Ik had me mijn avond toch iets anders voorgesteld...

…ons hele huis is gedesinfecteerd. Van onder tot boven, we zijn uuuuuren bezig geweest:



Stomen, dweilen, wassen, poetsen noem maar op.



Er is vanmiddag hoofdluis geconstateerd bij onze oudste. Dus shampoo gehaald, kammetje en spray. Alle kleren in de was…bedden in de was, autostoelen, jassen…



We zijn net ziek geweest dus ik heb lang met haar op de bank gelegen, in ons bed gelegen in haar bed gelegen…dus alles moest schoon! Wat een ellende zeg.



Maargoed, kinderen liggen gedesinfecteerd in hun gedesinfecteerde bed in hun gedesinfecteerde kamer in een gedesinfecteerd huis.



Alles wat wel gewassen moest worden, maar niet heet mag zit in vuilniszakken…



Mijn man staat nu onder de douche met de luizen shampoo, ik ga zo.



En nu maar hopen dat we de strijd hebben gewonnen!!!



Ik moest natuurlijk eerst nog even spieken of er al nieuws was in het bakker/bananen topic…en eindelijk is daar het verlossende woord geschreven!!!



Nu op naar de douche en ik ga plat…ik was al zo moe, sta ik ook nog de hele avond te poetsen…bah bah bah!!! :zzz: :zzz: :zzz:

Oh ja…K. hadden ze een staart in haar haar gedaan (ik had vanmorgen een klein staartje gemaakt) dus ik vroeg haar: wie heeft je haar zo mooi gemaakt?



Antwoord: de haarschoonmaakster :lol: :lol:

(het was de luizenjuf)

sterkte ermee, :hug: lijkt me zo verschrikkelijk





Als je het wilt voorkomen gewoon haar lekker met schuim doen of haarspray :thumbup:

Wat een ellende zeg…gelukkig op onze school al de drie jaren dat we er zijn nog geen luis geconstateerd bij onze dochter in de klas…als het weer luizentijd is was ik haar haren met shampoo met wat tea three olie erdoor…ideaal…

Vreselijk, sterkte ermee :hug:

Ik heb het ook heel erg gehad…bakken met geld ging erdoor heen om mij schoon te krijgen en dan kreeg ik ze op school weer terug :roll: :oops:

Was mijn mama en ik niet zo blij mee :snooty:

Oh zooo irritant! Vorig jaar had mijn oppaskindje hoofdluis meegenomen. Natuuuuurlijk had ik het toen ook. Alles in huis gewassen, schoongemaakt en in vuilniszakken gedaan. Mijn hoofd gewassen met allerlei middeltjes (zelfs het mengsel met olijfolie en mayo geprobeerd :sick: ) en toen dacht ik een week later dat ik ze weer had. Dus een tweede keer alles gewassen etc. en nogmaals mijn haar met tig middeltjes gewassen. Achteraf bleken het gewoon korstjes van de wondjes die ik gekrabt had te zijn dus ik heb alles voor niets nogmaals schoongemaakt :lol:



Maar succes ermee! Krijg al jeuk als ik aan die dingen denk brrrr.

oh, heel herkenbaar Joepie, ik ben nu luizenmoeder geworden op school, gewoon omdat ik het voor andere ouders zo snel mogelijk wil ontdekken, zodat het onder controle kan blijven.

Bij M.ilou in de klas waren er meerdere meiden die het hadden in een korte periode, en in het begin toen ze in de kleuterklas zat, was er een meisje die het chronisch had, echt niet tof.

Heel veel sterkte, hoop dat je binnen een week overal vanaf bent.

weet niet meer precies wat er stond gisteren in de krant maar hoofdluis komt steeds vaker voor en vooral op witte scholen in de grotere steden. Want kinderen zitten op clubs en zo en de jassen hangen naast elkaar etc.

As heeft het ook al een keer of 4 gehad. Altijd samen met hetzelfde vriendinnetje. Sommigen krijgen het nooit en sommigen krijgen het sneller.

Bij ons op school zitten alle jassen in luizenzakken. De jassen gaan er soms ook kleddernat van de regen in :sick: .

Het oude model zak trek je dicht en hang je op de kop. Het nieuwe model hoor je boven dicht te knopen en dan gewoon op te hangen. Aangezien de meeste kids die dichtgeknoopte zakken dan niet meer open krijgen, hangen de meeste ouders ze dan maar open aan de kapstok.

Ik vraag me af of luizen er dan toch niet gewon in kunnen kruipen?



Leuk idee trouwens die luizenzakken, maar aan de verkleedkist in de klas wordt niet gedacht en straks willen alle kinderen weer sinterklaas of zwarte piet spelen :wink:



Ik moet er niet aan denken dat ze luizen krijgen. Hopelijk is het nu weg bij je en moet je niet nog een keer.

Hier gebruiken ze ook luizenzakken! Heel goed en het helpt ook gerust. Maar inderdaad…de verkleedkist staat gewoon met alle kleertjes erin. Juf vertelde wel dat ze de kist dichthield zodra er luis geconstateerd wordt.



En als de kinderen met elkaar spelen, dan gaat het natuurlijk ook gewoon over.



Je kan het nooit helemaal voorkomen. Maargoed…ik hoop maar dat het allemaal weg is nu!



Jammer dat hoofdluis niet net als waterpokken is: als je het eenmaal gehad hebt, ben je er vanaf!

@lydia wrote:

weet niet meer precies wat er stond gisteren in de krant maar hoofdluis komt steeds vaker voor en vooral op witte scholen in de grotere steden. Want kinderen zitten op clubs en zo en de jassen hangen naast elkaar etc.

As heeft het ook al een keer of 4 gehad. Altijd samen met hetzelfde vriendinnetje. Sommigen krijgen het nooit en sommigen krijgen het sneller.


en heb jij je huis toen ook onderworpen aan zo’n desinfectie-beurt? Als ik dit lees, denk ik: oooh nee, ik mag toch hopen dat nano dat nooit krijgt (ignorance is bliss 8) ), want hoe de fuk ga ik mijn hele huis zo gedesinfecteerd krijgen dat die krengen echt weg blijven?

(ik denk ook wel eens; stel je toch voor dat ik een kind krijg met huismijt-allergie oid. Dan denk ik dat ik toch maar afstand moet doen van dat kind :lol: )

fiep hoe gek denk je dat ik ben… De bedden kleren jassen knuffels en de auto.

Meer heb ik niet gedaan.

Joepie, wat heb je dan gestoomd en gedweild?

@lydia wrote:

fiep hoe gek denk je dat ik ben… De bedden kleren jassen knuffels en de auto.

Meer heb ik niet gedaan.

Joepie, wat heb je dan gestoomd en gedweild?


mooi zo, dat klinkt al als meer dan genoeg werk :mrgreen:

(dat as die luizen vier keer heeft gehad, heeft daar niks mee te maken toch? :angel: )

@Elka wrote:

Bij ons op school zitten alle jassen in luizenzakken. De jassen gaan er soms ook kleddernat van de regen in :sick: .

Het oude model zak trek je dicht en hang je op de kop. Het nieuwe model hoor je boven dicht te knopen en dan gewoon op te hangen. Aangezien de meeste kids die dichtgeknoopte zakken dan niet meer open krijgen, hangen de meeste ouders ze dan maar open aan de kapstok.

Ik vraag me af of luizen er dan toch niet gewon in kunnen kruipen?



Leuk idee trouwens die luizenzakken, maar aan de verkleedkist in de klas wordt niet gedacht en straks willen alle kinderen weer sinterklaas of zwarte piet spelen :wink:



Ik moet er niet aan denken dat ze luizen krijgen. Hopelijk is het nu weg bij je en moet je niet nog een keer.




Daarom zijn op onze school de verkleedkisten de kleuterklassen uit gegaan!



En luizencapes worden door bijna iedereen gebruikt. je kunt ze zelf kopen bij de DA drogist of de Etos.

Oh bah :x

:o fiep dat was natuurlijk de reden voor 4 keer. Hoewel ze zit nu in groep 4. Dat is gemiddeld eens per jaar. Dus.

Of zo 8)

Oeeeeee… luizen, zo vervelend!

Krijg er jeuk van!



Bij Th op school worden na de vakanties alle kinderen gecontroleerd (onze luizenmoeder is nu alleen hoogzwanger en had aan mij gevraagd of ik wou controleren… maar heb tot nu toe niks van juffie gehoord :think: ).

En het is verplicht om een luizencape te kopen voor je kind, dus alle jassen hangen onder capejes (is best een klus om dat te doen voor de kinderen na het buitenspelen).

Th heeft alleen eens luizen gehad toen hij op de psz zat… en ik had ze ook, was toen zwanger van SL… pffffffff wat een toestand zeg!

@lydia wrote:

fiep hoe gek denk je dat ik ben… De bedden kleren jassen knuffels en de auto.

Meer heb ik niet gedaan.

Joepie, wat heb je dan gestoomd en gedweild?




De bank en de eetkamer stoelen zijn gestoomd, zijn allebei van stof. En aangezien we net een week ziek thuis waren geweest, had K. overal gezeten en gelegen.



En de vloer is gedweild. Dat is natuurlijk niet persé nodig tegen luizen…maarja, als je dan toch bezig bent…

Oh ja, en twee vloerkleden gestoomd. K. heeft een dik speelkleed op haar kamer en beneden ligt er ook een.

Oh ja…(ik blijf oh ja-en)



De auto’s en de auto stoelen…ook gestoomd.