ik ga op vakantie en ik neem mee?

Nou, binnenkort gaat wij dus voor het eerst met onze meneer op vakantie. Een huisje in NL welliswaar maar toch, een heel waslijst heb ik al :mrgreen:

Toch heb ik nog een aantal vraagjes

• kan hij al naar het (overdekt) zwembad? En hoe deden jullie dat mer zwembroek/luier? Moet ie dan zwembandjes aan ofzo :think:
  • mee op de fiets kan zeker nog niet? Hij zit met steun al wel goed, maar zelfstandig niet.
  • nog tips om dingen te doen/mee te nemen enzo?

Ik heb er onwijs zin in, maar het wordt vast een totaal andere vakantie dan dat je met z’n tweetjes gaat dus vandaar 8)

Wij zijn toen onze dame 5 maanden was ook op vakantie geweest in een bungalow en ook lekker gaan zwemmen. Gewoon zonder bandjes tegen ons aan en ook in zo’n band waarin ze “zitten” wel een extra brede, maar die smalle kun je volgens mij niet meer kopen. Ze vond het geweldig!!! Zwemluiertjes kopen en lekker gaan zou ik zeggen. Probeer ook het bubbelbadje eens, dat vond onze dame ook echt prachtig.

Fiets zou ik nog niet doen als hij nog niet zelf kan zitten.

Kijk even wat ze al hebben in zo’n park, er stond bij ons al een bedje een kinderstoel. Aankleedkussen zelf meenemen is handig (wij hadden zo’n opblaasbare van de ikea mee, das makkelijk inpakken) en misschien een kleine parasol? Als je gaat zwemmen de eerste keer even een extra handdoek meenemen die je als aankleedkussen kan gebruiken. Bij ons hadden ze maar 1 hokje met een kussen, maar wel meerdere hokjes met een verhoogde aankleedtafel maar das zo hard.

Veel plezier!

Wat ik ook meegenomen had (Jesse was toen 10 maanden) was een dekbedovertrek van onszelf die ik als speelkleed op het gras heb gebruikt.

Daarbij had Jesse een ‘grasfobie’, dus dat was lekker makkelijk, hij kwam het kleed niet af :mrgreen: .

En misschien een klein opblaasbadje, voor bij het huisje. Dat hadden wij niet en Jesse heeft dus veel in de afwastijl gezeten (wat wel erug leuke foto’s opleverde).

Misschien is het wipstoeltje ook handig om mee te nemen? Gaat bij ons in ieder geval wel (altijd) mee op vakantie!

Fijne vakantie!

Gr.

Willy

toen we toen onze oudste 8 maanden was op vakantie gingen naar een huisje namen we een campingbedje en wat boxkleden en een speelkleed mee. Er was wel een bedje maar je weet nooit wat voor kwaliteit het is en zo veel ruimte neemt het ook niet in. De boxkleden en het speelkleed legden we op 2 matrassen die we op de stenen vloer hadden gelegd zodat ze lekker kon rollen. Wipstoeltje namen we niet mee want dat gebruikten we toen niet meer. We namen ook een aankleedkussen mee en een verkleiner voor de kinderstoel.

Haha, willy! Een grasfobie? Ik hoop nu niet meer?!

Maar goed, ik lees even mee, want wij gaan dit jaar ook voor 't eerst met z’n 3-tjes naar Duitsland. En ik ga vasten zeker wat vergeten, want een lijst maak ik niet en ik neem graag zo min mogelijk mee. Ik denk maar zo: in Duitsland zal genoeg te koop zijn…

wij hebben ook een wipstoeltje meegenomen en een boxkleed voor op de vloer te spelen, kan ook buiten :wink: en natuurlijk de wandelwagen… op de fiets zou ik nog niet doen, zwemmen zeker wel meestal zijn zwemluiers verplicht.