Ik ga naar de Antillen met een dreumes en ik neem mee...

Tips gevraagd wat we niet mogen vergeten en ook wat we vooral thuis moeten laten.

Kom maar op!

meenemen : mij ? :mrgreen:

alcolado of iig zo snel mogelijk daar halen en je van top tot teen insmeren ermee :lol: (is tegen muggen en ik had dat dus niet gedaan op curacao en ik was echt een lopend buffend daar ik had honderden muggen beten per been)

genoeg zonnebrandcreme en iets van petjes/hoedjes :wink:

zwemkleding niet vergeten :angel:

Idd het meest agressieve muggenspul dat je kan vinden. Wij zijn ook helemaal lek geprikt. Die muggen daar zijn echt niet te vergelijken met de muggen hier. Misschien ook een klamboe die over een kinderbedje past?

Ik wil je niet bang maken, maar… Zo zagen mijn benen er na een paar dagen Curacao uit :frowning:

Verder idd zonnehoedjes, speeltjes om je kindje in het vliegtuig mee te vermaken. Verder zou ik het even niet weten. :think:

oooh naatje dat heeft vast vreselijk gejeukt !! :shock:

Mijn man is opgegroeid op Curaçao, en kon altijd precies zien wie er toerist was, want die benen zagen er net zo uit als op de foto van naatje…

Ik zou ook een klamboe voor je kleintje meenemen en ors niet vergeten.

Verder kan je daar gewoon alles kopen wat je wil :wink:

@Naatje wrote:

Ik wil je niet bang maken, maar… Zo zagen mijn benen er na een paar dagen Curacao uit :frowning:

Dat is wel heftig om te zien ja. Ik had daar geen last van! We hadden ook klamboe over onze bed hangen dus... We lieten de ook airco s'nachts aanstaan...

Wij hadden ook airco. 's Nacht hadden we er ook niet zo’n last van. Het was vooral 's avonds vanaf een uur of 5 ofzo. Tijdens de eerste dagen de fout gemaakt om met korte broek buiten te gaan eten. Niet doen! De rest van de vakantie zaten wij 's avonds keurig in lange broek (met sokken eroverheen!) buiten. Anders was het denk ik nog erger geworden. En je kon idd precies de toeristen eruit halen. :lol: Volgens mij heb ik nu (een jaar later) nog een paar littekens op m’n benen van het krabben. :frowning:

Maar wij hadden wel echt pech wat dat betreft hoor. Zelfs de locale bevolking vertelde dat het niet vaak zo erg was als toen.

@Naatje wrote:

Idd het meest agressieve muggenspul dat je kan vinden. Wij zijn ook helemaal lek geprikt. Die muggen daar zijn echt niet te vergelijken met de muggen hier. Misschien ook een klamboe die over een kinderbedje past?

Verder idd zonnehoedjes, speeltjes om je kindje in het vliegtuig mee te vermaken. Verder zou ik het even niet weten. :think:

oh dat valt nog mee bij mij was het alleen bulten je zag niet echt normale huid meer en jeuken als een gek pffffffffff

was even een middag/avond in de “stad” lopen op curacao ook idd (geloof dat ik op aruba niet zoveel last had maar dat was een ander jaargetijde daar was ook net een tropische storm langsgeweest geen idee of dat er iets mee te maken heeft :think: )

Het was volgens mij een paar dagen later nog wat erger… maar daar heb ik geen foto’s meer van gemaakt. Wij waren trouwens half mei op Curacao. Ik vond het wel heel jammer dat de muggen zo’n stempel op de vakantie hebben gedrukt. We waren er echt de hele tijd mee bezig. Het huis had een mooi zwembad buiten. Maar daar konden we dus echt niet gaan zitten.

Oh ja, een tip! Neem zo’n elektrische vliegenmepper mee. Zo’n racket. Die hadden wij ook meegenomen en dat ding hebben we echt veeeeel gebruikt. Was echt handig. :wink:

@Naatje wrote:

Het was volgens mij een paar dagen later nog wat erger… maar daar heb ik geen foto’s meer van gemaakt. Wij waren trouwens half mei op Curacao. Ik vond het wel heel jammer dat de muggen zo’n stempel op de vakantie hebben gedrukt. We waren er echt de hele tijd mee bezig. Het huis had een mooi zwembad buiten. Maar daar konden we dus echt niet gaan zitten.

Oh ja, een tip! Neem zo’n elektrische vliegenmepper mee. Zo’n racket. Die hadden wij ook meegenomen en dat ding hebben we echt veeeeel gebruikt. Was echt handig. :wink:

Afgelopen jaar?

We zijn in April 2009 gegaan. Toen viel het wel reuze mee… Misschien omdat wij vorig jaar ook erg last van muggen hadden door het weer?

Ja, afgelopen jaar. Maar ik heb begrepen dat het heel veel had geregend voordat wij kwamen. Dus dat zal dan denk ik tussen onze vakanties in hebben gezeten. :think: Die muggen hebben zich blijkbaar flink uitgeleefd in alle waterpoeltjes die toen zijn blijven staan. :frowning:

wij waren er in juni 2010 ofzo en we hadden toen ook best veel regen :thumbdown:

En wij in 2009 was er weinig regen in de periode dat we er waren dus ik denk dat het idd met veel regen te maken zou hebben…