Ik ga met een baby naar een warm land en ik neem mee....

Ik zit een beetje te bedenken wat ik mee moet nemen voor ons zoontje. Uiteraard kleding, luiers, luierdoekjes, etc. Alles wat je hier ook gebruikt. Maar verder?

O.R.S. junior (tips voor toedienen?)

Azaron?

anti-mug

zonnebrand factor 50

tentje (voor in de schaduw, beschermd van insecten)

opblaasbaar waskussen

zwembroek/luier

petjes

ik heb ook een UV-pakje voor het zwemmen

zetpillen

Okay, dit is even wat ik zo gauw weet op te noemen. Ik wilde mijn kolfapparaat ook meenemen en een pak kv voor het geval mijn BV het af laat weten… :eh:

X Do

Wat is een uv-pakje?

(Ik lees mee, wij gaan in november op vakantie 8) )

een klamboe voor het slapen

weekendbedje (als je gaat kamperen of in caravan

Opblaasdrijfbandje voor in het zwembad

Aftersun

natte washandjes van zwitsal om tussendoor je kindje lekker op te frissen

Wijzelf gaan over 5 weken naar Italie en ik zie dat onze kindjes niet zoveel schelen. Wij nemen uit voorzorg iets mee voor mocht er een tandje doorkomen. Ik weet niet hoe het heet maar je kan het op hun tandvlees doen en verzacht de pijn.

Ik lees even verder met je mee, ben benieuwd wat anderen nog kunnen bedenken! :stuck_out_tongue:

@Dominique wrote:

De állerbeste ORS die je je kindje kunt geven is en blijft bv :thumbup:

Het bevat alle nodige mineralen, voedingsstoffen en antistoffen in precies de juiste dosering en met de voor je baby zeer vertrouwde smaak, dus toedienen zal wat dat betreft geen probleem opleveren :wink:

Ik zie dat je zoontje inmiddels vijf maanden is; ik weet niet wanneer jullie precies op vakantie gaan? Bv is zeker in een warm land de meest veilige manier van voeden. Daarnaast is jouw melk ook op die leeftijd nog steeds een volwaardige maaltijd voor je kind; je zou kunnen overwegen om het introduceren van vast voedsel uit te stellen of op te schorten tot jullie weer thuis zijn? Zo verklein je de kans op situaties die vragen om ORS (wat in de meeste gevallen wordt veroorzaakt door verkeerd voedsel…) al enorm. Mocht het toch zo zijn dat je baby iets oploopt, leg hem dan gerust vaak (en kort) aan zodat hij steeds kleine beetjes van jouw ‘ORS+’ binnenkrijgt :thumbup:

Op http://www.borstvoedingsforum.nl heb ik overigens ook al regelmatig vragen en aanverwante over dit onderwerp voorbij zien komen. Wellicht vind je het prettig om daar nog eens e.ea. na te lezen?

@Dominique wrote:
Okay, dit is even wat ik zo gauw weet op te noemen. Ik wilde mijn kolfapparaat ook meenemen en een pak kv voor het geval mijn BV het af laat weten… :eh:

Hee joh, je hebt je zoontje nu inmiddels al vijf maanden met succes aan de borst gevoed! :clap: :clap: :clap:

Waarom zou je productie het dan nu laten afweten? Probeer een beetje meer vertrouwen in je lichaam te hebben, dan komt dat zeker goed :thumbup:

Je kolf kun je natuurlijk altijd meenemen. Is het een electrische kolf? Misschien is het handig om dan even te bekijken of je kolf en de electriciteit in je vakantieland wel samengaan (qua stekker, maar ook qua voltage) en in ieder geval batterijen meenemen dan :slight_smile:

Als je dat een prettig idee vindt, kun je een pak kv meebrengen. Bv-gericht zou ik echter eerder kiezen voor een nieuw flesje Syntocinon :shifty:

@D. wrote:

Wat is een uv-pakje?

(Ik lees mee, wij gaan in november op vakantie 8) )

Een UV-pakje is zeg maar een surfpakje in badpakstof. Een beetje duidelijk zo? :think: Je hebt dure versies, maar ik heb er 1 voor 7,99 op de kop weten te tikken. Is nu wel groot voor hem (mt 74), maar hij is 68 cm dus zoveel scheelt het ook weer niet.

@muissie wrote:

een klamboe voor het slapen

weekendbedje (als je gaat kamperen of in caravan

Opblaasdrijfbandje voor in het zwembad

Aftersun

natte washandjes van zwitsal om tussendoor je kindje lekker op te frissen

we hebben een hotelkamer met airco. Dan toch ook klamboe mee? Ik weet alleen niet wat voor bedje ze daar hebben (Kreta). Zou dat ook zo'n weekendbedje zijn als hier? Met beetje dik matras lijkt me, zo'n ouderwetse misschien?

Ik heb een surfpak-babybjorn voor in het zwembad. Is hij niet te jong nog voor een opblaasdrijfbandje? Op dit moment kan hij nog niet zelf zitten.

Aftersun, kan ik die van ons gebruiken of speciale?

@muissie wrote:

Wijzelf gaan over 5 weken naar Italie en ik zie dat onze kindjes niet zoveel schelen. Wij nemen uit voorzorg iets mee voor mocht er een tandje doorkomen. Ik weet niet hoe het heet maar je kan het op hun tandvlees doen en verzacht de pijn.

Ik lees even verder met je mee, ben benieuwd wat anderen nog kunnen bedenken! :P

Chamodent, heb ik idd gisteren gekocht! (toevallig he :wink: )

@Yvonne Z. wrote:

@Dominique wrote:

De állerbeste ORS die je je kindje kunt geven is en blijft bv :thumbup:

Het bevat alle nodige mineralen, voedingsstoffen en antistoffen in precies de juiste dosering en met de voor je baby zeer vertrouwde smaak, dus toedienen zal wat dat betreft geen probleem opleveren :wink:

Ik zie dat je zoontje inmiddels vijf maanden is; ik weet niet wanneer jullie precies op vakantie gaan? Bv is zeker in een warm land de meest veilige manier van voeden. Daarnaast is jouw melk ook op die leeftijd nog steeds een volwaardige maaltijd voor je kind; je zou kunnen overwegen om het introduceren van vast voedsel uit te stellen of op te schorten tot jullie weer thuis zijn? Zo verklein je de kans op situaties die vragen om ORS (wat in de meeste gevallen wordt veroorzaakt door verkeerd voedsel…) al enorm. Mocht het toch zo zijn dat je baby iets oploopt, leg hem dan gerust vaak (en kort) aan zodat hij steeds kleine beetjes van jouw ‘ORS+’ binnenkrijgt :thumbup:

Op http://www.borstvoedingsforum.nl heb ik overigens ook al regelmatig vragen en aanverwante over dit onderwerp voorbij zien komen. Wellicht vind je het prettig om daar nog eens e.ea. na te lezen?

Het CB kwam met ORS. Ik wil dan nog steeds BV geven (en mocht het in nood kv zijn, dan met flessenwater). Hij krijgt nu wel vast voedsel (sinds woensdagavond), maar dat is op het moment groente. Als het dan fruit is, dan fruit met schil (of uit een potje eventueel). Dat moet dan toch goed zijn? Als het nog groente is, dan groente gekookt of ook uit potje.
Nu eet hij beide. (worteltjes is het nu) Hij heeft in 2 dagen 1 potje gegeten (likkend/smakkend van de lepel :lol: ) en peentjes zelf z'n mond ingewerkt (a la rapley).
@Yvonne Z. wrote:

@Dominique wrote:
Okay, dit is even wat ik zo gauw weet op te noemen. Ik wilde mijn kolfapparaat ook meenemen en een pak kv voor het geval mijn BV het af laat weten..... :eh:

Hee joh, je hebt je zoontje nu inmiddels al vijf maanden met succes aan de borst gevoed! :clap: :clap: :clap:
Waarom zou je productie het dan nu laten afweten? Probeer een beetje meer vertrouwen in je lichaam te hebben, dan komt dat zeker goed :thumbup:
Je kolf kun je natuurlijk altijd meenemen. Is het een electrische kolf? Misschien is het handig om dan even te bekijken of je kolf en de electriciteit in je vakantieland wel samengaan (qua stekker, maar ook qua voltage) en in ieder geval batterijen meenemen dan :)
Als je dat een prettig idee vindt, kun je een pak kv meebrengen. Bv-gericht zou ik echter eerder kiezen voor een nieuw flesje Syntocinon :shifty:

Ik weet dat mijn BV het tijdelijk af kan laten weten als ik koorts en/of migraine heb gehad. Dan loopt de productie terug naar minder dan de helft.... :shock: In zo'n geval wil ik wel graag andere voeding meehebben (ik heb daar geen voorraad in de vriezer :wink: ).
Syntocinon is niet nodig, kolven gaat :thumbup: .

Thanks voor de tips!!

@Dominique wrote:

we hebben een hotelkamer met airco. Dan toch ook klamboe mee? Ik weet alleen niet wat voor bedje ze daar hebben (Kreta). Zou dat ook zo’n weekendbedje zijn als hier? Met beetje dik matras lijkt me, zo’n ouderwetse misschien?

Ik heb een surfpak-babybjorn voor in het zwembad. Is hij niet te jong nog voor een opblaasdrijfbandje? Op dit moment kan hij nog niet zelf zitten.

Aftersun, kan ik die van ons gebruiken of speciale?

overal waar muggen leven is een klamboe handig! Liever een klamboe dan een kind vol met jeukende bulten toch? Ondanks muggenmelk kan je kindje toch een keer geprikt worden.
Ik weet niet wat voor bedje ze je geven maar ik denk inderdaad dat je moet denken aan een weekendbedje. Meestal zijn die matrasjes heel erg dun dus het zou geen overbodige luxe zijn als je zelf nog een matrasje meeneemt. DIe kan je voor 20 euro bij de prenetal halen of andere babyzaak, ze zijn klein opvouwbaar mee te nemen en dan ligt hij in ieder geval zacht. Zal je gebeuren dat je daar komt en hij moet op een matrasje zo hard als een plankje liggen..

Ik heb voor Djenno een zwembadbandje gekocht waar hij in kan zitten met een rugsteuntje. Het bandje is geschikt vanaf 3 maanden geloof ik dus die van jou kan er ook in. Je hebt ze vanaf verschillende leeftijden. Djenno heeft er al een keer ingezeten. Die kan ook nog niet zelfstandig zitten maar wel al met een steuntje in zijn rug. En mochten ze voorover gaan hangen kunnen ze lekker leunen op de zwemband zelf dus dat maakt niet uit. Ik heb die van mij bij de Blokker speelgoedafdeling gekocht maar Prenetal heeft ze ook van Nijntje.

Wat betreft de aftersun heb je speciaal voor baby's en kinderen aftersun. Zwitsal heeft het ook geloof ik.

Ik weet niet of het lukt om zo’n matrasje mee te nemen…we gaan met het vliegtuig en ik geloof dat we nu al met zijn spullen over het gewicht gaan! :shock:

Onze vrienden vliegen voor ons uit, dus ik kan vragen of zij naar het bedje kunnen kijken alvast!

X Do

let bij die aniti mug er vooral even op dat het ook voor de allerkleinste geschikt is. dat is bij 99% nl niet het geval.

en een thermometer is ook wel handig om bij je te hebben. en paracetamol-zetpilletjes; die verkopen ze in veel landen niet, teriwjl het toch echt de finjnste manier van toedienen is (vind ik).(ow zie dat je ze al hebt staan). Als je ruimte wilt besparen, zou ik het aankleedkussen schrappen :shifty: je vind altijd wel een plekje om je kindje te verschonen.

dingen om schaduw mee te creeeren zijn ook handig. een doek of zo, die je ergens kunt ophangen.

en verder je kindje tegen de warmte lekker veel aanleggen. :thumbup:

het aankleedkussen is opblaasbaar :wink: dus neemt nauwelijks ruimte in beslag. Ik wil dat ook als soort luchtbedje gebruiken voor in zijn tentje.

daar was ik al bang voor dat niet elke anti-mug voor babies geschikt is… weet je toevallig welke wel?

ik weet niet of je hem xtra vocht geeft, maar wellicht een flesje roosvicee mee nemen? dat kun je eventueel ook met de ORS gaan doen

Thermometer ook vooral niet vergeten

ik zag die natte washandjes van zwitsal er tussen staan.

Mijn uber-praktische collega zag ik tijdens een schoolreis een plastic zakje uit haar tas vissen met daarin een nat washandje. Altijd handig zei ze.

Die tip volg ik tegenwoordig ook maar op en het is echt heel handig. Het is tuttigste tip die ik ook heb gekregen maar echt :thumbup:

Er zijn bij de kampeerafdeling van de v&d en kampeerwinkels ook babytentjes te koop met een muggennet en alles erop en eraan…

Die kun je dan overal mee naar toe nemen en gebruiken en licht in gewicht…

mijn ervaring met bedjes in het buitenland (duitsland onderweg en Italie) was op zicht perfect. Alleen dan wel met een dekbedje erin :wall:

Wat was ik blij dat ik voor de zekerheid een lakentje en deken had meegenomen. :think: Al had ik natuurlijk ook om een gewoon laken kunnen vragen en dubbelvouwen en een handdoek als deken kunnen gebruiken.

Maar goed ik was er toen heel blij mee.

Klamboe voor jezelf en kind is zeker een goede tip :thumbup:

Toen wij op Kreta waren (nog geen kinderen toen) hebben we snel antimuggen ding voor in het stopcontact gekocht.

Dat hielp redelijk goed. Ik vind het echter vreselijk stinken (vooral als je 's ochtends even de kamer verlaat en dan weer terugkomt :sick: ) Ik vind het dan erg genoeg dat ik in die lucht slaap, en zou er niet voor kiezen om mijn kind daar in te laten slapen.

Wat zonnebrand betreft zou ik minstens factor 50 kopen (heb voor hier nu factor 30) en uiteraard speciaal voor kinderen (staat erop). En je kind zeker zo jong zo veel mogelijk in de shaduw houden. (ook in de schaduw kun je verbranden)

Zwembandje of vleugeltjes is idd nog niet nodig. Zo klein houd je die kleine vooral nog vast en echt niet los in het water.

Oja, wat wij ook mee hadden op vakantie was de babyfoon.

's avonds net voor het eten of tijdens 2 gangen was het bedtijd voor Tejo en brachten wij hem naar bed. De babyfoon namen we mee naar beneden.

Moet ik er misschien wel bij vermelden dat wij in een hotel midden op een skipiste zaten en de enige mensen die er waren van het hotel zelf, de hotelgasten waren. En een paar mannen van de skibullies kwamen ook vaak een biertje halen :mrgreen:

:think: Ik weet niet of ik Tejo alleen zou laten in een groot hotel, waar jan en alleman komt.

Laat staan als je in een ander restaurantje gaat eten (wat bij ons op Kreta het geval was, hotel/appartement had geen eigen restaurant)

Prettige vakantie in elk geval :thumbup:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@Zonneschijn wrote:

Dat hielp redelijk goed. Ik vind het echter vreselijk stinken (vooral als je 's ochtends even de kamer verlaat en dan weer terugkomt :sick: ) Ik vind het dan erg genoeg dat ik in die lucht slaap, en zou er niet voor kiezen om mijn kind daar in te laten slapen.

huh? ik heb ook zo'n stopcontactantimuggending op nano's kamer, maar die maakt een erg hoge toon die muggen afweert, dat heeft niks met geurtjes te maken :think: bestaan er ook geurdingen voor in stopcontact dan?

Oja, nog wat :mrgreen:

Ik moet opeens aan mijn buurvrouw denken die vorig jaar met hun gezinnetje (toen 1 kind, inmiddels 2) naar kreta is geweest.

Coen kreeg giga luieruitslag (allang geen borstvoeding meer) en ze heeft daar toen sudocreme gekocht, terwijl ze hier ook nog een grote pot had staan. Daar baalde ze wel een beetje van.

Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk bij elke verschoning wat bepanthen opsmeer, al is het maar dat de poep er makkelijk afgaat :mrgreen: ) Maar toch, ik dacht ik zeg het ff maar.

Dit jaar zijn ze ook weer geweest, nu met 2 kleintjes. Pim was toen nog geen 5 maandjes en in tegenstelling tot Coen krijgt hij wel nog steeds bv. (Nu lukt het wel)

Haar bv heeft weer even een goede boost gehad. Door de warmte heeft Pim veel gedronken en dus is vaker aangelegt.

Extra bijvoeding krijgt hij nog steeds niet.

Wat dat betreft zou ik het bijvoeden ook lekker even laten voor wat het is en pas na de vakantie verder mee gaan.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@fiep klophout wrote:

@Zonneschijn wrote:

huh? ik heb ook zo'n stopcontactantimuggending op nano's kamer, maar die maakt een erg hoge toon die muggen afweert, dat heeft niks met geurtjes te maken :think: bestaan er ook geurdingen voor in stopcontact dan?

jazeker en ik zou het je dus ook niet aanraden :sick: :lol:

Bestaan er dan ook dingen met hoge tonen :wink: :lol: En werkt het goed?

@Zonneschijn wrote:

@fiep klophout wrote:
@Zonneschijn wrote:

jazeker en ik zou het je dus ook niet aanraden :sick: :lol:

Bestaan er dan ook dingen met hoge tonen :wink: :lol: En werkt het goed?

ja die bestaan :mrgreen:
volgens mij werken ze best goed. nano nog niet gebeten dit jaar, ik wel (maar ik heb dus ook niet zo'n mooi ding in mijn stopcontact :wink: ) Het kan wel dat je kindje de toon irritant vindt, omdat zij um wslk wel kunnen horen. nano hoort um volgens mij wel, maar hij vindt het juist wel gezellig. raar kind.