ik doe wat verkeerd

Ik zit te kijken naar , De grote verhuizing



Meestal 2 engelse stellen gaan verhuizen. Maar hoe komen ze aan zo’n hoog budget :shock: Rond de 8 ton of hoger. Krijgen ze dan zoveel meer betaald dan hier?

Wat doen wij verkeerd. :mrgreen: :mrgreen: was er toch verbaasd over



enne het zijn niet altijd hoog opgeleide mensen of met een hoge baan

Wij kijken ook, maar wat een bedragen he!



Dat ene huis… over de miljoen euro maar ik vond het vies tegen vallen qua ruimte :silenced:

Ja zo groot vind ik het niet., hier in NL heb je daar een mega villa voor Snap er niks van. Hoe ze het doen ongelovelijk

ja zo zaten wij dus ook, hier heb je een vrijstaand huis voor.

Daar gewoon een rijtjeshuis. :think:



kunnen wij misschien alleen de wc betalen daar haha :lol:

:lol: :lol: :lol:

ik had altijd begrepen dat Engeland zo goedkoop was om te wonen maar niet om te leven… :think:

maar zou het niet aan ons belastingstelsel liggen dat wij minder kunnen lenen of zou je daar gewoon kunnen lenen met alle gevolgen van dien :think:

Kijk ook altijd, kei leuk programma, schrik er ook altijd wel van :think:

Engeland is enorm duur met huisprijzen. Wales is goedkoper, en Schotland heeft een vreemd systeem met bieden op huizen.

Maar hoe komen ze dan aan een hoge hypotheek?

Dat ligt aan het huis dat ze verkochte en de winst die ze opstrijken. Als alles mee had gezeten voor ons, dan hadden wij 50K winst gemaakt op dit huis. Dus huis verkopen, die hypotheek af betalen, en er nog £50K aan over houden.

Hier kon je (weet niet hoe dat nu zit met het huidige financiele klimaat) een hypotheek aanvragen voor OF het gehele koop bedrag (een 100% hypotheek) of je betaalt een bepaalde percentage zelf en vraagt een hypotheek aan voor het rest bedrag.



Dus als ik £50k heb, en het huis is zeg maar 350K, dan neem ik een hypotheek van 300K.



Toen alles koek en ei was op de huizen markt, en de prijzen gingen rete hoog, waren banken geneigt meer geld te geven dan mensen eigenlijk hadden.

Dus een hypotheek van 5X het jaar salaris van de hoofd verdiener PLUS 2x het jaar salaris van de partner was toendertijd niet vreemd.

(Wij hebben het alleen op MIJN salaris gedaan, en niet meer dan 3x…en NOG hebben we het heel moeilijk om de hypotheek bij te houden)



Ik weet niet of wat jij kijkt hetzelfdee is als “Location, Location, Location” met Phil en Kirsty, maar Si en ik zaten ook altijd te staren als ze zeiden “One top budget is 250K” en ze tekenen dan ineens voor een huis van 350K.

Hmm dat is hier in NL ook :think: dan moeten ze dus behoorlijk verdienen in de UK

Het is wel hetzelfde programma

De lonen zijn misschien wat hoger, maar alles is wel weer duurder. Vandaar dat je echt geen paleis krijgt voor 350K.



Wij wonen in een rijtjes huis, geen oprit of eigen parkeer plaats, 3 kleine slaapkamers. Niet in een grote stad ofzo. En ons huis kost nu £115K (141 623.881 Euros)

In Londen koop je voor hetzelfde geld een studio flat. In Cardiff (Wales) koop je daarmee een 2-kamer flatje.



Het ligt dus heel erg aan WAAR je koopt.

Ja dat snap ik :mrgreen:



maar hoe komen mensen daar aan hyptheek van meer dan 1 miljoen? Als het nou rijke mensen zijn nog niet eens :think:

Die vraag stel ik ook altijd als hier in onze nieuwe wijk wéér het zoveelste huis wordt gebouwd, wat ook gemakkelijk 1 miljoen kost



Waar doen al die mensen het toch van…Vervolgens zie je de eigenaren er van, en dat zijn mensen van vaak rond de 30/35…



Wat voor een topbaan hebben die dan wel niet :think:

@~Claudia28~ wrote:

Die vraag stel ik ook altijd als hier in onze nieuwe wijk wéér het zoveelste huis wordt gebouwd, wat ook gemakkelijk 1 miljoen kost



Waar doen al die mensen het toch van…Vervolgens zie je de eigenaren er van, en dat zijn mensen van vaak rond de 30/35…



Wat voor een topbaan hebben die dan wel niet :think:






Ja, dat merken wij ook vaak wij waren midden 20 toen we dit huis kochten, en je ziet de mensen denken waar doen ze het van.

Bij ond eerste huis wat we helemaal gestript hadden, was mijn man achter de deur aan het werk en hoorde de buren praten, waar we het allemaal wel niet van deden :shock: ik denk wat maakt jou dat nou uit :eh: het was pure afgunst en nieuwschierigheid :lol:

Maar doordat we dat huis verkocht hadden voor een goede prijs konden we dit kopen , want wat hier woont is niet van onze leeftijd :wink:

@melanie wrote:

@~Claudia28~ wrote:
Die vraag stel ik ook altijd als hier in onze nieuwe wijk wéér het zoveelste huis wordt gebouwd, wat ook gemakkelijk 1 miljoen kost



Waar doen al die mensen het toch van…Vervolgens zie je de eigenaren er van, en dat zijn mensen van vaak rond de 30/35…



Wat voor een topbaan hebben die dan wel niet :think:






Ja, dat merken wij ook vaak wij waren midden 20 toen we dit huis kochten, en je ziet de mensen denken waar doen ze het van.

Bij ond eerste huis wat we helemaal gestript hadden, was mijn man achter de deur aan het werk en hoorde de buren praten, waar we het allemaal wel niet van deden :shock: ik denk wat maakt jou dat nou uit :eh: het was pure afgunst en nieuwschierigheid :lol:

Maar doordat we dat huis verkocht hadden voor een goede prijs konden we dit kopen , want wat hier woont is niet van onze leeftijd :wink:




En dat is natuurlijk hartstikke fijn voor jullie!! :wink: I

k kan natuurlijk niet in jullie huis kijken, maar de huizen hier zijn echt gigantisch!! En daar is 1 miljoen euro echt niets bij met sommige huizen. En dan praat ik niet over 1 huis van die waarde, maar wel een stuk of 100 :shock: …



Die mensen kunnen hun oude woning dan wel goed verkocht hebben, maar vast niet met een overwaarde van meer dan 5 ton…Dus de hypotheek die dan nog overblijft, lijkt mij nog best stevig om op te hoesten elke maand.



Dat is helemaal gen afgunst, maar ik vraag het me gewoon af waar ze het van doen, en welke goed betaalde baan ze dan hebben :think:

Ja, dokter of chirurg :mrgreen:

wie zal het zeggen , of ze hebben echt een hele hoge hypotheek tot aan hun nek, dat zijn er ook genoeg hoor :wink:



Het was niet vervelend bedoeld hoor :-*



gr melanie

Ik denk dat je zult merken dat veel van die kopers een baan hebben in de IT. Ruud werkt in de IT voor een baas en houd dus minder over dan de uurprijs die de baas voor hem vraagt. Alsnog hebben we er een mooi huis van kunnen kopen. Maar in de sector werk waar hij zit zitten ontzettend veel freelancers, die hebben uurtarieven van 120 euro of nog iets meer en als je dan niets aan een baas hoeft te geven… dan houd je ontzettend veel over, zelfs na belastingen.

IT is gewoon nog steeds booming business, alles word geautomatiseerd he… denk maar eens aan mensen die gewerkt hebben aan het nieuwe EPD… dat systeem word ook door IT mensen ontwikkeld :wink:

1 collega van Ruud is dus zo een freelancer (zit op project met 5 man) en die heeft een bruto maand inkomen van 16.000 euro…

Daar gaat dan nog van alles vanaf, ongeveer 7 houd hij netto over.

Maar als een hypotheek op bruto word berekent, tja, dan kun je wel richting een miljoen lenen denk ik zo…

Dat zijn allemaal mid-dertigers hoor :shifty:



Daarbij, als je in de gouden tijd van mid negentig in de IT zat en al een huis kocht, stel dat je daar langere tijd hebt gewoond. Je hebt de euro omzetting meegemaakt, dan kun je wat overwaarde aangaat een behoorlijke slag gemaakt hebben hoor.

Een oom van mij is eenvoudigweg postbode, maar door die euro en de waardestijgingen van woningen vanaf 2000 heeft hij zijn huis met 300.000 in waarde zien stijgen. Hij heeft dus nu als eenvoudig postbode een vrijstaand huis met een aankoopwaarde van 6 ton… tja…



Ik ben wel altijd benieuwd naar het verhaal ergens achter… mensen willen dat vaak nog wel vertellen ook.



Zo hadden wij bij ons vorige huis in Utrecht een enigzins aso gezin wonen… iedereen was het erover eens… wat een omhooggevallen volks gezin was dat.

Beetje van die reclame over villa arena… we veranderen wel je huis, maar niet je gewoonten…

Men vroeg zich ook af hoe hij een vrijstaand huis had kunnen betalen, hij was maar gewoon stucadoor… zzp-er.

Maar toen zagen we hoeveel uren hij werkte… die was dus gewoon s’avonds om 10 uur met bouwlampen aan nog aan het stucen he.

Ook op zaterdag en als zijn opdrachtgevers het oke vonden, zelfs op zondag.

Buiten dat me dat niet gezond lijkt, kun je dus gewoon stellen dat hij zich een slag in de rondte werkte… tja. als je dat wil… :roll: