Ik heb geen idee hoe gesneden fruit 'fris' te houden

Hoi,

Binnenkort gaat Enzo naar school. Nu wil ik hem lekker fruit meegeven aangezien hij dat gewend is.

Maar…

als ik een appel in stukjes snij, wordt de appel bruin

als ik gewassen druifjes meegeef wordt de bovenkant van de druifjes (daar waar die vastzit aan de steel) ook bruin

als ik mango meegeef, hetzelfde probleem

een kiwi kan hij nog niet uitlepelen, maar blijft dat wel goed als ik dat voor hem doe?

mandarijntjes is hij niet dol op :roll:

aardbeien van te voren snijden en wassen wordt zacht

Hoe doen jullie dit?

Wie heeft de gouden tip voor een fris fruitje?

Alvast bedankt!

van appels weet ik dat je er een beetje citroensap overheen kan gooien, blijven ze mooi van. Rest geen flauw idee.

Gewassen druiven kan je gewoon meegeven toch?? Zo bruin wordt dat niet in die paar uurtjes

citroensap voorkomt dat het fruit bruin wordt, ik geef meestal een banaan mee dan heb je dat probleem niet.Appels eten we trouwens ongesneden, maar Sharon is al wat ouder natuurlijk.

Hij is het fruit in de ochtend misschien wel gewend maar je zou het ook kunnen veranderen en dan fruit geven als hij uit school komt en voor op school een ander soort hapje. Ontbijtkoek of cracker ofzo…

Je kunt appels heel meegeven en dan bij de Ikea voor 1,50 ofzo zo’n appelsnijder kopen en die aan de juf geven. Enorm handig: appel wassen, op een schaaltje ofzo zetten, ding erop, naar beneden drukken en voila: appel in stukjes en het klokhuis eruit. En de appel is mooi vers :smiley:

Toen ik nog voor de klas stond en de kleuters had, had ik ook zo’n ding in de klas liggen. Super handig!

Ik geef Eva altijd appel of peer mee in een plastic zakje en dan in een bakje met deksel. Het plastic zakje knoop ik gewoon dicht. Het fruit verkleurd nauwelijks.

Valt reuze mee hoor!

Druiven worden hier niet bruin en aardbeien blijven erg mooi (wassen als het kroontje er nog op zit anders zuigt de aardbei het vocht op :wink: )

Meloen blijft ook goed!

Tja, anders fruit uit een flesje??? :stuck_out_tongue:

Oh allemaal goede tips!!!

Ga ze allemaal uitproberen en binnenkort maar eens naar Ikea :thumbup:

De citroensap komt neem ik aan uit zo een flesje i.p.v. steeds een citroen uitpersen?

Of…

@Greetje14 wrote:

Of…

Maar elke dag banaan is toch saai… :think:

en

hij krijgt er van die harde poepjes van… :hand:

ik heb wel zo een grote broodtrommel gekocht dat er wel eentje in kan en mooi blijft :dance:

@mickey wrote:

@Greetje14 wrote:
Of…

Maar elke dag banaan is toch saai… :think:

en

hij krijgt er van die harde poepjes van… :hand:

ik heb wel zo een grote broodtrommel gekocht dat er wel eentje in kan en mooi blijft :dance:

Tja, weet ik veel :oops:

Ik zeg ook niet dat een banaan elke dag moet :wink: :mrgreen:

Tja, weet ik veel :oops:

Ik zeg ook niet dat een banaan elke dag moet :wink: :mrgreen:
[/quote]

Nee tuurlijk niet :wink: Banaan is ook een heel makkelijk fruitje

Kan je zoontje nog geen hele appels eten, of zelf een mandarijn pellen? Misschien is het handig dat je hem dat leert voordat 'ie naar school gaat :wink: .

Een goed afsluitbaar trommeltje werkt prima trouwens. Stukjes ananas in een trommeltje blijven ook redelijk lang goed.

Verschillende soorten gesneden fruit in een bakje doen en citroensap overheen doen, dan heb je een fruitmix en dus variatie :wink:

Ik snij gewoon appel / peer mandarijnen etc in stukjes. Je maakt het klaar om een uur of 8 en hier wordt fruit rond 9 uur gegeten. Dus … echt geen bruin fruit en gewoon in hapklare geschilde brokken hihi.

Gewoon in een afgesloten tupperwarebakje.

Probleem opgelost zonder rare fratsen uit te halen.

Succes, Petri

Bakjes van T.upperware. Hierin worden appels de hele ochtend niet bruin, als ze gesneden zijn!