Ik heb besloten om...

toch overdag af te gaan bouwen



Ik ben eigenlijk al 3 weken aan de lopende band ziek.

Ieder virus of iets wat voorbij komt grijpt mij direct met beide handen aan.

Na Xander zijn RS virus, kreeg ik griep. Afgelopen week heb ik 5 dagen lang hevige buikgriep gehad en ik begin nu weer opnieuw verkouden te zijn.Ben net weer 1.5 dag aan het werk



Mijn lichaam is op, heb gewoon de energie niet om de bacillen en bacterien tegen te gaan.



Op zich niet zo’n probleem voor mijzelf, maar mijn werk leidt er ook onder. Ik werk 3 dagen op kantoor en een halve dag uit huis. Heb in de afgelopen weken maar 2.5 dag gewerkt, wat geresulteerd heeft in een gigantische achterstand.

Daarnaast heb ik moeite met concentratie door de weinige uren slaap van de afgelopen maanden. Ik merk dat ik dingen vergeet die collega’s me dan gevraagd hebben te doen. Voel me steeds zo dom als ik weer moet zeggen, sorry vergeten. Terwijl ik voorheen van alles goed op de hoogte was en ook tot n de puntjes secuur was.



Xander is mijn liefste bezit, maar mijn baan is me ook lief. En ook nodig voor brood op de plank.

Ik heb dan ook gisteren Xander zijn voeding van 10 uur 's ochtends vervangen door KV. En ben deze voeding dan ook aan het afbouwen.

en de rest overdag volgt dan in de komende weken.



De ochtend en avond/nacht voeding blijf ik zelf geven zolang als het kan, ook al schiet ik niets op met het afbouwen overdag om meer slaap te krijgen. hij komt nog steeds 2x per nacht

Ik zal alleen niet meer hoeven kolven op werk en heb dan iets meer tijd op werk zeg maar.



Ik vind het erg moeilijk want ik had echt graag de 6 maanden vol willen maken. Want het gaat verder prima en het is zo makkelijk. geen gedoe met flessen etc… Daarom begin ik ook alleen met afbouwen overdag omdat ik nog geen afscheid kan nemen van het BV geven…



maar goed… heb tegelijk wel een vraag… Ik heb om 10uur vanochtend niet gekolft, moet ik nu (13uur) wel volledig afkolven eigenlijk of moet ik eerder stoppen?

Jet, ik snap je helemaal. Ik ben ook veel ziek geweest tijdens mijn BV-periode en heb vaak gedacht: ik heb gewoon de energie niet, laat ik maar stoppen, daar gaat iedereen mee vooruit.



Wil je daarom toch even mijn ervaring meegeven: toen ik stopte werd het niks beter. En aangezien Lara ook steeds vaker ziek werd daarna (toch een gevolg van de antistoffen die ze nu niet meer kreeg?), werd het eigenlijk alleen maar zwaarder. Wij zijn alletwee maandenlang haast zonder ondrbreking ziek geweest, terwijl ik al lang gestopt was met BV.

De concentratieproblemen die ik had verdwenen ook niet en het leverde ons geen extra nachtrust op. Niet om je te ontmoedigen hoor (sorry :oops: ), maar omdat stoppen met BV mij dus ook vaak als oplossing werd voorgehouden, maar dat gewoon niet bleek te zijn.



Ik hoop dus dat je er erop vooruit zult gaan, maar hou er rekening mee dat BV niet de oorzaak hoeft te zijn en stoppen dus ook niet de oplossing :-* .



Wat betreft je vraag over het kolven: ik zou 1 kolfbeurt overslaan en de keer daarna weer gewoon kolven of voeden (leegkolven dus idd). Pas als je merkt dat je borsten dat ‘aankunnen’ en eraan gewend zijn, de volgende voeding schrappen. De keren dat je wel voedt of kolft, voed je normaal.

hi lena…

jouw verhaal maakt het niet makkelijker :mrgreen:



ik blijf voorlopig de rest van de voedingen nog wel zelf doen, dus ik zal inderdaad niet meer gaan slapen…

de enige winst die ik ermee krijg voorlopig is het niet meer kolven op werk…

stiekem hoop ik wel dat er nu meer structuur in Xander zijn eet/slaap/bioritme komt, maar dat is toch maar afwachten.



Mijn vader zei wel dat hij vanochtend zijn flesje van 120cc friso echt heel goed en gretig had leeggedronken… Normaal drinkt hij dat 1e flesje bij mijn ouders altijd heel onrustig en laat vaak BV staan in de fles :think: :? :cry:. Hij had zelfs het idee dat hij nog wel meer had gewild.

Ja sorry, dat wil je natuurlijk helemaal niet horen :oops: :wink: .



Niet meer kolven zal je in ieder geval wat meer ruimte geven om je achterstand in te halen. En wie weet drinkt Xander net als Lara ook wel beter KV dan BV. Dan ben je in ieder geval al iets opgeschoten. Dan maar hopen dat de rest ook beter zal gaan.

haha ach, jouw verhaal is wel hetgeen waar ik al bang voor was… Dus dat ik af zou gaan bouwen en er geen verbeterin in komt…

Dus het is alleen maar goed dat je het schrijft, het is tenslotte de waarheid



Xander drinkt BV maar moeilijk uit de fles… heel gek… Hij drinkt dan met moeite 50cc per keer…Wie het ook geeft, het lijkt wel of hij in de weigermodus gaat omdat het niet uit mijn borst komt ofzo… :mrgreen:

Hier hetzelfde bij Stijn, ook afgebouwd met kolven en ook hij bleef ziekig en bleef mij aansteken. Ik werd door het afbouwen zelf nog eens extra hormonaal uit balans gebracht wat bijna een verlate postnatale depressie op leverde.



Dat je werk achter loopt is heel vervelend, maar vind ik eigenlijk toch vooral vervelend voor je baas. Je hebt recht op je kolftijd, en die uren kan je baas zelfs terugvorderen aangezien ze bij je zwangerschap horen. Misschien kan hij voor 1 dag in de week een extra hulp voor jou nhuren?



Wat je in jouw geval wel kunt doen is voeden vlak voor je gaat werken, en direct na het werk, en dus o werkdagen niet kolven, en de flesjes vullen met kv. Op je vrije dagen kun je dan gewoon op verzoek voeden. Eventueel geef je dan ook een flesje erbij als je merkt dat je voeding overdag terugloopt, al loop je dan wel meer kans dat de voeding in zijn geheel terugloopt.



Zorg wel dat je minstens 1 keer per dag helemaal leeggedronken wordt om Bo te voorkomen.

@inkie wrote:



Wat je in jouw geval wel kunt doen is voeden vlak voor je gaat werken, en direct na het werk, en dus o werkdagen niet kolven, en de flesjes vullen met kv. Op je vrije dagen kun je dan gewoon op verzoek voeden. Eventueel geef je dan ook een flesje erbij als je merkt dat je voeding overdag terugloopt, al loop je dan wel meer kans dat de voeding in zijn geheel terugloopt.


voeden zo vlak mogelijk voor ik ga werken en vlak erna doe ik al. Ik kolf af wat Xander niet helemaal heeft leeggedronken zeg maar.

zal dat werken? dus 3 dagen niet kolven en de rest van de week wel gewoon voeden? Krijg ik dan niet steeds ergveel last van stuwing op werk ? Ik werk namelijk 3 dagen achter elkaar en ben dan 4 dagen achter elkaar thuis

Kun je best proberen Jet, als je erge stuwing krijgt merk je het vanzelf wel en kun je alsnog iets anders verzinnen.

Hier misschien nog iets wat je niet wilt horen… :oops:



Toen ik net weer aan het werk ging was ik ook een zeef. Ik vergat dingen die ik beloofd had te doen, struikelde over mijn woorden en zelfs soms over mijn voeten :wall: . Ik weet dat toen aan slaapgebrek, aangezien Leonie toen net in een sprong zat. Bovendien stress op mijn werk, blablabla. Maarrr… toen ik weer goed in mijn vel zat merkte ik dat ik nog steeds alles vergat! Ik had altijd een erg goed geheugen, deed tijdens mijn zwangerschap regelmatig Braintraining op de Nintendo DS. Hartstikke leuk, mijn hersens werden steeds jonger :mrgreen: Hoofdrekenen enzo, daar was ik als juf toch al goed in. Maarrr… als ik dat nu doe haal ik nooit meer het niveau van ‘vroeger’. Conclusie: mijn hersens zijn gewoon nooit meer de oude geworden na de zwangerschap, dit had niets met slaapgebrek te maken!



En dan nog één dingetje: je loopt achter met je werk omdat je ziek geweest bent. Maar dat is toch ook logisch? Of bedoel je dat je niet fit was en dat je wel naar je werk geweest bent? :think: Het is toch ook niet goed om te proberen 3 dagen werk in 2,5 dag te stoppen als je niet fit bent? Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat dat je niet lekker zit, dat je er niet doorheen komt. Ik voelde me ook vreselijk tekort schieten, want ik was altijd die actieve collega die overal aan mee deed, maar nu zelfs een vergadering moest missen omdat ik anders in zou storten :?



Tot slot nog een antwoord op je vraag :oops: : ik zou doen wat Inkie zegt. Alleen die voedingen waarbij je niet aanwezig bent (dus als je werkt) een flesje geven (eerst voorraad, dan kv), en als je er wel bent lekker aanleggen. Wie weet kan je productie dit gewoon aan, en kun je zo nog tijden door gaan! (zei positivo :mrgreen: )

de kans bestaat dat je de werkdagen wat stuwing hebt, maar wrs lang niet zo erg als in je kraamtijd.



De kans is ook aanwezig dat je de eerste 2 vrije dagen een het bijregelen bent, maar het gaat ook wel eens heel goed, en niet geschoten…