Ik ben zo trots

Ben zo trots op m’n kereltje, dat ik 't gewoon effe kwijt moet!

Sinds van de week zijn we actief bezig met 't zindelijk worden. 't begon met zo nu en dan even wennen op de pot, maar na 2 dagen was dat niet genoeg! Sinds vrijdag/zaterdag zijn we echt bezig, na 't slapen, na 't eten, schema bijhouden wat ie doet en of z’n luier dan al nat/vies was!

Hij heeft vandaag 2x op de pot gepoept, 3x geplast en maar 1 drolletje in de luier. Dat laatste was mijn schuld, ik had niet in de gaten dat ie moest toen ie aan m’n broekspijp stond te trekken :doh:

We hebben op de wc 'n vel hangen waar hij cars-stickers op mag plakken, die vind ie geweldig! Ik heb speciaal voor hem grote-jongens-billendoekjes en handschuim gekocht, wat ie ook erg leuk vind!

Dit heeft als resultaat dat ie nu pas z’n 2e luier aan heeft voor vandaag!

Vind 't erg knap van 'm, ondanks dat ie nog niet echt praat, weet ie 't me toch wel duidelijk te maken!!

Liefs,

Kaat

misschien rare vraag?

maar is 1 jaar en 6 mnd, niet al erg vroeg?

Ik vind van niet, heb 't er met mijn moeder, schoonmoeder en tantes over gehad. Hun kinderen waren ook rond deze leeftijd. En op 't kdv vonden ze 't ook 'n prima leeftijd!

De leidster was er zelfs nog eerder mee begonnen met haar kinderen. De jongste is 1 maand ouder dan Kai en is overdag zindelijk.

netjes hoor :thumbup:

ja als het lukt, dan is het natuurlijk mooi, en het schijnt idd te kunnen.

:thumbup:

Y. is nog maar 3 mnd zindelijk.

en ook T. die nu anderhalf is, is nog lang niet zindelijk.

maar moet zeggen dat wij ook wachten tot ze het zelf gaan aangeven.

Bij Y. hebben we dan ook neits geen zindelijkheidstraining en potjes nodig gehad, hij was van de ene op andere dag overdag zindelijk.

Hier heeft hij wel intresse in de wc maar alleen met het doortrekken en wc erin gooien…

Ik ga er verder ook niets mee doen komt vanzelf je leest dan ook vaak bij vroeg zindelijk dat ze terug vallen. Nou dan wacht ik liever tot hij er echt aan toe is.

Maar dat is mening.

Wel is het heel goed dat hij het allemaal al snapt of niet dan ze zijn nog zo klein, maar begrijpen je zo goed :thumbup: :thumbup:

vanmiddag stond ie ineens “ieeuwww” en greep zo naar z’n onderbuik. Ik sjeesde naar de wc om 't potje te pakken, maar 't was al te laat. Meneer had 't duidelijk in de gaten!

We trainen nu zonder luier en dat gaat supergoed! Zo nu en dan 'n ongelukje, maar hij beseft 't beter dan met luier!

@dyfaine wrote:

Hier heeft hij wel intresse in de wc maar alleen met het doortrekken en wc erin gooien…

Ik ga er verder ook niets mee doen komt vanzelf je leest dan ook vaak bij vroeg zindelijk dat ze terug vallen. Nou dan wacht ik liever tot hij er echt aan toe is.

Maar dat is mening.

Wel is het heel goed dat hij het allemaal al snapt of niet dan ze zijn nog zo klein, maar begrijpen je zo goed :thumbup: :thumbup:

Kinderen waren vroeger ook op veel jongere leeftijd zindelijk. In sommige landen krijgen de kinderen alleen het eerste jaar een luier om. Dus ik zie niet in waarom het met 1 jaar en 6 maanden niet zou kunnen lukken.

Elka, zo denk ik er ook over!

Als ik er met de generatie boven mij over heb (ben zelf 28jr), dan krijg ik vaak te horen dat 't vroeger ook rond deze leeftijd was; het zindelijk worden.

Vroeger waren die papieren wegwerpluiers er niet en voelden we beter dat 't echt nat was. Dat voelt Kai nu amper, z’n luiers zijn eerder dik en wat zwaarder dan dat ie 't natte gevoel heeft.

Daarom nu luier uit als we thuis zijn :wink:

Anne was met 1 jaar en 6 maanden ook overdag zindelijk, daarna wel even een terugslagje gehad, maar voor haar 2e verjaardag was ze overdag geheel zindelijk en met 2 jaar en 3 maanden dag en nacht. Anne zat met 6 maanden al op het potje. Dus herkenbaar en goede reden om trots te zijn :thumbup:

Wow Kai!!! Wat super goed van je!! Terecht dat je trots bent Kaatjes!!!

En idd… vroeger voelden we het veel eerder dan met de “luxe” luiers van nu

Denk er zelf ook wel eens over om een onderbroekje of zoiets in haar luier te doen, zodat ze wat gaat “voelen”. Binnenkort maar eens in gaan verdiepen, want het potje zelf en de wc zijn momenteel reuze interessant!

Verder ff off topic, maar hoe is het verder met je? Mis je bij ons topic en hoop dat verder ook alles goed gaat!

Kom je binnenkort in weer wat mooie pics showen van je heerlijke mannetje? :inlove:

Kaatjes, ik stelde net de vraag in ons eigentopic… fenna komt ook naar me toe als ze gepoept heeft, mama poepoe zegt ze dan en trekt aan haar broek… ik twijfel ook of ik eens moet gaan proberen haar zindelijk te krijgen… maar als ik jou zo hoor met Kai , ga ik het ook gewoon proberen… melissa was met 2 jaar en 3 maanden zindelijk dat vond ik al best vroeg… maar we zien wel even met Fenna!

ennuh… hoe gaat het verder?

Hé Kaat, ik lees nu het hele verhaal! Knap van Kai hoor! Ik vind het wel vroeg, maar vroeger was het idd niet anders. Ze zeggen alleen wel vaak dat ze een terugslag kunnen krijgen dan. Maar als het begrip er is van naar de wc moeten en dat aan voelen komen en het ook willen, waarom niet! Ik ga ook al wel potjes kopen voor hier, dat ze het gewoon eens al ziet, ze vindt dat bij oppas reuze interessant. Ze begint hier wel aan te geven als ze gepeopet heeft en als ze scheten laat, schattig, bahbah zegt ze dan haha!

Ze zeggen dat de beste manier ook is in de zomer lekker in blote billen buiten, dus succes komende tijd, nu het mooier weer wordt!

Thanx meiden :thumbup:

Ik denk dat 't zeker zinvol is om 't es te proberen als ze aangeeft dat ze gepoept heeft. Kai doet dat nog niet echt, hij loopt soms zelfs liever met 'n natte broek rond :think: Maar als ik dan zeg dat 't vies is, dan wil ie wel heel graag 'n droge aan!

Hij vind 't uitkleden niet zo leuk, maar da’s zonder luier stukken vlugger gepiept! Als ie eenmaal zit, dan zit ie goed :wink:

Inge, wien, ik kom nog eventjes in 't topic kletsen, ‘updaten’ zegmaar :wink:

Grtjs,

Kaat