Ik ben gestart als gastouder!

Mijn eerste dag, maandag dus, was een hél!! :evil:

Ik heb bijna de hele dag gehuilt … :oops:

Ik had toen een kindje van dezelfde leeftijd als Senne en ze heeft de hele dag non-stop liggen krijsen, 's avonds had ik zware migraine,…

De andere kindjes konden er moeilijk van slapen en Broes werd er bang en paniekerig van ('t is al zo’n schijtert! :wink:).

De ouders zeggen dat ze dat thuis ook doet,…

Gisteren en vandaag gingen super!

Ik heb iedere morgen Seppe van 6 maanden, die slaapt bijna de hele morgen! :lol:

Dan heb ik ook nog Elly van 2.5 jaar, zij komt alle dagen, zo om de week.

Broes vind het allemaal heerlijk maar is wel snel doodmoe (en 't is al zo’n slaapkop! :wink:) en af en toe is er natuurlijk ruzie, vooral gevechten omdat ze allebei hetzelfde stuk speelgoed willen.

Broes heeft Bumba en Elly heeft Bumba én Bumba-lu (of zoiets :wink:), daar gaat het gevecht het meest van de dag over! :roll: :mrgreen:

Het drukste moment is 's morgens, dan moet Senne 2 flessen melk krijgen, Broes en Elly lopen hier rond en Seppe is er ook nog.

Dan tegen 12u moet ik maken dat de patatjes klaar zijn en ze dan allemaal eten geven op ongeveer hetzelfde moment.

Ik zet dan Seppe op tafel in de relax, Broes in zijn stoel aan de linkerkant en Elly aan de rechterkant op een stoel.

Seppe eten geven en af en toe ook eens een hap aan Broes, hij kan het wel maar nog niet supergoed…

Elly kan het wel maar maakt er wel een boeltje van, maar dat is het minste… :wink: .

Senne is er dan ook nog en dan is het altijd afwachten wat die zal doen (moe worden, honger (kan ook),…).

Na de patatjes komt de mama van Seppe om hem dus die gaat dan naar huis, daarna stop ik eerst Elly in bed, dan Broes.

Nu slapen ze alledrie! :dance:

Dus 's middags heb ik even tijd voor mezelf, de oudste 2 slapen dan altijd en Senne is toch nooit vervelend als die wakker is! :inlove:

Nu nog even terug over dat krijsende meisje, ze heet Febe en is dus even oud als Senne (een dag jonger :wink:).

Ik zie het niet meer zitten om voor haar te zorgen, niet op die manier!

Aangezien ze het thuis ook doet zie ik er geen verbetering in.

Het krijsen gaat ten koste van de kindjes én van mezelf, het stressgehalte is gróót en dat kan ik niet aan! :naughty:

Morgen komt ze terug (ze komt de maandag, de donderdag en de vrijdag).

Ik heb naar de dienstverantwoordelijke gebelt en zij komt morgen eens een kijkje nemen om te zien of het wel haalbaar is voor mij met Febe erbij.

Zo zal ze het ook zien en vervolgens gaat zij het dan bespreken met de ouders.

Ik zie alweer als een berg op tegen morgen!!

Gelukkig was mijn man, Marino thuis maandag én ik kreeg hulp van hem, hij vond het zo zielig voor me.

Nog iets, aan haar linkerhandje zag ik 2 verbande strepen, vond ik best eng.

Ik durf nog geen vooroordelen hebben maar als ik dan denk aan Senne,… hoe zou dat kind zijn handje nu kunnen verbranden…? :think:

Ik toon het morgen dus ook even aan Ilse, de dienstverantwoordelijke.

Als ik het goed begrijp is ze pas 1 dag geweest :mrgreen: :mrgreen: Ik zou het echt nog een paar kansen geven, jij weet net zo goed als ik dat kids erg heftig kunnen reageren op veranderen en ze is nog superklein :shock:

En dat van die handjes, natuurlijk moet je op dingen letten, MAAR kijk uit WAT je zegt of doet!! Ik zou er niet blij mee zijn als er al geimpliceerd of zelfs GEDACHT werd dat er iets meer aan de hand zou zijn VOOR ik zelf gehoord ben :shock:

Misschien is 5 kids ook wel een beetje teveel van het goede? :oops: Ik zou het niet kunnen, geef ik helemaal toe!! Iik wens je dus ook heel veel S6 :thumbup:

Het ís zo’n kindje, dat weet ik omdat de ouders het me ook zeiden.

Niks gewenning ofzo dus! :naughty:

Toen ze hier de eerste keer kwam mét de ouders hebben we geen woord kunnen zeggen omdat ze toen ook zo zat ze krijsen! :hand:

En dat van haar handje, ik zei al dat ik nog geen conclusies wil trekken, eerst bespreken met de ouders!

En te veel kids?

'T is nu éénmaal mijn inkomen én het lukt echt heel goed, alle kindjes hebben hun aandacht, ook kindjes moeten leren dat ze niet een hele dag op schoot kunnen vertoeven! :naughty:

@Bietje wrote:

Maar ze is nog geen 4 maanden en 1 dag geweest (of niet :oops: ). Misschien heeft het kind wel pijn of ergens last van :cry: Ik zou het ook niet weten verder, maar zou het niet mooi zijn als jij haar kon stoppen met huilen (of is dat te onrealistisch als het je werk betreft). Het is natuurlijk wel je werk :think:

Je schrijft dat je dat handje aan Ilse laat zien, dat is toch niet de ouder?

Verder wel een heel lastige situatie, persoonlijk zou ik er gestoord van worden :shifty:

@pientje wrote:

@Bietje wrote:

Maar ze is nog geen 4 maanden en 1 dag geweest (of niet :oops: ). Misschien heeft het kind wel pijn of ergens last van :cry: Ik zou het ook niet weten verder, maar zou het niet mooi zijn als jij haar kon stoppen met huilen (of is dat te onrealistisch als het je werk betreft). Het is natuurlijk wel je werk :think:

Je schrijft dat je dat handje aan Ilse laat zien, dat is toch niet de ouder?

Verder wel een heel lastige situatie, persoonlijk zou ik er gestoord van worden :shifty:

Ze wordt dit weekend 4 maanden.

Het kan natuurlijk zijn dat het kind ergens last van heeft of pijn heeft, maar het is al sinds haar geboorte zo, ze hebben al alles onderzocht en ze vinden niets.

En dan nog, sorry, ik zie zo’n krijsend kindje niet zitten, ik wil er goed kunnen staan voor à lle kindjes!

En inderdaad, ik heb er geen moed voor om haar te doen stoppen met krijsen, … als de ouders het nog niet eens kunnen …

Nee, ik stop hier dan liever zo snel mogelijk mee, er zijn zeker nog mensen die dit wél aankunnen, ik wil dan ook dat het kindje goed verzorgd wordt en dat kan ik haar niet geven.

En ja, ik toon het handje aan Ilse, dat is de tussenpersoon tussen gastouder(s) en ouder(s), wordt dus heel vertrouwelijk besproken.

Ik vraag haar liever eerst om raad, daar is niets mis mee.

Ben benieuwd hoe de dag morgen zal verlopen, …

Bietje, mama van Robbe :vlinder: (4 juli 2004), Broes (23 juni 2005) en Senne (13 september 2006)

@Bietje wrote:

En dan nog, sorry, ik zie zo’n krijsend kindje niet zitten, ik wil er goed kunnen staan voor à lle kindjes!

En inderdaad, ik heb er geen moed voor om haar te doen stoppen met krijsen, … als de ouders het nog niet eens kunnen …

Nee, ik stop hier dan liever zo snel mogelijk mee, er zijn zeker nog mensen die dit wél aankunnen, ik wil dan ook dat het kindje goed verzorgd wordt en dat kan ik haar niet geven.Ben benieuwd hoe de dag morgen zal verlopen, …

Bietje, mama van Robbe :vlinder: (4 juli 2004), Broes (23 juni 2005) en Senne (13 september 2006)

Kan het me helemaal voorstellen, begrijp me niet verkeerd :mrgreen: Mij zakt de moed me bij het lezen al in mijn schoenen, maar oke, ik ben ook geen gastouder…

S6 morgen in ieder geval!

Hihihi, dankje! :wink: :-*

Bietje, mama van Robbe :vlinder: (4 juli 2004), Broes (23 juni 2005) en Senne (13 september 2006)[/quote]

Kwens je veel sucses als gastouder (lijkt me leuk)

behalve dan het krijsend meisje.

Maar zoals ik al zei mss gewoon een huilbaby.

en??? Hoe is het afgelopen?

ik heb het gevonden met Febe! :shock: :angel:

Gisterenmiddag heb ik haar ingebakerd en ze sliep van 13u - 16u!! :shock:

Ze was eerst wel een beetje boos toen ze zo vast zat maar dat herken ik van Broes in het begin! :thumbup:

Nu werd ze weer moe en bijnà had ik weer zo’n huil-tierbui van 3 uren aan mijn hoofd, net op tijd netjes ingebakerd en ze slà à pt!!! :dance:

Ik ben best wel trots op mezelf, de ouders zullen hier ook blij mee zijn, eindelijk (hopelijk) is dé oplossing gevonden voor dat krijsende meisje!

Nu nog vanavond tips omtrent inbakeren meegeven met de ouders!

Komt vast goed! :inlove: :angel:

De mama zei gisteren dat Febe nog nooit zo lang na elkaar geslapen heeft, laat staan verspreid over een hele dag!

Ben best wel trots op mezelf! :angel: :mrgreen:

He dat is mooi :clap: :clap: Toch nog de kleine helpen stoppen met huilen :wink: De ouders zullen je ook vast erg dankbaar zijn denk ik zo :mrgreen: Weet ik wel zeker :mrgreen:

Je kijkt het nu dus nog even aan begrijp ik? Enne, wat was er nu met haar handje aan de hand :think: Ik hoop niets vervelends :shock: