ik baal...

Ik zou na deze week met zwangerschapsverlof gaan. Extra veel gewerkt de laatste weken om het vooral elkaar te krijgen, dus ik loop echt een beetje op mijn laatste benen.



Maar… het werk is nog niet af…

Ik schrijf een proefschrift, dus dat is niet iets wat iemand anders ook zou kunnen doen. Het boek had af moeten zijn voor de kerst, zodat het ter goedkeuring kon worden opgestuurd, maar het is dus niet gelukt.



Ik ben zoooo aan verlof toe, tijd om uit te rusten (mijn laatste broodnodige middagslaapje is ook alweer weken geleden, ik kan mijn ogen vaak nauwelijks open houden) om even aandacht te besteden aan dit meisje dat er nu aankomt, dingen te regelen en in orde te maken voordat ik aan de volgende uitputtingsslag moet beginnen. Maar nu loopt dus iedereen me te pushen dat ik door moet werken in mijn verlof. Mijn begeleiders op het werk natuurlijk, maar ook mijn man en anderen. Zelfs de VK kiest geen partij voor mij en de baby :cry: :evil: .



Ik ben er gewoon boos om en ik baal. Zo, effe spuien…

ow dat is echt vervelend, helemaal als je vk niet meewerkt!!!



ik zou denk ik gewoon staan op je verlof!!! so be is dat het niet af is…daar kan jij niks aan doen, je kunt moeilijk de bevallingsdatum een paar weken opschuiven voor je werk meid



loop je niet zo te ergeren, want dat werkt alleen maar averechts…maar oohh ja gal uitspugen dat mag hier altijd :hug:



(trouwens wat een piep de behanger van een baas/ collegas heb je zeg)

Ach ja, die hebben van die argumenten als “nu zit je er goed in, straks moet je weer opnieuw beginnen” en “nu is het minder werk dan straks, want dan moet je het weer actualiseren” en “je gaat toch ook ontspannener je verlof in als het af is en die klus niet meer boven je hoofd hangt”… En dat is allemaal ook waar. En ze werken zelf ook het weekend door om het voor elkaar te krijgen… Maar toch…

Ze hebben toch niks te willen, je mag toch zelf bepalen wanneer je het in laat gaan tussen 6 weken en 4 weken in!!!



Sta op je strepen, als je er echt aan toe bent, tenzij je liever je werk afmaakt, maar dat moet jouw keuze zijn en niet die van je werkgever!!!

als jij denkt dat je het nog even aankunt zou ik er voor kiezen om het af te maken…

maar jij bent diegene die beslist of dat kan ja of nee… :hug:

meid, hoeveel werk is het nog… zijn dit de spreekwoordelijke laatste loodjes… ? :think:



zoja, dan hup… we steunen je er door! we moedigen aan, luisteren naar je geklaag, leggen een virtueel koel washandje in je nek, schreeuwen je naar de finish en juichen met jou als het binnenkort gewoon helemaal af is, dat proefschrift! Dan leunen we met jou achterover en genieten van het uitzicht. :smiley:



als het echt niet om de laatste loodjes gaat… tsja, dan wordt het lastig. Wanneer is het dan wel af? je kunt moeilijk tot ver in je verlof doorgaan

meid :hug: :hug: en dan afgepeigerd aan een bevalling beginnen…



groetjes, hazze

Doen wat je gevoel je aangeeft om te doen. Ben ook al 2 jaar aan het afstuderen en mede door zwangerschappen als doordat de kleine een beperking heeft,kom ik er niet aan toe. En idd, is het nog een hééél klein beetje dan supporteren we wat, en anders gewoon genieten van het zwanger zijn, dat kan nog maar zo kort en de rest komt wel…dan maar iets later.Bij mij op de faculteit kreeg ik juist te horen dat je amar een paar keer zwanger bent en dat je daar lekker van moet genieten, ook wanneer de kleine er straks is. Maar ja het gaat uiteindelijk wat jij wilt en trekt en niet wat een ander wilt dat je doet! heel veel sterkte! :hug:

lena, denk je dat het gaat lukken voor kerst?



want als het niet kan… wat nou als je ineens behoorlijk ziek zou zijn? dan kunnen dingen ook/wel uitgesteld worden.



ik ben trouwens plaatsvervangend teleurgesteld in jouw omgeving als ik dat zo lees :hug:



hoe wil je het aan gaan pakken nu?

Lena, ik denk dat het alleen maar goed bedoeld is vanuit jouw omgeving. Tenslotte is dit proefschrift uiteindelijk ook voor jezelf en het geeft je zoveel rust als je het afmaakt. Maar wat al eerder was gezegd het ligt er wel aan hoeveel tijd het nog kost. Als het toch niet realiseerbaar is zou ik zeggen, kappen!!! Als het nog ff op je tanden bijten is dan zou ik zeg zet 'm op meid, en kom hier gewoon af en toe ff klagen.



Ik had tijdens mijn verlof ook aan mijn afstudeerscriptie moeten werken. Kreeg 'm zo ie zo niet af maar wilde wel een stuk doen. En uiteindelijk heb ik er bijna niets aan gedaan en dat vreet ook aan je. Ik heb er best wel wat uurtjes over gepiekerd. Je geniet zoveel meer van je verlof als het helemaal af is!!!



Succes met de laatste loodjes, enne als het echt niet gaat dan gaat het echt niet!!!

Ja mijn omgeving bedoelt het inderdaad wel goed. Ze willen die last van mijn schouders voor de bevalling. Dat het dan eindelijk af is, na ruim 6 jaar.



Het punt is nu juist dat ik niet weet hoe lang ik nodig heb. Vóór de kerst lukt niet, dat is wel zo goed als zeker. Als het wel vóór nieuwjaar lukt, dan maak ik het wel af. Maar het kan dus ook gebeuren dat ik nu doorga, nog verder over mijn grenzen heen, en dat het dan tóch niet af is. En dan? Ga ik dan na 1 januari nog steeds door?

Ik ken hier mensen die op ‘send’ drukten en hun vliezen voelden breken. Dat zie ik niet zitten…



Lydia, als ikz iek word gaat het inderdaad niet door. Dan wordt het dus mei. Waarschijnlijk gaan ze me dan liggen pushen om in januari door te werken. Maar stel dat ik dan ook te ziek zou zijn, dan wordt het dus mei.



Ik zou er vrede mee kunnen hebben als het nu niet af kwam omdat ik ervoor gekozen heb om verlof te nemen. Ik zou wel balen dat het niet gelukt is, maar niet zo erg als van deze situatie. Maar ‘men’ denkt blijkbaar dat ik dan zit te stressen in mijn verloftijd omdat het niet af is. Maar nu loop ik dus te stressen in mijn verloftijd omdat ik moet werken en steeds vermoeieder word.

Je mag toch niet doorwerken tot 4 weken voor je bevalling, volgens mij is dit wettelijk geregeld. Misschien dat je dan op deze manier je uitkering verspeeld bij het UWV???

Volgens mij ga je normaal vier weken of zes weken vantevoren met verlof?

Bovendien word ik helemaal niet betaald, dus ik val ook niet onder de arbo. Ik werk technisch gezien ook niet voor hen, maar voor mezelf. Zij zijn zo genereus mij eeen kantoor te gunnen terwijl ik hier officieel niet eens meer werk… Mijn WW is net afgelopen, maar ik kon met zo’n dikke buik natuurlijk geen nieuw werk vinden. Vandaar dat ik dus werkloos ben, maar wel werk.

Ow lieve schat,

ik lees je verhaal en wordt gewoon een beetje boos!!

Hoe durft je omgeving je zo te pushen om over je grenzen te gaan…

is dit het allemaal wel waard??

Als jij straks ‘versleten’ je bevalling in gaat, zul jij toch zelf moeten bevallen, dan komen je baas en de andere ‘pushers’ je toch ook niet helpen? Nee toch?

Nou dan !!!

Meid, laat je niet veroordelen, als het niet lukt en je weet dat diep in je hart heus wel, want dat voel je op je klompen wel aan :wink: leg het dan vandaag nog neer, ik zou er geen dag langer om lopen stressen.

Laat de rest de boel de boel en focus je lekker op je kindje,. hij of zij heeft het nodig dat haar/zijn moeder in blijde verwachting is en met vreugde en op hem/haar zit te wachten !! Als 't kleintje geboren wordt en denkt; “ow is die stressie vrouw mijn moeder?” dat is toch geen goede start?

Kies voor jezelf en kies voor de geboorte van deze kleine, dit kun je maar 1 x in je leven doen!!!

Veel sterkte en bovenal veel wijsheid :wink: dikke kus

Neri

Ha Neri, dat betoog ga ik eens lekker naar mijn man sturen :thumbup:

@lena3 wrote:

Volgens mij ga je normaal vier weken of zes weken vantevoren met verlof?


Alles tussen de 4 en 6 weken is geoorloofd, ik ben 5 weken vtv gestopt.

Maar ik kende jouw situatie verder niet, in jouw geval zal dat dus geen consequenties hebben voor je zwangerschapsuitkering......

Maar volgens mij heb je wel het wettelijke recht om tijdig te stoppen.

Maar ik begrijp uit je verhaal dat je dit voor jezelf doet en niet voor een werkgever???

Als promovendus werk je in loondienst. Maar als het proefschrift af is, dan ben jij degene die promoveert en een titel krijgt. Bovendien heb jij er dan 4, 5 of 6 jaar in gestoken. Dus als het contract afloopt voordat het proefschrift klaar is (en dat is bijna altijd), dan werken de meeste promovendi gewoon onbetaald door, al dan niet fulltime. Sommigen doen dat jarenlang. Ik al sinds februari. Als het af is, ben ik ervan af, dus dat is mooi. Maar aan de andere kant: welke gek zit er nou onbetaald door te werken terwijl het eigenlijk hoog tijd is voor zwangerschapsverlof?

Volgens mij weet je heel goed wat JIJ wilt maar zie je er tegen op om je te verweren tegen wat andere mensen van je verlangen…Kom op, kies voor jezelf! :hug: