Hallo,
Mijn jongste is nooit een doorslaper geweest heel soms gaat het even goed maar vaak word hij 1x wakker en dan gaan we even naar beneden en ook snel weer naar boven en dan slaapt hij zo weer verder.
Maar de laatste dagen word het erger.
Het begon al zondag toen wilde hij geen ochtend/middag dutje doen en dat terwijl hij bekaf was :?
De nacht verliep toen normaal 1x wakker geweest.
Maandag weer geen dutje overdag. Om 19.00 naar bed dat ging goed toen werd hij om 0.00 wakker ongeveer 1 uur later weer nog 1 uur later weer en toen nog een x uiteindelijk sliep hij pas na 03.00 uur.
Gisteren overdag was hij natuurlijk bekaf(en ik ook) toen heeft hij wel geslapen.
Maar vanacht was het weer om 0.00 raak maar toen moest ik 5x in 1,5 uur naar hem toe.Ik ben toen maar met hem op de bank gaan liggen en toen viel hij wel in slaap om ongeveer half 4 heb ik hem weer in zijn bed gelegt en toen sliep hij tot 7.30.
Het naar bed brengen gaat dus goed maar het doorslapen is echt waardeloos.
Maar wat kan het zijn waarom huilt hij zo en gaat hij niet slapen??
Esmie
Ik heb met Noëlle ook eens zo’n periode gehad heel vervelend! Een collega van hub zei toen dat je het bed eens moest verzetten, dacht nog wat raar maar oke… Toch geprobeerd (je moet wat) en toen ineens geen huilend kind meer 'snachts! Vaak zijn ze 'savonds zo moe dat ze wel gaan slapen, en een paar keer wakker worden 'snachts maar dan zo weer in slaap vallen. Hier heeft dit gewerkt, misschien eens proberen?
hier ook gehad… dus tegenwoordig slaapt Mies met de deur open en een waaklampje op de gang.
En verder ben ik heel streng… dan zei ik… oke, dan gaat mies niet slapen, maar mama wel. Ga maar zachtjes in bed spelen, ik kom niet meer… :shifty:
Dat had hij snel door, dat ik echt niet kwam en hij maar moest doen wat hij niet laten kon.
Binnen no-time sliep hij weer gewoon.
Bij hem is het contact, hij is bang alleen.
Met de deur open slaapt Peter ook, dus die 2 kunnen elkaar horen en dan gaat t goed.
Peet kan ook niet slapen met de deur dicht, dan raakt hij in paniek…
oh en… klinkt vast stom, maar sommige mensen zijn extreem gevoelig voor de werking van kleur.
Peter zijn slaapkamer was lange tijd mickey mouse blauw… en altijd onrustig, veel wakker snachts, veel bange buien, veel naar dromen en huilen en vaak ook zonder reden in paniek.
Toen las ik een artikel over de werking van kleur… bepaalde kleuren blauw werken activerend, ze maken hyper en zeker niet rustig.
We hebben toen zijn kamer in rustige creme en zandtinten geverfd en behangen en alleen nog maar 1 klein muurtje blauw, maar dan luchtblauw… heel natuurlijk dus.
Sindsdien is hij nagenoeg een prima slaper.
Alleen de deur dus nog open.
Ik heb het zelf met rood en oranje en terra tinten.
Als ik die zie vliegen ze me zo aan dat ik me er onverklaard ongemakkelijk bij voel.
Onze slaapkamer is dus creme en zachtgroen… heel rustig.
Hmm zijn gordijnen zijn wel donkerblauw met dieren erop.
Mischien ook eens andere ophangen.
Bedankt voor de tip
Hier heeft het geholpen dat Casper een ‘mobiele’ (Winnie the Pooh) heeft die hij zelf aan en uit kan zetten. Klinkt ws ook vaag maar het is iets wat hem gerust stelt en soms horen we ook daadwerkelijk midden in de nacht de Winnie aangaan. Een rustgevend muziekje zit erin, een lampje op zijn buik en lampjes aan de bovenkant die plaatjes op zijn plafond projecteren. Als wij eenmaal slapen is het ook best heel donker boven en een lampje op de gang hebben we niet, de rolgordijnen maken dat hij de straatverlichting niet ziet.
Suc6 meis het is zoooo vermoeiend en slaap kun je nu eenmaal ook niet inhalen.
Ik heb hem gisteren andersom in bed gelegt zodat hij licht door het raampje boven de deur ziet.Hij kijkt nu dus niet meer naar zijn gordijnen en ik heb een klein nachtlampje in de stopcontact gedaan.
Hij is vanacht niet wakker geweest :dance:
Nog even afwachten wat hij vanavond doet.
Nou vanacht was het weer een drama.
woensdag heeft papa hem naar bed gebracht :think: ja je gaat alles bedenken.
Mischien moet papa hem vandaag weer erin leggen.
Wat vervelend dat je mannetje zo slecht doorslaapt :?
Wij hebben ook een paar keer het bedje verzet (hebben ook wel die ruimte, dat scheelt natuurlijk ;)).
Plus een trekpop/knuffel aan de rand van zijn bedje die hij zelf aan kan zetten.
De babyfoon heeft een nachtlampje en die blijft ook altijd 's nachts aan.
Heel veel succes ermee, ik hoop voor jullie dat het snel weer beter gaat!
Groetjes, Marieke
Ik heb zijn bed verplaatst en ik heb lichte gordijnen opgehongen.
een lampje aangedaan en hij heeft wel door geslapen
:thumbup:
Nu hopen dat dat zo blijft!!! :-*
Hmmm de nachten gaan om en om zo te lezen (1 goede nacht / 1 slechte nacht)… hoe was afgelopen nacht?
Nou het gaat nog steeds erg slecht hoor :?
Laten we zeggen dat hij 1x in de week de nacht door slaapt maar dan wel weer tussen 5 en 6 wakker word. Dit kan ik op zich wel hebben 7 uur lijkt me beter maar als hij gewoon door slaapt dan kan ik gewoon zelf ook op tijd naar bed gaan en aan mijn slaap komen.
Helaas word hij dus ook nog eens erg vaak wakker en duurt het wel bijna 2 uur voor dat hij eindelijk weer slaapt.
Vanaf gisteravond heb ik besloten dat ik hem in elk geval niet meer mee neem naar beneden want er is niks met hem(geen vieze luier,geen dorst)Ik blijf nu maar gewoon in de deuropening staan.
Maar ik ben het nu wel zat hoor :?
Hij begint ni ook nog eens moeilijk te eten ook.
Esmie
Hier een zoontje van 15 maanden die ons zeer weinig nachten laat doorslapen. Met een kleine 4 maanden had hij het door maar toen begon een lange reeks van oorontstekingen. Met heel vroege buisjes (nog geen 9 maanden oud) knapte het op maar toen begon mijnheer aan de tanden.
Sinds 2 weken heb ik het boek ‘Helping baby sleep’ in huis nadat ik een korte samenvatting op borstvoeding.com had gelezen. En dat heeft mij veel rust gebracht. Ik snap nu dat zijn instinct hem verteld dat het alleen bij mama (of papa) veilig is omdat hij van ons afhankelijk is voor voeding, warmte en bescherming: om te overleven. Wanneer wij er niet zijn, kan dat instinct de overhand nemen en zeker 's nachts. Ik ben makkelijker geworden: wanneer hij begint te huilen, haal ik hem op en leg hem naast me in bed. In het begin moest ik hem dan een borstvoeding geven om te kalmeren, maar snel was het al genoeg om hem naast me te leggen. Hij komt nu heel snel tot rust en valt zo in slaap. Vooral sinds ik geen moeite doe om zelf wakker te blijven tot hij slaapt zodat ik hem meteen terug kan leggen. We vallen gewoon knus samen in slaap. Hij voelt zich geborgen en veilig, ik (en manlief) komen aan meer slaap toe. Wordt ik later wakker dan gaat hij alsnog zonder sputteren terug naar zijn eigen kamer. Soms heb ik pech en wordt hij een aantal keer wakker maar dan laat hij zich snel geruststellen. Tenzij er natuurlijk weer een oorontsteking zit, maar dat is logisch.
Sinds ik het ‘hij moet toch eindelijk eens gaan doorslapen’ uit mijn hoofd heb gezet en gewoon accepteer dat hij soms mijn geruststellende aanwezigheid naast zich nodig heeft, slaap ik beduidend meer. (Maar dus wel iedere nacht voor een deel met hem naast me.) Het is nog niet ideaal, maar ik loop niet meer als een zombie rond en hoofdpijn van het slaapgebrek heb ik de laatste 2 weken ook niet meer gehad. Realiseer ik me nu ik dit type. :dance:
Heel veel sterkte, ik hoop dat je nachten snel beter worden. Er is weinig zo intens vermoeiend en uitputtend dan een slecht slapende uk.
Ok, bekend verhaal.
Hier een zoon van 12 maanden, die nauwelijks door slaapt.
Maar… sinds 3 dagen heb ik wat dingen veranderd, en slaapt hij door (zeg ik heel voorzichtig…)
Zo heeft hij geen babyfoon meer op z’n kamer (stralingen)
Één maat grotere luier om 's nachts (ivm vochtopname)
3 vuilniszakken op elkaar op de grond onder z’n ledikantje gelegd, dit moet ook eventuele aardstralingen tegen houden.
En tja… hij sliep dus afgelopen nachten heerlijk.
Misschien heb je er wat aan, ik ben zelf niet zo gelovig in aardstralingen maar deze oplossingen kosten ook niets, dus zeker de moeite waard om te proberen.
Ik heb ook geen geweldige doorslaper in huis. Lars wisselt zijn periodes waarin hij veel wakker is 's nachts af met periodes waarin hij slaap in moet halen. Soms heeft hij iets onder de leden en soms zijn het nieuwe tanden / kiezen die hem dwars zitten. Soms weet ik het ook niet en na een paar keer kijken / geruststellen stop ik dan oordoppen in mijn oren en probeer wat rust te pakken.