minstens 1 keer wakker. Toen gingen wij een weekje naar chicago en pasten de opa’s en oma’s op. En na 2 nachten zei schoonmoeder: “ik heb haar maar niet wakker gemaakt voor die fles, ze sliep zo lekker…” :shock: :shock: . De hele week doorgeslapen en toen ik terugkwam werd ze prompt weer wakker 's nachts. Toen heb ik haar wat slokjes water laten drinken zonder haar op te pakken en tadaaaaa… ze sliep door…

Zes maanden is een beetje jong voor die methode, maar als hij wat ouder is, valt het te proberen :-* .

Als hij wat ouder is valt water wel te proberen ja. We geven hem nu een paar dagen 's avonds flesvoeding voor hongerige baby’s die drinkt hij vaak helemaal op, maar blijft komen tussen 2 en 3uur. Maar blijf het nog even proberen het is vaak ook een ritme waar ze inzitten.



Vannacht wel geschrokken ik ben weer eens in slaap gevallen toen ik borstvoeding gaf, en hij is toen uit ons bed gevallen. Gelukkig hebben we een heel laag bed, maar vond het toch wel eng. Maar ja zoveel slaap te kort breekt me soms op. :zzz:

Ik weet niet of je nog steeds dit probleem hebt maar anders zou je op het KDV eens kunnen vragen hoeveel hij daar slaapt. Als ze hem daar namelijk de hele dag door laten slapen zal hij 's avonds uiteraard weinig slapen en is hij zijn dag en nachtritme aan het omgooien.

Misschien kunnen ze hem na zijn voedingen eens wat langer wakker houden door met hem te spelen en te stimuleren en niet gelijk op bed leggen (sommige kdv doen dit al snel met jonge baby’s omdat het zo lekker makkelijk is en de ‘wakkere’ baby’s zijn wat bewerkelijker en krijgen hierdoor dan toch meer aandacht dan de makkelijke slapers…)

Het slaapritme is verder prima, en de laatste weken gaat het nu stukken beter, hij komt vaak nog maar 1x per nacht drinkt wat, en gaat weer rustig slapen. Nu is de borstvoeding ook gestopt helaas, en ik denk dat hij gewoon steeds te kleine beetjes binnen kreeg.

Hij slaapt nu 2 weken bij zijn grote broer op de slaapkamer en heeft sindsdien 3x een nacht doorgeslapen. En vanacht helemaal super geslapen van 19.30 tot 6uur, ik was helemaal verbaasd vanochtend. En werd door door te hebben kunnen slapen wakker met hoofdpijn hmm naja.



Het gaat dus eindelijk de goede kant en slaapt af en toe een nachtje door. Heerlijk.