Nou de titel zegt het al!
Demi zegt momenteel redelijk vaak tegen me dat ze me een stomme mama vindt. Als je dan doorvraagt waarom en hoe of wat dan vertelt ze doodleuk dat dat komt omdat ik haar altijd sla!
Nou, ik kan haar inderdaad wel eens achter het behang plakken maar ik heb haar nog nooit van mijn leven geslagen!
Wat moet ik hiermee? Nu heeft ze het een aantal keren gezegd in gezelschap waar ze wel beter weten maar goed als ze dit bv op de PSZ gaat zeggen dan wordt het toch een ander verhaal
Iemand tips? Ik geef nu maar elke keer aan dat ik daar heel verdrietig van wordt en als ze mij echt zo stom vindt dat ze maar een nieuwe mama moet zoeken. Meestal resulteert dit in een huilbui waarbij ze me dan wel lief vindt en het nooit meer zal zeggen maar vervolgens is het de volgende dag weer raak.
Wat zouden jullie hiermee doen?
gr muts
een verdrietige mama die haar kind écht niet slaat
ow wat vresselijk moeilijk :hug:
ik heb geen tips voor je, ik hoop iemand anders wel .
dikke knuf voor jou :hug: :hug:
ik zou dit aan de psz vragen; of ze daar weleens zo’n verhaal vertelt,
en vertellen wat ze thuis tegen je zegt.
volgens mij is het gewoon een (vervelende) fase… iedereen vindt zijn moeder op een gegeven moment stom
dat slaan… misschien heeft ze er een reactie mee bereikt waardoor het leuk wordt om te zeggen.
ik denk dat je het compleet moet negeren, tenminste, dat zou ik zelf doen.
en de omgeving inlichten dus, dat ze dit soort verhalen vertelt en dat je het heel vervelend vindt dat ze dat doet, maar dat jij het thuis negeert in de hoop dat ze erover ophoudt en een ander leuk onderwerp verzint.
we hebben een dergelijke situatie trouwens weleens meegemaakt op mijn werk (kdc met verstandelijk gehandicapten, een meisje van ongeveer een jaar of 11, maar met de verstandelijke leeftijd van ongeveer 3 jaar, dus dat zou dan kloppen)
heel vervelend,
want ze vertelde het echt in detail.
jeugdzorg is er zelfs bij gehaald toen (logisch, zou ik ook doen als mijn kind zoiets zou vertellen over ‘school’).
oh meid wat ontzettend vervelend… Lijkt me echt vreselijk.
Ik zou het ook bespreekbaar maken op de psz en het thuis negeren
:hug:
Jeetje…dit is niet leuk meer…
Vooral over het sla gedeelte,dat kwetst je het meeste en kan je ook in problemen brengen natuurlijk…
Ik heb geen tips…
romay zei het eerder ook wel vaak…dat ze een andere mama wilde…
toen heb ik haar koffertje gepakt en haar buiten het hek gezet…daarna heeft ze dat nooit meer gezegd,ik was nog wel eens stom,maar ze nam wel genoegen met me…hihi…
toen heb ik haar koffertje gepakt en haar buiten het hek gezet...daarna heeft ze dat nooit meer gezegd,ik was nog wel eens stom,maar ze nam wel genoegen met me...hihi.....
Ik geef nu maar elke keer aan dat ik daar heel verdrietig van wordt en als ze mij echt zo stom vindt dat ze maar een nieuwe mama moet zoeken. Meestal resulteert dit in een huilbui waarbij ze me dan wel lief vindt en het nooit meer zal zeggen maar vervolgens is het de volgende dag weer raak.
Ik schrik er echt van dat jullie dit zeggen :cry: .
Ik snap dat het niet leuk is dat je kind je stom noemt maar zo reageer je ook op een kinderachtige manier. :cry:
Je moet er wel een beetje boven blijven staan!
Ik ben ook zo'n stomme mama :wink:; gelukkig heeft ze nog niet verzonnen dat ik haar sla; dat lijkt me heeel vervelend.
Maar als je het van te voren uitlegd moet het niet zoveel problemen opleveren toch?
Zelf denk ik altijd maar; ze moeten toch op één of andere manier hun frustratie uiten. En dan vind ik stomme mama nog niet eens zo beroerd klinken :wink: . Liever ook als gaan schoppen of slaan.
Ik vraag dus alleen soms waarom mama dan stom is en ga er verder maar niet teveel op in. Ze is dan gewoon even boos.
Dat ze er een verhaal om heen verzint vind ik eigenlijk ook wel weer grappig; ze heeft al aardig wat fantasie :mrgreen: .
Ik denk dat het iets tijdelijks is joh en dat als je er niet veel op in gaat het zo weer over is :) .
Wat vervelend, lijkt me ook helemaal niet leuk als mijn kind dat zou zeggen. Ik ben weleens niet lief, gelukkig nog nooit gezegd dat ik haar sla. Ik ben meestal mooi :inlove: :inlove:
Maar ik zou er idd met de leidster van de psz over hebben en het elders zo veel mogelijk negeren.
SAsja roept ook een paar keer per dag datt ik een stomme mama ben. Stommert, dommert en kleintje zijn termen waar ze me dagelijks mee om de oren mept. Weet neit zo goed wat ik daarmee moet. Ik zeg wel dat ik het niet leuk vind als ze me stommert noemt en vraag haar waarom ik "stom"ben… :think: .
En over dat slaan… is echt niet leuk! Maar ja hoe meer aandacht jij daaraan geeft hoe interessanter het wordt!
fijn om te lezen dit.
Mijn neefje hangt op het moment overal van die verhalen op.
Dan heeft zn mama hem op zn hoofd geslagen en tien minuten later verteld ie dat zijn papa hem heel hard slaat en soms verteld ie dat ik hem op zijn hoofd sla.
Hij verteld het aan iedereen die het maar horen wil.
Gelukkig zeggen ze op het kdv dat het zijn fantasie is of om aandacht vraagt.
T zal wel met de leeftijd te maken hebben, mijn neefje is 3.5
@Mamalien wrote:
toen heb ik haar koffertje gepakt en haar buiten het hek gezet…daarna heeft ze dat nooit meer gezegd,ik was nog wel eens stom,maar ze nam wel genoegen met me…hihi…
Ik geef nu maar elke keer aan dat ik daar heel verdrietig van wordt en als ze mij echt zo stom vindt dat ze maar een nieuwe mama moet zoeken. Meestal resulteert dit in een huilbui waarbij ze me dan wel lief vindt en het nooit meer zal zeggen maar vervolgens is het de volgende dag weer raak.
Ik schrik er echt van dat jullie dit zeggen :cry: .
Ik snap dat het niet leuk is dat je kind je stom noemt maar zo reageer je ook op een kinderachtige manier. :cry:
Je moet er wel een beetje boven blijven staan!
Ik ben ook zo'n stomme mama :wink:; gelukkig heeft ze nog niet verzonnen dat ik haar sla; dat lijkt me heeel vervelend.
Maar als je het van te voren uitlegd moet het niet zoveel problemen opleveren toch?
Zelf denk ik altijd maar; ze moeten toch op één of andere manier hun frustratie uiten. En dan vind ik stomme mama nog niet eens zo beroerd klinken :wink: . Liever ook als gaan schoppen of slaan.
Ik vraag dus alleen soms waarom mama dan stom is en ga er verder maar niet teveel op in. Ze is dan gewoon even boos.
Dat ze er een verhaal om heen verzint vind ik eigenlijk ook wel weer grappig; ze heeft al aardig wat fantasie :mrgreen: .
Ik denk dat het iets tijdelijks is joh en dat als je er niet veel op in gaat het zo weer over is :) .
Hoi Mamalien,
prima dat je het niet eens bent met mijn aanpak hoor, het helpt dus ook niet want ze blijft het doen. Ik vraag dan dus ook waarom ik stom ben en dat komt dan omdat ik haar geslagen zou hebben. (of geknepen of omdat ik haar altijd pest, dat zijn de varianten van het verhaal)
Als ik er geen aandacht aan besteed dan blijft ze er over praten dus dat is de aanpak ook niet.
Als jij mijn huidige aanpak kinderachtig vindt dan wil ik je wel uitdagen om met een alternatief te komen voor me zodat ik er wat mee kan en het hopelijk aankomt bij mijn engeltje! :)
groeten
muts
Is het niet zo’n beetje de leeftijd dat kinderen bewust leren te jokken, en dat ze dat dus ook erg uitproberen? Dat ze ontdekt hebben dat ze maar zo wat kunnen zeggen wat eigenlijk niet zo is?
(dacht er ooit iets over gelzen te hebben)
In dat geval zou je kunnen observeren of ze ook om andere dingen ‘jokt’, misschien kleine dingetjes die er niet zo toe doen.
In dat geval zou je elke keer kunnen laten weten dat jij wel weet dat ze jokt, en vertellen dat dat niet mag, ipv al te veel aandacht aan het onderwerp zelf te besteden.
iig, ik heb er geen ervaring mee en heb verder geen tips, maar misschien helpt elke ingeving een klein beetje.
goeie tip, zal er eens op letten.
Is me tot nu toe nog niet opgevallen maar dat zou best kunnen!
Ik vind je aanpak niet kinderachtig hoor. Alleen zeggen dat ze maar een nieuwe mama moet zoeken vind ik erg.
Ik vind dat je zoiets niet tegen een kind zegt.
Maar ik snap heel goed dat het niet leuk is wat ze doet!
En ik denk dat je het toch het beste maar kan negeren en je omgeving (die er wat raars over zouden kunnen denken) inlichten.
Ik merk hier thuis nu ook dat ze door krijgt dat ze dingen kan verzinnen. Dus het zal me niet verbazen als we hetzelfde hier straks ook nog gaan meemaken; en dan kom ik jou vragen hoe het is afgelopen .