Ik heb er geen woorden voor....

@Anneke wrote:

@jewel wrote:


Oh nee, meteen de deur uitsmijten he…da’s beter.




Wel eerst meppen dan hé?! :mrgreen:

Heel toevallig kregen wij gister een politiefoldertje in de bus met allerlei tips en info omtrent geluidsoverlast, wat je moet onthouden van een verdacht persoon, en ook een stukje over inbraak.

Er stond dat je de persoon aan mag houden (uhm hallo, blijf je even gezellig een kopje koffie drinken totdat de politie er is??), en dat je hem dan wel op de grond gedrukt mag houden totdat ze er zijn.
Je mag geen geweld gebruiken, en als je uit noodweer handelt, doordat ze bijv een mes bij hebben, dan mag je alleen het mes uit de handen slaan.
Gebruik je meer geweld dan nodig om hem aan te houden, en hem op de grond te drukken, dan maak je jezelf schuldig aan een strafbaar feit.
:wall: :wall:

Hubbie zei ook al, als je ze buiten flikkert, komen ze wel terug om een keer terug te meppen, ze weten immers waar je woont.
Op het spoor binden was een beter idee vond hij.
Zit wel wat in.. 8)


foldertje hier ook gehad, maar er stond wel in:

Dus als iemand met een mes op je afkomt, mag je dat voorwerp bijvoorbeeld met een stok van je af slaan. ook als de aanvaller daarbij letsel oploopt, zal dat geen reden zijn om diegene strafrechtelijk te vervolgen. Deze burger kan dan een beroep doen op noodweer, zoals dat in juridische termen heet".

maar kennelijk gaat dat niet op? echt belachelijk.... ik heb wel respect voor mensen die het aandurven zo iemand aan te pakken :oops:

diezelfde text heb ik dus ook gelezen



hoe kan het dan dat die zwager nu in de bak zit ?



mijn vriend zei ik het het er die 70 dagen wel voor over om die inbreker eens goed te slaan :?

Mijn ex-schoonvader heeft ook een keer een inbreker betrapt en die heeft hem dus ook even flink beetgepakt en een paar rakke klappen verkocht.



Toen de politie dus kwam bleek het een goeie bekende van de politie te zijn, een veel pleegertje. De politie adviseede mijn ex-schoonvader toen om maar te verklaren dat hij heel erg naar was gevallen, en dat hij zo aan zijn verwondingen was gekomen, anders kon de inbreker nog wel eens een aanklacht tegen hem indienen.



Het is dat de politie hier dus een goeie tip had gegeven anders had hij misschien ook wel moeten zitten.



Dus altijd zeggen dat je inbreker heel ongelukkig is gevallen tijdens zijn vlucht.

In een lekker land leven wij hoor…moet je het risico maar gaan nemen om een mes tussen je ribben te krijgen :wall:

Of de politie bellen ook handig als ze half uur later aan komen kakken.

Kortom tis gewoon te gek voor woorden!

@Lynda wrote:

Dus altijd zeggen dat je inbreker heel ongelukkig is gevallen tijdens zijn vlucht.




leugentje om bestwil??? echt heel bizar… en dan wil ik mijn dochter gaan leren dat ze altijd eerlijk moet zijn :silenced:

owh wat klinkt dat weer heerlijk naar de nederlandse rechtsysteem… :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

das toch echt niet te filmen… nou ik weet het wel… als ze hier inbreken help ik wel mee de spullen uit huis te sjouwen… :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh:



wat dat betreft mogen ze het hier wel eens wat aanpakken hoor want dit is gewoon rond uit belachelijk…

Ik vind het een raar verhaal. Je mag dus wel geweld gebruiken uit zelfverdediging, alleen niet disproportioneel. Als je dus wordt aangevallen door iemand zonder wapen, mag je hem/haar dus niet zomaar neerschieten (om maar een voorbeeld te geven).



Weet je zeker dat je het hele verhaal hebt gehoord? Want het klinkt mij vreemd in de oren. We hebben in NL genoeg jurisprudentie op dat gebied, en als hij werkelijk is aangevallen door iemand met een mes, en in reactie daarom een knal heeft uitgedeeld lijkt mij dat puur zelfverdediging. Als hij dan toch veroordeeld werd lijkt het me dat hij een slechte advocaat had als hij niet in hoger beroep is gegaan…

Ja maar dit gebeurt echt hoor zo.Laatst was het ook al in het nieuws dat een inbreken aan het inbreken was., En die huiseigenaar voelde zich bedreigt. en verdedigde zichzelf. Maar wie moest zijn straf uitzitten? Juist Die huisbewoner. Omdat hij zichzelf vededigde. En die inbreker,. Kreeg helemaal niks.



Het is ook ongelooflijk .Maar wel waar.

:shock: bijzonder