Okay … ik moet nog 20 weekjes maar ik heb er egwoon weer helemaal zin in!
Wou het gewoon even kwijt :lol:, was het almaar April! dan kom ik trots weer de eerste keer aan de borst schowen :inlove:
Ik vraag mij wel af hoe het mama’s is afgegaan de 2de keer BV geven. Zijn er bepaalde dingen waar ik op kan letten? Ik denk nog goed te weten van Nicolai maar jah … tis alweer 1.5 jaar geleden.
Was het makkelijker de 2de keer dan de eerste? had je meer melk of juist niet? …
stom he dat je steeds aan dit soort dingen denkt hahah
:shifty:
Bij mij zat er 7 jaar tussen, maar bv geven verleer je niet volgens mij.
Je hebt natuurlijk wel kindjes die het moeten leren, maar daar hadden ze bij mij alledrie geen moeite mee gelukkig.
Dus alvast heel veel plezier gewenst, maar wel netjes wachten tot april hoor!
:-*
hier ook een groot verlangen naar maart
ik heb beide andere kinderen borstvoeding gegeven, bij de eerste was ik degene die een hoop moest leren maar toen dat eenmaal was gelukt ging t geweldig goed en heb ik er enorm van genoten, bij de tweede dacht ik…ik laat me niet weer lompen in t ziekenhuis…( de eerste mocht k namelijk pas uren na de bevalling voeden en dan steeds maar heel kort en weer vier uur niet, dus kwam t totaal niet op gang, dankzij een dijk van een kraamverzorgster werd me t verhaal van op vraag aanbieden wat duidelijk)
ik heb de tweede meteen gegrepen en ze was amper van de navelstreng of ik had haar al aan de borst, en ze dronk meteen goed…wat een genot, ik was toen ook beter ter been en liep gewoon naar de babykamer ook s nachts…en ging haar voeden wanneer ik vond dat dat nodig was omdat ze huilde ofzo…dat is allemaal zo gemakkeljk gegaan
je verleert t zeker niet…maar als je toch vragen hebt, voor ik mn tweede kreeg, tijdens de zwangerschap heb ik een lactatie deskundige gebeld en uitgelegd wat en slechte start ik bij de eerste had en hoe ik dat bij een tweede nu kon voorkomen…daar heb ik veel aan gehad…
dus dat zou je kunnen doen…is geheel vrijblijvend hoor
:inlove: :inlove:
jaaah die kleine moet liever natuurlijk wel blijven zitten tot april he heheh das in ieder geval wel de bedoeling!
Hier in belgie is pas een lactatie dienst opgestart, ik denk dat ik eens ga bellen …
Ik zou graag meer info willen hebben over hoe BV te geven met een peuter thuis. Want ik ga 100% zeker bv geven aleen weet ik niet goed hoe nicolai hierop gaat reageren …
ik heb al een boekje gevonden die uitleg geeft over hoe mama de baby melk geeft uit de borst. Ik heb besloten dat ik ook ga kolven zodat nadat de bv stabiel is papa en nicolai het flesje bv mogen geven!
hij weet al heel goed dat de borsten van mama voor melk zijn die voor de baby is … maar ik denk niet dat hij het voledig gaat snappen totdat het zover is …
maar toch ik wil hem het beste voorbeid hebben!
Iemand hier ervaring ? Bv geven met nog een 3 jaar oude rondlopend? Is er jaloezie geweest ofzo?
Enige tips
Kristalkindje een maartkindje wat leuk! dan zitten we dicht bij elkaar ik ben 22 april uitgerekend, aleen als ik weer diabetes krijg (denk dus wel) dan word het begin april (inleiding op 38 weken)
Ik ga je tip zeker gebruikten dankje!!
Hier is geen jaloezie geweest tijdens bv periodes! Nooit, tussen geen van de kinderen.
Mijn jongste krijgt nu nog steeds bv :mrgreen:
Heb je al gekeken op http://www.borstvoeding.com ?
@Formally known as Vuegje wrote:
:inlove: :inlove:
jaaah die kleine moet liever natuurlijk wel blijven zitten tot april he heheh das in ieder geval wel de bedoeling!
Hier in belgie is pas een lactatie dienst opgestart, ik denk dat ik eens ga bellen …
Ik zou graag meer info willen hebben over hoe BV te geven met een peuter thuis. Want ik ga 100% zeker bv geven aleen weet ik niet goed hoe nicolai hierop gaat reageren …
ik heb al een boekje gevonden die uitleg geeft over hoe mama de baby melk geeft uit de borst. Ik heb besloten dat ik ook ga kolven zodat nadat de bv stabiel is papa en nicolai het flesje bv mogen geven!
hij weet al heel goed dat de borsten van mama voor melk zijn die voor de baby is … maar ik denk niet dat hij het voledig gaat snappen totdat het zover is …
maar toch ik wil hem het beste voorbeid hebben!
Iemand hier ervaring ? Bv geven met nog een 3 jaar oude rondlopend? Is er jaloezie geweest ofzo?
Enige tips
Kristalkindje een maartkindje wat leuk! dan zitten we dicht bij elkaar ik ben 22 april uitgerekend, aleen als ik weer diabetes krijg (denk dus wel) dan word het begin april (inleiding op 38 weken)
Ik ga je tip zeker gebruikten dankje!!
ik had in mn vorige zwangerschap ook diabetes en heb dus ook insuline gespoten etc. ik zit nu rond de 24/25 weken en moet nu dus goed gaan opletten, de kans is groot dat je t weer krijgt he. moet morgen naar de gynaecoloog en krijg dan ook weer een suikercurve
dus afwachten maar, ik voel me echter wel goed!
Hoi hoi,
Toen ik zwanger was van de jongens ging ik vaak even met Nica in haar foto album kijken, kijken hoe groot mijn buik was toen zij erin zat, hoe ze er uit zag als babietje en hoe ze dronk bij mij, ik vertelde haar dan hoe we samen zaten en dat ze zelf niet meer wou toen ze ruim een jaar was enz enz.
Ook vertelde ik dan dat de babies ook bij mama gaan drinken als ze uit de buik komen, dat dat goed voor ze is en daar net zo groot van worden als zij is enz enz.
Dus voor Nica was het de normaalste zaak van de wereld dat de jongens mijn melk kregen. Omdat ze te vroeg waren moest ik kolven en na een paar dagen zette mevrouw de kolf in elkaar :mrgreen:
Ze vind het allemaal doodnormaal, alleen vind ze het wel moeilijk dat ik dan alle aandacht voor de jongens heb, dat blijft moeilijk.
Sommige mensen vinden het leuk om een boekje met de peuter te lezen. Ik doe dat heel soms maar meestal vind ook dat ze moet leren dat ik dan even aandacht voor de jongens heb en zij zichzelf moet vermaken.
Ik vind het echt lastig en moet eerlijk bekennen dat ik het heerlijk vind als ze even weg is
Het voeden zelf verleer je niet idd, het is weer even wennen aan dat kleine grut in combi met die enorme borsten hihi :mrgreen:
Bij Nica ging het helemaal vanzelf, nooit niks geen problemen gehad. Bij de jongens had ik de een na andere BO, beide hadden een te kort tongriempje en daardoor mijn tepels kapot gezogen en ze hebben ruim een maand om de 2 uur gedronken
Maar uit eindelijk is het helemaal goed gekomen!! :inlove:
Ik heb ruim 2 jaar bv gegeven ben er dus net mee gestopt en kan niet wachten tot mei :mrgreen:
door de zw vond mijn kleine man het niet zo lekker meer. Hij zei gewoon keihard bah of op en liep dan weg, nu zo’n kleine wondertje opnieuw aan de borst.
Ik heb er ook zin in!
Ik moet dan nog wel wat langer wachten maar ik heb er ook alweer enorm veel zin in…
Lekker zo’n hummeltje zien groeien op jou melk…
Nog een week of 28 :mrgreen:
Gemma goed plan ga ik eens kijken doe ik dat kan inbrengen!!! Bedankt voor de info!
Ik ga hier een topic van maken …
WIJ hebben er weer zin in :inlove: :inlove: :inlove:
uuuh het komst steeds dichter bij :inlove:
Nog even en ik kom jullie bombarderen met bv fotos 8)
Ja nog fftjes wachten…
Ik heb ook een foto met R. aan de borst, lag ik op de verkoever kamer met verlamde benen en zij maar drinken :inlove:
Leuk he dat je bijna weer mag…
Hier zijn het ook nog maar ongeveer 10 weken… Heb er al weer helemaal zin in :dance: …
(ik zie mezelf van de zomer al helemaal zitten in de speeltuin met Veron die aan het spelen is en ik samen met de kleine aan de borst toe te kijken :inlove: )…
grts patricia
Bij mij ligt nu nummer 3 aan de borst en het is toch weer heel anders dan bij de andere 2.
Bij Bas heb ik maar 3 weken live gegeven en 6 weken gekolfd, omdat live drinken veels te pijnlijk was helaas.
Bij Sanne had ik weer veel pijn en ben ik door de eerdere ervaring overgegaan op tepelhoedjes en met 4 maanden weer zonder en dat 11 maanden leeftijd van Sanne volgehouden, maar helaas toen moeten stoppen door mijn mk. Sanne kwam de eerste 3 maanden ongeveer 10 x per dag.
Nu bij Lara kan ik echt zeggen ik geniet, maar toch heb ik ook nu mijn onzekere momenten en kan ik dus best zeggen elke keer is anders, tenminste bij mij dan. Ik hoop nog heel lang door te blijven geven.
Hopelijk mag je snel gaan genieten.
ik ben pas net gestopt heb ruim 2 jaar gegeven, maar ik heb er nu ook alweer enrom veel zin in. Heerlijk en als het goed gaat ook zo makkelijk geen gedoe met flessen en zo oh kan niet wachten…mijmer mijmer
@Goudvis wrote:
Ja nog fftjes wachten…
Ik heb ook een foto met R. aan de borst, lag ik op de verkoever kamer met verlamde benen en zij maar drinken :inlove:
ooh geweldig! Deze keer is er een assistente VK op de bevalling extra aanwezig dus ik hoop dat zij wat foto’s kan maken :inlove:
@babylover wrote:
Leuk he dat je bijna weer mag…
Hier zijn het ook nog maar ongeveer 10 weken… Heb er al weer helemaal zin in :dance: …
(ik zie mezelf van de zomer al helemaal zitten in de speeltuin met Veron die aan het spelen is en ik samen met de kleine aan de borst toe te kijken :inlove: )…
grts patricia
hey het kort ook op voor jou he!!
Jah ik had ook al zo een idee in mijn hooft, alleen zit er bij mij mijn man nog langs met zijn gitaar :inlove:
@welkom wrote:
Bij mij ligt nu nummer 3 aan de borst en het is toch weer heel anders dan bij de andere 2.
Bij Bas heb ik maar 3 weken live gegeven en 6 weken gekolfd, omdat live drinken veels te pijnlijk was helaas.
Bij Sanne had ik weer veel pijn en ben ik door de eerdere ervaring overgegaan op tepelhoedjes en met 4 maanden weer zonder en dat 11 maanden leeftijd van Sanne volgehouden, maar helaas toen moeten stoppen door mijn mk. Sanne kwam de eerste 3 maanden ongeveer 10 x per dag.
Nu bij Lara kan ik echt zeggen ik geniet, maar toch heb ik ook nu mijn onzekere momenten en kan ik dus best zeggen elke keer is anders, tenminste bij mij dan. Ik hoop nog heel lang door te blijven geven.
Hopelijk mag je snel gaan genieten.
wat ben jij een doorzetter!! Bravo voor wat je hebt bereikt!!
ik heb ook heel veel pijn gehad met nicolai. hij zoog zo hard dat hij alles steeds maar kapot trok. ik heb ook de eerste maanden met tepelhoedjes gevoed en daarna zonder tot 14 maand! :inlove:
ik hoop dat het deze keer zonder de tepelhoedjes kan. Maar ik ben er bang voor, mijn tepels doen nu al erg pijn als ik er nog maar aan kom :think: :think: :think:
@jane wrote:
ik ben pas net gestopt heb ruim 2 jaar gegeven, maar ik heb er nu ook alweer enrom veel zin in. Heerlijk en als het goed gaat ook zo makkelijk geen gedoe met flessen en zo oh kan niet wachten…mijmer mijmer
wow 2 jaar wat geweldig!!! Nicolai is zelf gestopt met 14 maand :thumbup:, bij deze ga ik weer de beslissing bij de baby laten dus … geen idee hoe lang het deze keer word!
veel suc6!! jij mag ook echt alweer bijna!!! :inlove: :inlove: :inlove:
Oooh ik kan ook niet wachten tot ik weer bv mag gaan geven.
Met Jason heb ik het helaas maar 16wk vol gehouden waarvan 8wk volledig. Omdat ik na mijn verlof 32 uur moest gaan werken, onregelmatige diensten draaide en met een opleiding bezig was hield ik het gewoon niet langer vol.
Nu hoop ik toch echt minimaal 6mnd volledig te kunnen gaan geven.