Ik ben eieren aan het verven!

:mrgreen: Vanmorgen heb ik 20 eieren hard gekookt, en nu ben ik ze aan het verven. Arwen slaapt nu. Als ze wakker is gaan we ze versieren met stickertjes… Ik heb nooit zoveel opgehad met Pasen, maar nu vind ik het wel leuk :mrgreen:

leuk zeg TRY, ik denk dat wij ook maar eens eieren gaan verven morgen!!

Hoe lang kun je eieren trouwens goed houden?



Ben wat voorzichtiger nu ik zwanger ben.

heb woensdagmiddag al eieren geverfd met lucas… en die liggen nu in de koelkast tot 2e paasdag… Volgens mij kan dat wel hoor, een weekje ofzo

leuk wij gaan zo ook eieren verven :smiley:



eieren kan je een week bewaren als ze gekookt zijn

op deze site kun je kijken hoelang je iets kan bewaren klik hier

Das idd leuk werk!

Geniet ervan saampies!

Ok, een week in de koelkast. Nou dan ga ik ze morgenmiddag maken met mijn zoontje voor Pasen.

Wij zijn heel erg :oops: …kopen ze kant en klaar gekookt en geverfd bij de poelier. Die behandeld ze met gelatine zodat er geen lucht bijkomt waardoor de eitjes (het eigeel dan) niet groen uitslaat. En ze zijn heeeeerlijk ieder jaar!

Tzt als wij hier ukkies hebben rondlopen…gaat mijn vader ze ongetwijfeld met veel plezier weer zelf beschilderen samen met zijn kleinkinderen! :mrgreen:



Maar jullie weten het toch…1 ei is geen ei, twee ei is een half ei, 3 ei is een Paasei! :wink: :dance:

Ik koop ook kant en klare omdat ik ze lekkerder vind :mrgreen:

Maar we verven er ook 10 :lol:

Heb vanmiddag eitjes geverfd. Leuk pakketje van de Appie, een traytje van 20 scharreleitjes en 6 verftabletjes. Beetje witte azijn en warm water in een bekertje en dompelen maar. Hun tip was eerst eitjes koken, dan tekenen met wasco en dan verven.



Eitjes zijn erg goed gelukt :dance:



De wascokrijtjes laten de verf gewoon langsdruppelen en het effect is erg leuk.



Ik heb het samen met Nienke gedaan en was gewoon een gezellig knutselmoment.



Nu weet ik zeker at we “goede” verse eieren hebben.



Ik ga geen gekleurde eieren kopen die al weken in een niet gekoeld schap liggen :naughty:



Nu kunnen ze morgen op de verjaardag van Nienke deze eitjes zo vaak ze willen verstoppen en zoeken, Zelfs als er sneeuw zou liggen vallen ze nog op.



Fijne pasen, Petri

@petri wrote:

Ik ga geen gekleurde eieren kopen die al weken in een niet gekoeld schap liggen :naughty:





Ik haal ze bij de groenteboer :mrgreen: die hebben maar 1 keer in het jaar eieren dus vers zijn ze zeker!!!
Ze hebben nog speciale kleuren ook :lol: metalic,spriraal,spikkels,stippen enzo. :lol:

@prinsjeJason wrote:

@petri wrote:
Ik ga geen gekleurde eieren kopen die al weken in een niet gekoeld schap liggen :naughty:





Ik haal ze bij de groenteboer :mrgreen: die hebben maar 1 keer in het jaar eieren dus vers zijn ze zeker!!!
Ze hebben nog speciale kleuren ook :lol: metalic,spriraal,spikkels,stippen enzo. :lol:


De gekleurde eieren die in de winkel te koop zijn, worden vaak net na de kerst gemaakt en zijn dus al maanden oud. Mij niet gezien :naughty:

net na de kerst gemaakt?? En er zou dan geen voedsel en waren autoriteit op hun dak komen? Laat staan de vele gevallen van voedselvergiftiging die ineens een opvallende stijging laten zien? :wink:

Ben er niet bang voor hoor. Gaat al ettelijke jaren goed hier, de eitjes zijn echt vers dat is te zien en te proeven.



Als er waar dan ook echt eitjes sinds de kerst liggen (al dan niet gekoeld) dan zouden alle mensen die ze eten ziek worden. (eitjes zijn maar 1 week houdbaar eens gekookt en dan alleen maar gekoeld, buiten de koeling geef ik ze 1 dag hooguit 2)

Wat ik wel weet is dat de chocoladekerstmannen nog wel eens worden ‘omgesmolten’ tot paaseitjes…maar das natuurlijk een heel ander verhaal.

Ze zijn prachtig geworden :inlove:. Arwen had er veel plezier in!

Foto? :mrgreen:



Mooie naam trouwens, Arwen. Mijn dochter heet ook zo :wink:



Liefs,

Winnie