ik breng een kind naar school en krijg een draak thuis...

Vandaag al de derde dag deze week dat ik na school een draak in huis heb.

Schreeuwen, zeuren, mokken, janken als meneer zijn zin niet krijgt of als iets niet precies gaat zoals hij wil.

Als ik hem oppak om op de gang te zetten,slaat en schopt hij mij (mijn handen jeuken maar kan me nog inhouden om niet terug te slaan)

Meestal is dit in het 1e uur dat hij thuis is.

Heb niet het idee dat hij op school ook zo is (anders had ik dat wel van de juf gehoord neem ik aan).

Nog meer draken van 4,5 jaar???

Is het de leeftijd?

Of is het iets waar ik meer achter moet zoeken?

hoe gaan jullie om met dit gedag??

We hebben al eerder zo’n periode meegemaakt maar het ging nu juist alweer een tijd wat beter met hem.

gelukkig heeft hij ook wel zijn goede momenten hoor maar dit gedrag vind ik zo moeilijk om mee om te gaan… :cry:

De juf vertelde dat de meeste kleuters meestal na 3 of 4 weken na de start een dip krijgen. Dan zijn ze moe, kribbig etc.

De juf zei dat het even doorbijten is, maar dat het over een paar weekjes weer beter moet gaan.

Wij hebben ook een hoop gedoe met Merijn op bepaalde tijd. Vorige week was het op zijn hoogtepunt, hij was gewoon oververmoeid.

Merijn wilde vanochtend ook niet naar school. Hij is gisteren dagje thuis geweest ivm studiedag. Was vanochtend al om 5 uur wakker door broerlief en nog heel moe. Dus mijn man had al gezegd tegen de juf dat ie moe en huilerig was en dat als het echt niet ging dat ie dan thuis was en hem eventueel kon ophalen. Waarop de juf zei dat het meestal op school wel goed gaat, maar dat ze dan thuis weer instorten…

Ik ga er niet altijd even hard op in als Merijn zo doet, omdat ik snap waar het vandaan komt. Betekent niet dat ik hem overal zijn zin in geef, maar soms negeer ik hem en zeg ik ook tegen hem dat ik op deze manier geen zin heb om met hem te praten of bijv. helpen. Meestal ziet hij dan wel in dat hij ‘fout’ bezig is en komt dan alsnog normaal naar me toe…

vermoeiend is het he…

Stan ligt nu te slapen :inlove: . Hij was zo moe, hij kon alleen nog maar huilen.

Stan en Emma kunnen momenteel allebei draken. Ik ben net met ze naar het bos geweest. Even uitrazen!

hier ook een klein beetje het zelfde moe moe moe en dan ook nog zwemles vanavond om 6.15 dus na bed gebracht en slaapt :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz: :zzz:

Inderdaad = moe!

En wanneer ze dan na een hele dag school thuis komen in hun veilige vertrouwde omgeving kunnen ze een beetje ontladen en ja,… soms kun je dat wel eens letterlijk nemen… :wink: .

Op zo’n momenten let ik er op om juist niet te straffen maar hen rustig te proberen krijgen en/of hem te negeren.

Tv wil hen ook wel eens helpen te ontspannen na een dag school…

Ik weet het, 't is niet altijd even makkelijk hé! :-*

tis zeker niet altijd makelijk en zeer vermoeiend.

En het is de oudste dus steeds weer iets nieuws waar je mee te maken krijgt.

bedankt voor de reacties.

Hier een meisje van 4,5 en die is soms ook zo brutaal en soms snel huilerig…

helemaal herkenbaar…

Om soms moedeloos van te worden en ik wou dat ik soms wat meer geduld had…

Ik merk wel dat Broes (4 jaar) er meer tegen kan, zo’n hele dag school.

Hij komt naar huis zoals we hem kennen.

Maar Senne (3 jaar), die is echt niet te genieten, hij is natuurlijk een stuk jonger en Broes deed dat ook aan die leeftijd.

Komt goed! :wink: :-*

Natuurlijk leren de kinderen ook heel veel van hun klasgenootjes.

En het is ook vermoeiend om elke dag naar school te gaan. Ik zal zeggen, vraag hem een beetje uit over de dag, over zijn vriendjes en laat hem maar een paar avondjes lekker vroeg naar bed gaan.

Succes ermee.

Oh hee, meer dus!

Hier ook een draak.

Voor t eerst sinds 2 jaar 's nachts slecht slapen. Nachtmerries en huilen.

Overdag doodmoe, drammen, nou werkelijk hij is als peuter nooit zo lastig geweest als ie nu is.

's Avonds niet willen eten. Uiteindelijk eet ie wel, maar hij is gewoon zichzelf niet. Bah zeg!

(En dan heb ik nog zo’n baby met dezelfde klachten.

Ik raak zo achterop van die nachten en dan overdag mezelf dubbel moeten inzetten, terwijl ik het liefst gewoon alleen maar zou willen slapen.)

Herkenbaar, hier ook een klein sjagrijn, terwijl de eerste weken heel enthousiast verliepen. 't Is niet dat ze loopt te mokken, maar ze is gewoon heel pesterig naar mij en d’r zusje, alsof ze even d’r plekje moet vinden na een dag tussen al die andere kleuters. Denk dat vanzelf wel weer goedkomt, even er doorheen, succes :wink: .