Ik ben gestopt...

…met kolven op het werk :wink: . Sophie is nu 15 maanden en ik vindt het wel welletjes. Ze krijgt nog gezellig 's ochtends en 's avonds BV en dat hopen we nog een hele poos te kunnen doen. 'T is wel een beetje dubbel, dat half uurtje tussen de middag was even m’n momentje voor mezelf, maar nu heeft het toch wel lang genoeg geduurd.

Zijn hier eigenlijk dames die nog zo lang op het werk gekolfd hebben?

Mijn collega’s deden er echt niet moeilijk over gelukkig, plakten briefjes met “bezet” op m’n deur als ik met m’n Avent tas m’n kamer inliep etc.



Maar verder wil ik nog niet afbouwen hoor, daavoor zijn we allebei te veel verslaafd :mrgreen: .

Hier nooit gekolft omdat het niet lukte en mn meis de fles niet pakte.

Maar vind het onwijs dat jullie nog steeds verslaafd zijn (net als ons hier!!!) :thumbup: :thumbup: :thumbup: :clap: :wink:

Heb altijd zoveel bewondering voor die kolvers… of dat nou full-time is of 1x daags… ik vind het maar :thumbdown: :mrgreen: Dusse petje af, en nu nog lekker genieten van die live- momenten… :inlove:

Ik kolf tijdens gewone 8-uurs diensten ook niet meer. Wel als ik slaapdienst heb, want van 15:00 tot 11:00 houden mijn (.) (.) niet vol :mrgreen: . Ik kolf gewoon gelijk als ik thuis kom. Ik geef nu nog 3 voedingen per dag.



Kolven op het werk is ook echt niet leuk om te doen. Ik vind het knap dat je het 15 maanden volgehouden hebt :thumbup: !



Hier denken trouwens collega’s volgens mij wel eens dat ik gewoon een extra pauze zit te houden, ik kolf altijd op onze slaapdienstkamer waar ook een tv staat. Maar dan nog vind ik er niks aan.

Hier tot 10 maanden gekolfd op t werk, laatste weken in de lunchpauze. Daarna begonnen met kolven voor t werk (borst waaraan beeb niet gedronken heeft) en meestal 's avonds na het werk nog even (ook borst die “over” is).

Als ik helemaal niet zou kolven, dan zou ik nogal asymmetrisch op werk rondlopen en ook niet lekker in bed liggen 's nachts

Maar ja he, wanneer dan ooit stoppen met kolven? Lastig…

Kolfde trouwens achter de computer en kon dan gewoon emails beantwoorden of kokken, best leuk :slight_smile: 8)

Haha, ja, ik kolfde ook achter de PC. In een weekenddienst als het druk was deed ik dan 3 dingen tegelijk: kolven, broodje wegwerken en administratie doen op de PC. En door de week was het mijn kolf-en-KOK pauze :mrgreen: . Sophie drinkt trouwens twee borsten 's ochtends; ik koppel haar iets eerder af van de eerste zodat ze uit de tweede ook nog iets drinkt anders loop ik ook scheef halverwege de dag.



Maar nou heb ik een probleempje: Sophie wil van mij geen fles hebben. Ze wordt boos en duwt de fles weg. Logisch, ze is natuurlijk borst gewend tussen de middag en dat is veel lekkerder en gezelliger. Dan maar kijken hoe het gaat als ze 's weekends en op vrije dagen gewoon bij mij drinkt en dan door de week toch niet kolven op het werk. Betekent waarschijnlijk op het werk met knaltieten rondlopen aan het eind van de dag en 's weekends een ontevreden dametje dat vaker aan de borst wil omdat na 4 dagen de productie overdag toch wel wat is afgenomen.

Iemand hier ervaring mee? We gaan het gewoon maar proberen. Ben alleen een beetje bang voor borstontsteking, toen ik bij Emma de BV afbouwde heb ik veel last gehad van bijna-BO’s; ik heb echt heel langzaam moeten afbouwen, 1 voeding per 2 weken eraf ofzo. Wel de hele zomer met supergrote gestuwde (.)(.) rondgelopen toen, normaalgesproken heb ik een bescheiden B-cupje, dus dat was dan wel weer leuk :mrgreen: . Toen werkte ik trouwens onregelmatig en ben ik toen ze 11 mnd was helemaal gestopt met de BV.